Namninsamling mot böneutrop

Namninsamling mot böneutrop

Populära artiklar

Prenumerera

Prenumerera

Senaste Kommentarer

Flest kommentarer

Äldre inlägg

Kategorier

Sentio oktober – SD över 10 procent och vågmästare


BAROMETERN Sverigedemokraterna går över 10-procentslinjen hos Sentios oktoberbarometer och slår nytt rekord med 10,1 procent i mätningen, det förra löd på 10,0 och kom i maj 2012. Katastrof för statsministerns parti som backar hela 2,3 procentenheter. KD och C exakt på spärren.

Röda blocket 47,6 procent
Blåa blocket 40,8 procent

nyheter24

  • Grimhild

    Jag tror att vi ser snart en mycket högre siffra. Folket får mod att sympatisera SD när tillräckligt många har visat vägen.

    • Simpson1

       Helt rätt, tror det brakar åt rätt håll lagoom till valet.

  • ledsenfarmor

    Yiipee, nu försvann klumpen i magen för en stund.

  • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

    När nu folket börjar vakna hur lång tid kommer det att ta för PK och medierna att vakna?

    • 585961

       Dom kommer aldrig att vakna

  • Professorn

    .
    Verkligheten börjar hinna ikapp de s.k. ”politiskt korrekta!”
    Detta är väl mer politiskt korrekt?
    .

  • allemand

    Hoppas att detta är valresultatet gånger två. Dessutom är Sentio webb-baserad (tror jag) vilket gagnar SD med yngre väljare.

  • kirre

    Jag gläds naturligtvis över SD-s siffror. Men jag är ännu gladare över att klimatfacsisterna äntligen börjat sin tillbaka marsch i opinionen. I mätning efter mätning backar nu MP, samtidigt som SD stärker sin ställning. Kan det bli så mycket bättre?

    • Allanoskar

      Håller med dig i det, men jag kan inte förstå varför man inte kan kombinera en bra miljöpolitik med en ansvarsfull invandringspolitik? För mig är det den ultimata kombinationen!

      • kirre

         Självklart kan man kombinera en bra miljöpolitik med en ansvarsfull invandringspolitik. MP-s tidigare miljöpolitik har tagits över av alla dom andra politiska partierna. Som jag ser det så har MP spelat ut sin roll som miljöparti. Nu har MP växlat om sin politik till ett sånt pass abstrakt begrepp som klimatfrågan. Man vet varken ut eller in med MP-s politik. Det är väl knappt att dom själva vet.

        • 585961

          MP lever bara på sitt namn,och folk låter sig luras av det, innehållet är förfalskat dom gör inget annat än höjer skatter och tror det ska göra nån nytta , men det är tvärs om och själva lever dom inte efter  sina  krav heller så det är bara ljug rätt över och den mosterösa invandringspolitiken stöder dom så det är väl till detta dom behöver höjda skatter

          • Andersonszkan

            Dom kan behålla initialerna MP och fortsätta som MuslimPartiet – det är det enda som intresserar dom.

      • init100

         Vad är en bra miljöpolitik? För mig är SDs förespråkande av kärnkraft en del av en bra miljöpolitik. Att lägga ned kärnkraften och gå över till vind och sol är helt orealistiskt, så om man fortfarande insisterar på att kärnkraften skall bort så blir det olja och kol man får använda istället. Och det vore ju en jätteförlust ur en miljösynvinkel.

        Sedan är naturligtvis inte våra kärnkraftverk de bästa man kan tänka sig. Jag skulle gärna se att Sverige investerade i forskning runt den lovande reaktortypen LFTR, som fler och fler länder nu på allvar börjat forska om.

        http://en.wikipedia.org/wiki/LFTR

    • https://me.yahoo.com/a/xM8JxG0tg8kn7o6L1ofTTMbQlaMS#aca00 Anna

      Kan miljöpartiet göra annat än backa med en sådan pajas som Romson i fören?

  • friryttaren

    40-talisterna som väntat sig en hög pension med solsemester på vintern, ser nu att pensionen måste kryddas med bostadstillägg för att det ska gå ihop.

    • 585961

       Kommer inte att finnas pengar till bostadstillägg, dom får nog bo i ett råtthål

  • http://friatider.se/ Allan Sethsson

    Synd att Fredrik inte har något hår på huvudet annars kanske han hade slitit det, karlen är ju fixerad med sin lapp i fickan.

  • Allanoskar

    Förresten vem  köper den här undersökningen?

  • https://me.yahoo.com/a/xM8JxG0tg8kn7o6L1ofTTMbQlaMS#aca00 Anna

    Säkert en hel del alliansväljare som stödröster på C och KD.

  • http://www.pkcensuren.n.nu/ PKcensuren

    AP: Pengar täcker inte 40-talisters pensionsavgångar – Sverige: råd med invandringen?

    https://www.flashback.org/p39915425#p39915425

    Tyckte det var bra sammanställt på Flashback. Kanske folk inser vilka som talat osanningar?

  • kokoo

    Det är förvånande att Moderaterna kan få en siffra på över 26 % Det är Reinfeldt och hans kolleger som har och håller på att totalförstöra Sverige. Det betyder att hundratusentals människor i vårt land inte har insett / förstått vilken skada som Moderaterna orsakar vårt land.

    • Emse1

       Visst har du rätt ,men hade det varit bättre med sossar kommunister och miljömuppar i regerande position? Det är pest eller kolera!

      • kokoo

        Sverige behöver varken röda eller blåa politiker, du förstår säkert vad jag menar.

        Den 19 oktober 2012 12:19 skrev Disqus :

  • niblic

    Vid en morgonpromenad idag träffade jag en dam, kattälskare!, som länge röstat på Miljöpartiet. Efter att ha hört Rom-kärringen ‘åka tunnelbana’ har denna dam nu fått nog. ”Ja, jag kan t.o.m. tänka mig att rösta på Sverigedemokraterna – dom vet man ju i alla fall var man har”!

  • Simpson1

    Jobbar en del med äldre och tro mig där finns det röster på SD, många vågar inte ens ta sin promenad längre för att området styrs av olika gäng. 

  • Simpson1

    Fick bara med halva, Jo gängen är såklart BMW AUDI pojkar med guldkedja och för mycket parfym. Kör som idioter och klagar någon ryker rutorna i lägenheten… Härligt samhälle dom fixat oss.

  • Sverre

    Då är det bara 1,3 procentenheter kvar till 11,4% som ju är en fördubbling av valresultatet. Tredubbelt ger 17,1% som så småningom blir nästa gräns att nå före kommande val.

    SD 2014!!

  • Brite_Liner

    JAAAAAAA!

  • Pingback: » All time high Señor H

  • MN10

    Tack SweCon och andra bloggar med ryggrad, ni bidrar stort till att vi kan glädjas i SD:s  fortsatta framgång . Ni hjälper inte bara SD, ni ingjuter hopp i mig och alla likasinnade för en bättre framtid i Sverige.

  • http://www.facebook.com/niclas.skoog.9 Niclas Skoog

    Sverigedemokraternas siffror bygger på glädjekalkyler. Så många epatraktorbönder kan det väl knappast finnas som 10%. Troligtvis är det de så kallade opinionskomikerna som har delgivit sin humor till undersökaren.

    • kirre

      Epatraktorbönder med keps röstar på bidragspartier som VpK+MP+S.

      • Andersonszkan

        Epatraktorbönder är svenska ungdomar som verkligen inte röstar på den rödgröna muslimgeggan!

    • loofon

       Vilka andra partier har siffror som bygger på glädjekalkyler?
      Sådana här undersökningar är som de är … dvs ett större antal av dem ger snarare en trend än absoluta tal på hur ett valresultat idag hade sett ut.
      Trenden för SD har varit stabilt ökande …

      Kul att du har hittat hit. Här kan du sannolikt lära dig väldigt mycket nytt om situationen för landet i allmänhet och om asylturismen i synnerhet.
      Speciellt om dina hittillsvarande informationskanaler varit MSM och dessa närstående aktörer.

      • http://www.facebook.com/people/Jonathan-Lejonhjärta/100001516719804 Jonathan Lejonhjärta

        Han är provokativ för han vet det du och jag vet att SD är det parti som kommer att gå framåt mest och det stör honom då han är borgare och ser sin framtid gå i stöpet :)

    • MN10

      Vad menar du med epatraktorbönder? Oberoendade av vad du kallar sympatisörer till SD är väl allas röster lika värda, eller har du en annan åsikt?

    • Andersonszkan

      Du har rätt i att många, för att inte säga alla epatraktorbönder, dvs skötsamma svenska ungdomer som dagligen lever i mångfaldshelvetet i sina skolor röstar på SD – men att SDs siffror skulle vara glädjekalkyler har du fel i – det är tvärtom så att vore det val idag så skulle minst 15% rösta på SD och det vet du.

    • Sverre

      Hehe, jag njuter av sådana kommentarer som din! Frustrationen och bitterheten lyser mellan varje bokstav. Låt mig se, 10,1%, det är väl mer än 600.000 väljare? Ja, vi är roliga och vi ler allihopa nu!

  • Emse1

    KAN VI NU BARA SÄNKA MP NER UNDER 4% SPÄRREN SÅ ÄR LYCKAN TOTAL FÖR MIN DEL!

    • mikael2010

      Och så plockar vi ner C och FP i samma bunt !!! Vi får kanske mängdrabatt ??? :)

  • helkoll

    Många nya lappar att skriva för Fredrik. Fickan börjar nog bli lika full som hans far!

  • kirre

    PK media har inget intresse av att rapportera framgångar för SD, särskilt inte om partiet har passerat 10%. Nu kan det bara bära uppåt för SD och nästa mål är minst 15%.

  • anderslilleman

    En ”ickehändelse” i juntalandet sverige.

  • j_london

    De båda fekalieutsläppen är lika redaktionellt tysta klockan 13.15…  De positiva massinvandringsflosklerna har väl runnit ut över över tangentborden, som fullständigt klibbat samman.

  • MN10

    Aftonbladets och Expressens ovilja att redovisa uppåtgående prognoser för SD i valjarundersökningar för ofrånkomligt tankarna till sovjetunionens gamla partiorgan ”Pravda”. Det hjälpte inte hur lojal Pravda än var mot sina uppdragsgivare sanningen gick inte att stoppa.

    • j_london

       Sanningen ledde till att systemet imploderade inifrån… och allting bara föll samman över natt, och den hatade muren rämnade med ett brak!

      Samma sak kommer att hända i muslimträsket Sverige. Det handlar inte om det skall kollapsa, utan när det kollapsar… Själv tror jag inte att det är långt borta.

      • MN10

        Ja utvecklingen går snabbt, kanske snabbare än vad man skulle kunna förutspå. Med tanke på den dysta ekonomiska utvecklingen i Sverige, EU och övriga världen bör rimligtvis ett antal präktiga, självutnämnt godhjärtade pk-svenskar inse att det finns effektivare sätt att behålla eller öka välståndet i Sverige än att satsa skattepengarna på lyximport av bidragsinvandrare.

  • Fredrikkkk

    Knäpptyst i standardmedia. Om SD gått ner 0.2% istället, hade det hetat ”SD RASAR!” på löpet.

  • mikael2010

    När jag läste detta så går jag bara omkring och ler hela tiden ! Vilken underbar helg det kommer att bli trots att jag jobbar på söndag !!! Fortsätt så PK och NI får se att det dröjer inte länge förrän Ni går samma väg som Dalademokraten och Göran Greider !!!!!!

    Jimmie, snart är Du statsminister !!!!!!!!

  • blueviolet.sun

    Woohooo!!

  • Nemasproblemas

    Oj, oj, oj! Stackars Reidar på Flashback!
    Han kämpar som en galning för att få SD att backa, ju mer de (vi) går framåt

  • zaphodemil

    Vad då vågmästare?? S 33,1 och M 26,3. Om jag inte räknar fel så blr det 59,4. Vad betyder då sketna 10,1. Inget mina vänner. Ni kan fetglömma att SD någonsin kommer att få något inflytande

    • http://www.swedenconfidential.info/ AnnaKonda

      Sd har REDAN ett stort inflytande. Utan dem i riksdagen hade diskussionerna om invandring varit tyst i plenisalen. Följer du inte debatterna?

      • zaphodemil

        Det är tyst i plenisalen. Vilka debatter menar du? Agenda?

        • http://www.swedenconfidential.info/ AnnaKonda

          Är du dum på riktigt eller…? Agenda har väl inga debatter i riksdagen!

        • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

           Hörde det sist. Fredrik satt tyst och vågade inte debattera.

    • SveaLydig

       Den dag Reinfeldt prostituerar sig med sossarna,den dagen är både han och moderaterna sålda.

      • zaphodemil

        Var inte så säker på det. Kan nog tänka mig att etablissemanget kommer att göra allt för att hålla SD från inflytande som dom ju nu bara har i marginella frågor. Aldrig någonsin att SD kommer att få något att säga till om när det gäller migrationspolitiken.

        • SveaLydig

           Exakt så sa man i Danmark också,när makten är hotad gäller andra regler.

        • Sverre

          Och vad tycker du man skall göra, förutom att inte rösta på SD?

          • zaphodemil

            Lägga sin kraft där den kan göra nytta dvs påverka de partier som har möjlighet att förändra invandringspolitiken vilket SD aldrig kommer att få.

          • http://www.swedenconfidential.info/ AnnaKonda

            Nämn ett av de partier du syftar på.

    • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

       Du har inte förstått vad ”vägmästare” betyder här.

      • zaphodemil

        Vadå vägmästare? Trodde att det var en titel som fanns i gamla nu insomnade Vägverket.

        • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

          Tack för påpekandet. Har ändrat så kanske du också förstår.

    • http://www.facebook.com/people/Carl-Johan/641563881 Carl Johan

      Själva grejen är, att det block som får SD att rösta på just deras förslag vinner alla omröstningar i riksdagen. Det är gigantiskt. Och gör så att SD kan förhandla så att tex Alliansen för SDs invandrings politik så länge som SD lägger sina röster på det som Alliansen vill i övriga frågor.

      Inte perfekt kanske, men en bra bit på vägen!

      • zaphodemil

        Om du tror att något av de 7 andra partierna någonsin skulle rösta för SD´s invandringspolitik så är du naivare än vad jag trodde att någon SD medlem skulle kunna bli.

        • Kullen

           Då kommer SD sätta käpparna i hjulen för alla förslag dom inte gillar eftersom inget av blocken har 50% eller mer av stolarna i riksdagen.

        • http://www.facebook.com/people/Carl-Johan/641563881 Carl Johan

          Har du missat tillomed en del S politiker går ut med saker som ”vi måste stoppa anhörig invandringen”. Det är inte alls så omöjligt som du tror. Och tänker man rent ekonomiskt är det tillomed ett måste att skära ner eller stoppa invandringen inom en mycket snar framtid. Annars väntar en kollaps, eller massiv statsskuld som resulterar i en kollaps fast något senare.

          • zaphodemil

            Den enda S politiker som framfört den uppfattningen är väl kommunalrådet i Södertälje som håller på att gå under på grund av den fullkomligt vansinniga koncentrationen av invandring dit. Jag håller fullständigt med dig om att invandringen inte kan fortsätta i den takt som den nu har och att invandringen måste begränsas är en självklarhet.Det hjälper dock inte att rösta på SD för att uppnå detta utan alla krafter måste satsas på att få de etablerade partierna att förstå allvaret. Återigen. Alla ni som slösar kraft på SD ; lägg er kraft där den kan göra nytta.

          • http://www.facebook.com/people/Carl-Johan/641563881 Carl Johan

            Rösta på SD tar ju bara en kvart var fjärde år. Resten av tiden kan man ju göra annat. Vad menar du man skulle göra istället? Lagligt då ^^

          • zaphodemil

            Ni borde inse att SD aldrig någonsin kommer att kunna påverka invandringspolitiken. Därtill har övriga partier låst fast sig. Försök påverka dom som kan påverka nuvarande politik dvs alla utom SD.

          • Rolexus

            Alla – utom SD – har sk*tit i det blå skåpet. En del låter sej luras, andra inte.

          • http://www.facebook.com/people/Carl-Johan/641563881 Carl Johan

            Fortsätter dom andra politikerna bara att låtsas som det regnar, kommer SD som nu är landets tredje största parti, bli det näst största kanske 2018, sen största 2022, det är absolut inte en omöjlighet och jag förstår inte ditt sätt att tänka. Varje nytt mandat i riksdagen ger ökad makt att påverka.

          • Allanoskar

            Trams. SD har redan gjort stor nytta i debatten. Nu går det att debattera frågan öppet och nästa steg blir att förändra politiken. Ändrar de andra partierna sig inte kommer SD att växa dem över huvudet. Så fungerar demokratin.

          • Rolexus

            ”alla krafter måste satsas på att få de etablerade partierna att förstå allvaret”

            Att det finns så många som tror att politiker ur PK-maffian inte ”förstår allvaret”, är vad de lever på. Naturligtvis vet de exakt vad som händer och godkänner det. Den förda politiken har ju dessutom varit framgångsrik för dem, d.v.s. folk har ju röstat på dem. Kanske får de färre röster om fler människor tar mod till sej och erkänner (om så bara för sej själva), att de är onda.

            Att rösta på SD är enda alternativet till en liten förändring åtminståne, eftersom alla de andra partierna förråder vårt land allt vad de orkar. Den som på allvar försöker försöker få människor att tro, att det finns något gott kvar i den maktelit som bekänner sej till partier som nu intensivt arbetar för utplånandet av Sverige och svenskarna, är av samma skrot och korn och förtjänar en egen lyktstolpe.

    • http://petterssons.bloggsida.se/ Stefan K

      Vad betyder då KD:s 4,0 eller V:s 6,8?

    • http://www.facebook.com/people/Kam-Asshfucpig/100001319584379 Kam Asshfucpig

      Du kanske får rätt 2014 , omöjligt är det verkligen inte. Å då blir det mer kommunistiskt än på Stalins tid.

  • Theobservermum

    Jag har röstat på SD sedan SD var ett parti inräknat i övriga partier 1,5%. Och nu får jag äntligen se 10%-gränsen sprängas. Lycka!!

    • Guest

      Jag delar Din lycka !
      Ha en mysig Fredagskväll

  • http://www.facebook.com/people/Carl-Johan/641563881 Carl Johan

    Sanningen sprider sig som en löpeld genom landet. 

  • Guest

    SweCon är inte bara bäst utan även snabbast i Sverige
    med information – all heder till Er på SweCon.

  • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

    SVT text-tv har inte hittat detta än.

  • svensk66

    Det blir nog många soffliggare nästa val då det för många inte spelar någon roll vad man röstar på eftersom politiken bland 7 klövern är nästan lika,därav kan sd få mycket gratis om man kan få sina anhängare att rösta:)

  • http://www.pkcensuren.n.nu/ PKcensuren

    Baghad-bob! Baghad-bob! Baghad-bob!

    Detta är sjukt! Perverst! Jag känner mig som en förtryckt kines i kommunistlandet Kina som inte får veta!

  • kalleman

    Fredagsmys när det är som bäst!

    • j_london

       He, he, he…

  • http://www.pkcensuren.n.nu/ PKcensuren

    Jag tror nog SD kan passera 15-20%

    DDR fasaden faller – 7,5% arbetslöshet – 25% ungdomsarbetslöshet – 1 miljon arbetslösa – ingen pratar om jobben

    Parallellt kommer det in 90.000 asyl och anhöriginvandring

    Man hyr upp herrgårdar och slott åt ”flyktingar”

    Böneutrop och tvinga elever halalmat

    Det blir för mycket för svenne på en gång?

  • diedummenschweden

    Bra att miljömupparna och de ”gröna khmererna” får se sig omkörda av verklighetens folk!

  • zaphodemil

    Har du hört talat om ordet blocköverskridande? Du kan vara övertygad om att övriga partier kommer att samarbeta för stoppa allt inflytade för SD i invandrarfrågan

  • humanalltoohuman

    Det är väl logiskt att PK-medier väljer att tiga ihjäl denna undersökning, som uppenbarligen är gjord av ett intolerant och främlingsfientligt opinionsinstitut.

  • http://petterssons.bloggsida.se/ Stefan K

    Klockan är nu 15:17 och inget i SvD, Aftonlögnen eller SVT.

  • http://tveklost.wordpress.com/ Tourni

    Jag tror att vänstertomtarna på våra tidningar har somnat i rödvinsfyllan. Undersökningen tog för hårt på våra stackars journalister så drickandet var tvunget att påbörjas tidigare i ren sorg och avsky.

  • Agera1

    Och inte en rad på Göteborgs-Posten… Hallå media? Var är krigsrubrikerna nu? Eller sitter ni fortfarande och undrar varför upplagorna minskar, förtroendet redan är på absoluta botten och uppsägningarna haglar? Kanske dags att lägga ihop 1+1 och i bästa fall kommer fram till summan 2?

  • http://www.facebook.com/niclas.skoog.9 Niclas Skoog

    Att de seriösa tidningarna föredrar aktuella nyheter framför denna norgehistoria  är relevant. Det norska opinionsinstitutet har visat sig enbart arbeta på beställning av sina uppdragsgivare som i det här fallet är sverigedemokraterna i maskopi med högerflanken i muf. Sympatisörerna till (sd) är i många fall konspirationsteoretiker vilket märks på de tomma kommentarerna här. Går sverigedemokraternas siffror däremot ner så blir det ett ramaskri om allt från världskrig till Åkessons slipsknut.

    • Guest

      Vi här respekterar Din åsikt, men Vi kanske inte delar den.
      Vid valet 2014 kommer sanningen fram.
      Trevligt att Du skriver här – SweCon tar aldrig bort kritiska
      insändare som andra medier gör.
       

    • http://www.facebook.com/people/Carl-Johan/641563881 Carl Johan

      Vad är en ”tom” kommentar? Råkar det vara en kommentar som inte överensstämmer med din egna åsikt sådär bara av en slump? ^^

      Sen så kommer SD få minst 10% i valet 2014, snarare mycket mer än så då dom ökar stadigt varje månad. Vi får tacka 7-klövern som fortsätter babbla på om allas lika värde när man frågar hur det är tänkt dom nya 100.000 invandrarna ska få bostad och jobb. Borde inte dom pengar man betalar i skatt gå tillbaks till en själv? Istället för till medborgare av andra länder? Varför ska man annars betala skatt? Svara på det är du snäll ^^

    • Orregyllensnorre

      Håltimme på filosofiska fakulteten eller slut på skiftet i Stig Helmers brödrostfabrik ?

    • http://tveklost.wordpress.com/ Tourni

      Haha, tack för att du finns. Det behövs sådana som dig i dessa annars så dystra tider. Problemet med dig är att du inte bemöter någons kommentarer med vettiga argument eller med något som överhuvudtaget har innehåll. Du har på något sätt ingenting att komma med. Du skriver ett argt inlägg och *vips* så är du borta sedan.

      Nej, du. Dags att lägga ned vinflaskan nu, Niclas. SD är ett mittenparti och har ingenting med högerflanken att göra, inte med vänstern för den delen heller. Det är du och dina gelikar som är konspirationsteoretiker med era galna tankar om att det finns rasister i varje gathörn. Till och med glassar och godis får ta smällen.

      När du nämner aktuella nyheter? Skojar du? Aftonbladet och expressen skriver hellre om Nicole Kidmans strumpor än om viktiga händelser. Sedan att du är för insnöad för att inse detta är ju ingenting som förvånar en.

    • mikael2010

      Det måste väl kännas JÄTTEBRA att Du slipper censuren här och kan säga exakt fritt vad Du tycker och tänker.

      Det kan inte VI som provar och skriva i PK utan vi blir bortraderade direkt !!!

      Är det detta som kallas demokrati ????????????

    • Sverre

      Hehe, snälla Niclas Skoog, fortsätt skriva kommentarer här. Håller helt med Toumi, man behöver verkligen få sig ett gott skratt.
      Kan du förresten gissa vilket opinionsinstitut som kom närmast SD:s resultat i valet 2010?
      Just det, SENTIO!

    • Benny L ”Pursvensk”

      Tycker mig höra (läsa) en viss avundsjuka på ett parti på stadig uppgång, men det bjuder vi på!

  • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

    Hur skall PK och SVT med flera bete sig när SD ökar hela tiden. Det sovande folket bör undra varför det inte kommer några undersökningar längre.

  • https://me.yahoo.com/a/xM8JxG0tg8kn7o6L1ofTTMbQlaMS#aca00 Anna

    Men sossarna har slutat mörka, konstigt nog.

    http://www.s-info.se/page/blogg.asp?id=515&blogg=57446

  • http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm Gunilla Art

    Yes
    Mer än MP :-)

     

  • http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm Gunilla Art

    OM nu PK media skulle nämna detta, så kommer de säkert att fråga en sosse eller en miljöpartist om varför det ser ut så.
    Och så kommer de vanliga flosklerna.

    Nej det är bättre att de är tysta, ända tills de har något vettigt att säga.

    • Guest

      Om jag inte var så ful så skulle jag fria till ditt
      vackra intellekt. Nåväl ödet vill kanske annat,
      men att läsa Dina kommentarer får mig att känna
      samhörighet och trygghet.

      • http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm Gunilla Art

        Tackar så mycket *rodnar lite*
        :-)

    • init100

      Peter Wolodarski hade något att säga idag, fast det gällde den senaste tidens uppgångar rent generellt, och inte Sentios mätning:

      http://www.svtplay.se/klipp/362564/nyhetspanelen

      Han sitter och blåljuger tittarna rakt i ansiktet, och när de andra korrigerar honom så skyndar han sig att förmana de andra att ”tal om framgångar kan bli självuppfyllande”, vilket ju bara är en omskrivning för att man inte skall tala om deras framgångar, endast rapportera då de backar.

      • http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm Gunilla Art

        Ja men det är ju precis så där!
        Här ska man sitta i soffor och analysera SD och inte ha någon representant från SD. Floskler och kvalificerat skitsnack!

  • Agera1

    Unibet sänkte nu klockan 16 oddsen… Tidigare gav det 60 gånger pengarna om SD skulle få över 20,0 i valet, nu har se som sagt sänkt oddsen till 30 gånger pengarna. Personligen tror jag dock inte de når 20 utan stannar på 15-18%…

    • YOTHI_TARZAN

       KUL INFO

    • Sverre

      Hallå Niclas Skoog, kan du inte skriva något kul om Unibet också? Det måste väl ändå vara något fel på även dem ?

      • Agera1

        Öhh? Va? Vem är Niclas Skoog?

        • Guest

          Ett Troll

          • Agera1

            Ett troll? Jaha, då sitter han antingen under en bro och väntar på bockarna bruse eller så gråter han ikväll efter att ha läst denna opinionsundersökningen….

  • Saxtorparen

    Äntligen går Moderat svinen back !!!

    • Benny L ”Pursvensk”

      För en del år att sedan jag skulle inte hålla med, men det var då det när de ”gamla” moderaterna styrde, men det är en annan tid nu!

      • Saxtorparen

        Helt riktigt , Moderaterna har lurat sina kärnväljare och jag hoppas att fler inser detta och byter parti snarast .
        Kvar blir bara Freddan och ett antal girigbukar som skor sig på invandringen och gladeligen skickar räkningen till skattebetalarna .
        Samma skattebetalare som dom anser skall sänka sin lön så att vi kan konkurrera med Kina .
        Det finns bara ett epitet på dessa herrar och det är just  Svin .

  • Susanne Lehmus

    Varför länka till sidan nyhter24? Expofolk sitter ju där och skriver, måste ju finnas någon annan tidning som skrivit om detta???

    • http://thoralf.bloggplatsen.se/ SM811

      Det skulle vara intressant att veta vilken tidning det är.
      Nu på 18 nyheterna hade de inte fått nys om mätningen.
      Tyst som i graven men kanske inget annat att vänta?

      • Susanne Lehmus

         Fulmedias strategi…

      • http://www.pkcensuren.n.nu/ PKcensuren

        SVT gjorde bort sig med ”hur mycket invandring tål Sverige” i Söndagens partidebatt

        SVT Panelen gjorde samma misstag idag och sa ”hur mycket invandring tål Sverige”?

        • http://www.swedenconfidential.info/ AnnaKonda

          Man ska inte väcka björnar som sover.

    • http://swedenconfidential.info/ Kapten_Krok

      Nyheter24 var först med det tidigt i morse.

  • http://www.facebook.com/magnus.andreasson Magnus Andreasson

    hahaha …. nu kommer gammelmedia, rödvinvänstern och den övriga 7-klövern att våndas hela helgen, men det kan de ha som straff för alla snyfthistorier de har matat oss med :)

  • Brite_Liner

    Den GULA (stapeln) skall upp i det BLÅ (himlen). Nu ska vi alla hjälpas åt och åter göra Sverige svenskt. Grattis Sverige!

  • http://www.pkcensuren.n.nu/ PKcensuren

    Så lätt skulle debatt om massinvandring kunna skapas

    1. Invandringen kostar 50 miljarder
    2. 230.000 arbetslösa invandrare
    3. 90.000 asyl och anhöriginvandring

    Är svensken för manipulerad av ”antirasisterna” att förstå?

    Är detta argument för hårt?

  • j_london

    På den röda respektive blå cylinderformade stapeln borde det stå: kolera resp. pest.

  • DrThomasJackson

    Tänk om SD får 15% valet 2014 och SvP 5%.   Då kan det börja hända ting. Personligen är jag inte fokuserad på invandring, det viktiga för mig är Lag och Ordning. Med god lag och ordning skulle jag trivas med alla människor från alla religioner och etniciteter. De enda som tycks bry sig om Lag och Ordning idag tycks vara  SvP i första hand och sedan SD.