Namninsamling mot böneutrop

Namninsamling mot böneutrop

Populära artiklar

Prenumerera

Prenumerera

Senaste Kommentarer

Flest kommentarer

Äldre inlägg

Kategorier

HJÄLP! Rösta fram SweCons nya domännamn


OMRÖSTNING Vi har nu gått igenom mail och röstningssidans kommentarer och valt ut fyra domännamn som föreslagits, och som vi fastnat för. Nu behöver vi Er hjälp igen.

Domännamnen exponerat.info, nyhetsakuten.info, infomaten.info och ofiltrerad.info är de som vi ombeder Er att seriöst rösta på det namn Ni anser vara bäst. För säkerhets skull har vi reggat alla fyra domänerna, men det kommer bara vara ett som gäller. De andra tre kommer bara peka till den fjärde. Det är tänkt att vi i månadsskiftet sep-okt ska över till den nya sidan med det nya namnet. Glöm inte att Er hjälp via donationskontot är ovärdeligt för oss. Omröstning sker nedan.

Vi är även i stort behov av skribenter och publicerare. Ingen kan göra allt, men tillsammans kan vi uträtta under. Det spelar ingen roll om ni kan skriva eller publicera fem artiklar om dagen, i veckan, i månaden eller per år. Det viktigaste är att vi alla hjälps åt med det vi kan, hinner och orkar.

  • http://www.facebook.com/people/Olle-Hilmersson/1839672612 Olle Hilmersson

    Exponerat kan blandas ihop med Expo. Infomaten ger associationer till mat. Nyhetsakuten känns fånigt. 

    Ofiltrerad.info borde väl hetat Ofiltrerat.info men det får väl bli min röst i brist på bättre alternativ. 

    • http://www.swedenconfidential.info/ AnnaKonda

      Fantastiskt att vi tänkte så lika och att ditt inlägg kom in medans jag skrev mitt.

      Måste bara skriva detta för att rentvå mig från att ha kopierat ditt inlägg.

      • scarface_sweden

        no problems :-)

    • scarface_sweden

      Hej! Tack för era åsikter. Baktanken med namnet Exponerat är att då vi har mycket fler besökare än Expo blir att när man börjar skriva in namnet Ex…… på tex Google så är det namnet exponerat som kommer att dyka upp som första val :-) Infomaten accocerar mot bankomaten. Söker man på ofiltrerad information så söker man inte på ofiltrerat information. Utan punkten blir det alltså ofiltrerad info-rmation :-)

      • http://www.swedenconfidential.info/ AnnaKonda

        Bra du fick fram poängen där. Håller faktiskt med!

        • scarface_sweden

          Innebörden är igentligen inte det viktigaste, utan att det ska vara lätt att sprida vidare, både muntligt och skriftligt. Det får inte vara bortglömt när man kommer hem och sätter sig vid datorn för nya läsare.

      • BockenBruse

        Bra tänk där…:)

        Må satan ta sjuklövern
        den politiska flyktingen

    • Storeberg

       ofiltrerad info är grammatiskt korrekt

  • http://www.swedenconfidential.info/ AnnaKonda

    Jag tycker det är synd att ni inte kan behålla ert nuvarande namn men det är klart att jag kommer att rösta.
     Namnet ”Exponerat” tycker jag ni kan ta bort direkt då jag tycker det associerar alldeles åt helskotta för mycket till EXPO.

    För min del tycker jag att ”ofiltrerad” (varför inte ofiltrerat) känns ganska bra om ni nu måste byta namn. 

    • http://twitter.com/MattiasStanton Mattias Stanton

      Håller med dig om ofiltrerat låter bra. Men lite för likt Avpixlat.

      Men glöm inte en logga. Är minst lika viktigt när man exponerar sig på tex Twitter i ett inlägg där. Det bör direkt synas så folk hajar till. ”Aha, nytt inlägg från…..”

      Fast jag ser att det finns en blogg som redan kör temat. Sånt är viktigt kolla också. Vad annat finns där under namnet.

      http://www.ofiltrerat.se/2008/07/ichtegems-grand-cru.html

    • Andersonszkan

      Jag tycker också att det är det bästa förslaget av de fyra, men ofiltrerad är fel form, det ska vara ofiltrerat.

      Exponerat kan som du säger förväxlas med Expo eller ExpoExponerat.

  • Buttington

    www. hardafakta.info / www. klarafakta.info
    www. swe-post.info
    www. nyhetsgranskning.info / www. mediainspektionen.info

    Några till förslag ifall att.

    • scarface_sweden

      Tack, men nu är det endast dessa 4 i omröstningen som gäller.

    • Emse1

       Mediainspektionen lät ju bra! :)

  • mspired

    uncovered.info

  • Harold_the_Barrel

    Det är en bra ide att byta namn på SC då det bör vara svenskt i mitt tycke. Om det blir exponerat.info tror jag ni får stora problem att bli omnämnda i TV radio m.m Detta för att alla journalister sympatiserar med expo och inte vill att ”massan” blandar ihop er med expo. Ni kommer att kallas den främlingsfientliga bloggen.

    nyhetsakuten låter som ett inslag i Barnjournalen.
    ofiltrerad ”snyltar” lite på Avpixlat tycker jag.
    infomaten går genast bort och det kräver ingen förklaring :-)

    sverigedirekt.info verkar vara ledigt och är mitt förslag.

    PS.
    Sverige bör om möjligt ingå i nya namnet
    DS.

  • Andersonszkan

    Varför byta namn på ett vinnande koncept?

    .exponerat. (låter som en mjukporrsajt med assocationer till Expo)

    .informaten. (står det verkligen så – trodde inte att kuggade SFI-elever var engagerade här))

    .nyhetsakuten. (låter lite bajsnödigt, påträngande – ungefär som på landet med torrdasset och gamla dagstidningar)

    .ofiltrerad. (låter som miljöutsläpp :(

    Mitt förslag är: Sverige Confiskerat – http://www.sverigeconfiskerat.info – SveCon.

    (Sverige är ju de facto konfiskerat av svenska quislingar för främmande makter i arabvärlden) )

    • j_london

       Måste nog hålla med herr Andersonszkan. De fyra förslagen tilltalar i mindre grad.

      Så, just det… varför byta namn på ett vinnande koncept? Efter nästan ett år på nätet är SweCon bra etablerat. Nytt namn blir nästan som att börja om på ruta ett. Vilket förefaller vara alldeles onödigt.
      Nä, behåll SweCon… bra varumärke på en redaktionell produkt. SweCon måste få vara kvar. (Logotyp med internationell stavning och ”touch”, lätt att komma ihåg)

      Andersonszkans förslag till domän är inte alls dumt:
      http://www.sverigekonfiskerat.info 

      alernativt:. 
      http://www.sverigekonfidentiellt.info

      (båda svenska domännamn som associerar till Sverige och som matchar SweCon)

      • Andersonszkan

        Sverige Konfidentiellt är ju så genialt att jag inte ens tänkte på det.

        Det får min röst om Sweden Confidential inte kan behållas.

        • j_london

           ;-)

  • nitohu

    Exponerat.info tycker jag är genialt.Kommer att få den vänsterextrema sajten med det snarlika namnet att koka över av ilska.Speciellt som dom direkt, kommer att betraktas som lillebror och förloraren i kampen om folkets stöd.Denna sajt kommer därför att betraktas som en vinnare redan från början av ”nystarten”
    Kanske kan det namnbytet också  få lite medial uppmärksamhet.Då Expo lär gå i taket och protestera vilt via sina slaskmedia kanaler.

  • PolarenPer

    vad hände med http://www.swecon.info?

  • http://twitter.com/MattiasStanton Mattias Stanton

    Jag måste vara ärlig. Ingen av dem känns riktigt klockrent. Och eftersom det är så pass viktigt och inget man håller på byter heller tiden tycker jag ni skall ta en funderare till.

    nyhetsakuten.info tycker jag ni kan stryka direkt.

    Sen förstår jag ordleken med ofiltrerad.info men jag håller med tidigare inlägg om att det borde heta Ofiltrerat. Namnet måste kunna stå fritt utan toppdomänet.

    Exponerat.info ? Njaaa. Återstår infomaten.info som låter som en bankomat på nätet. Fundera också då hur en logga kring informaten skulle kunna se ut. Något folk minns och som syns på tex Twitter som Avpixlats som tydligt sticker ut.

    Att bara tänka hur det kommer i en sökmotor? Tänk på det kanske kommer bli ett varumärke till slut som växer. Och då är varumärkets klang viktigare än hur det kommer upp i en sökmotor.

    Och ni skall inte glömma en logga som funkar. Kolla Avpixlats kombination med bra namn och en logga. Så man bör tänka.

    Kör en runda till och fundera. Det är mitt högst personliga råd. Och glöm inte även tänka Logga strategi i sammanhanget.

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Funderar på att byta namn med

    Min kartläggning svensk integration 1980-2020 är klar, måste lägga upp det mer dirigerat på en annan sida

    • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

      Jag har traskat runt ett slag och kan bara säga väldigt bra jobbat! Där finns alla argument man kan tänka sig – samlade på och samma ställe. Frågan är bara hur det ska hanteras i ett vidare perspektiv. Men det har ni säkert kläm på.

      • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

        Jag har sammanställt 2 års kartläggning 1980-2020

        Till ”världsbild”

        http://misslyckande.wordpress.com/2012/09/20/1445/

        Detta är ungefär 1/4 av vad min nya webbsida kommer innehålla. Som min gamla är nu, är det bara grötigt

        Jag har även fått svar av Kent Ekeroth personligen på twitter så det känns ok

        Varför jag själv gör detta, jag sparar 100 tals timmar i debatter. Jag vill ha all fakta samlat på samma ställe

  • Emse1

    Ju mer jag tänker på det ang dessa 4 val så blir det faktiskt ”exponerat.info” som blir allra bäst. Man kan dels lätt associera rätt att detta är ett beskrivande ord av att ge den nakna sanningen om gammelmedias ”nyheter”  och dels  få folk att associera ”fel” genom att de tror att det är kopplat till EXPO. vilket i sig har en  fyndig verkan.

    Och som flera påpekat, fila rejält på loggan till detta.
    En eller flera sammansatta bilder som  har en ”avskalande” syneffekt
    men att man ännu tydligt kan se vad bilden/bilderna föreställer.
    Glöm för böveln inte att flika in den svenska gulblåa flaggan i bilden, lite lagom framträdande!

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Förresten

    Går det att skaffa en webbserver, tex från USA utan att man måste ange sitt Namn och Adress eller hur funkar det?

    Den information jag kommer hänga ut om massinvandringen 1980-2020

    Vill man inte afa extremister ska veta vem det är?

  • Slasher2

    Tyckte inte någon var särskilt klockren. Vägde lite mellan exponerat och ofiltrerad men den sista är rätt svår att associera till att vara en websida. Blev exponerat. Enda nackdelen med det är att det påminner om expo.

  • kokoo

    Kan SweCon sända över artiklar och kommentarer till Tidningar i våra grannländer så att det får en större spridning av vad som sker i Sverige? Det som nu sker i vårt land kommer att sluta med en katastrof.

  • Guest

    Ringde till två personer och bad dom lyssna på
    namnförslagen utan att förklara syftet. Ringde
    tillbaka och frågade ifall de kunde erinra sig de
    ord jag gett dem, klockrent mindes de Exponerat
    medan de andra namnen blev förvanskade eller
    hade fallit från minnet.

    • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

      Om jag ska vara ärlig och det är jag ju alltid så minns jag bara ett namn till. De andra är borta. Jag ska ringa kompisarna och höra vilket de kommer ihåg.

      • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

        Kompisarna kom ihåg exponerat. En tyckte nyhetsakuten lät negativt. Ungefär som när man tvingas uppsöka akuten för benbrott typ. 

    • Andersonszkan

      Det beror säkert på att dom har Expo i bakhuvudet och när dom sen ska gå in på exponerat så kanske dom hamnar på Expo.

      • Lucidor

        Eller tvärtom?

  • DrThomasJackson

    Tycker nog Nyhetsakuten är bäst.   Det är tydligt, låter seriöst, jämförs med TV-Nyheter, Dagens Nyheter, Nyhetsakuten.

    Nog ett namn som håller i längden – ”Brukar du se på nyhetsakuten?” kan man enkelt fråga på jobbet, det är ofarligt och seriöst.   ”Brukar du se på exponerat?” är lite sisådär farligt att fråga.   MItt råd:   gå rakt in i mittfåran i MSM  (main stream media) och träng ut de konstiga namnen Expressen , Aftonbladet som finns där.

  • Roland X

    Jag röstade på namnet Ofiltrerad Info.

  • radiolansmannu

    Nyhetsakuten och ofiltrerat gick bort direkt, det stod mellan exponerat och informaten. Exponerat låter bra, men fortfarande lite väl förutsägbart namn. Något man förväntar sig på en liknande sida, men att sticka ut med ett speciellt namn är klart bäst, något som fastnar. Därför blev det Informaten. Det namnet borde vara självklart i min mening. Känns seriöst och eget.

  • MakingBacon

    Varför inte ett namn som låter bra i PK-öron? Då kanske det blir lättare att få nya läsare.

    • Andersonszkan

      Pravda Konfidentidentiellt…

  • YOTHI_TARZAN

    Nyhetsakuten är enklast att komma ihåg

  • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

    exponerat.info är väldigt bra och låter inte lika ”krystat” som de andra förslagen. Exponerat är enkelt att komma ihåg om man ska föra namnet vidare till andra. Det ligger bra på tungan och låter vederhäftigt enligt min egna poll med familj och uppringda kompisar. Dessutom är det så att om man söker på expo genom google så kommer exponerat upp som förslag ovanför expo. Bättre exponering än så kan man knappast få! 

    • Andersonszkan

      Det är ett mycket dåligt förslag med tanke på att det finns en sajt som heter ExpoExponerat.

      Om du säger till någon att han ska gå in på exponerat och läsa ocensurerade nyheter så är risken lika stor att han hamnar på Expo eller ExpoExponerat som på exponerat.

      • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

        Om någton säger till mig att jag ska gå in på exponerat så gör jag det. Det finns inte en möjlighet att jag hamnar någon annanstans. Det är lika långsökt som att påstå att om jag ska till WorldCup skulle jag lika gärna kunna hamna på WC. :)

        • Andersonszkan

          Nu avsåg jag inte dig – du är så erfaren och bevandrad på nätet så du har naturligtvis inga problem, det har inte jag heller och jag har dessutom bokmärken till mina favoriter.

          Men om du säger till någon som inte är så bevandrad på nätet och van att läsa pk-nyheter så kanske denne blandar ihop begreppen och hamnar fel.

          Sen kan jag köpa SwCons argument att en och annan som googlar expo får upp exponerat som första förslag, men det får ju som sagt var vägas mot andra faktorer :)

    • Lucidor

      Instämmer. Hela idén som jag uppfattat den är att sätta spotlights på sådant som Höga Vederbörande försöker dölja. Exponerat har min röst.

  • loofon

    Nyhetsakuten speglar på ett bra sätt vad det handlar om.
    Det är ett akut läge för landet och ALLA nyheter måste komma allmänheten tillhanda.

     

  • http://gidlöf.se Tomas

    Behåll ert nuvarande namn. Lätt att minnas. / T

  • doldagenda

    Skynda er att ta domännamnet OFILTRERAT.INFO så blir det också mitt val, det är bra om namnet anspelar på vad man är ute efter att övriga webbsidor sysslar med ( filtrerar bort det som inte är PK ).

  • http://www.facebook.com/people/Jeff-Jensen/666154689 Jeff Jensen

    Kan den inte bara heta SweCon.info?

    • j_london

       Bra!

    • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

      Om storföretaget Volvo äger domänen swecon.se är det troligt att de äger alla domäner med prefixet swecon.  

    • http://swedenconfidential.info/ Kapten_Krok

      Då kommer man till:

      http://www.volvoce.com/dealers/sv-se/Swecon/Pages/homepage.aspx 

      • http://www.facebook.com/people/Jeff-Jensen/666154689 Jeff Jensen

        Jaha men dåså.

      • j_london

        Måste nog hålla med herr Andersonszkan (längre ner bland kommentarerna.) De fyra förslagen tilltalar i mindre grad.

        Så, just det… varför byta namn på ett vinnande koncept? Efter nästan ett år på nätet är SweCon bra etablerat. Nytt namn blir nästan som att börja om på ruta ett. Vilket förefaller vara alldeles onödigt.

        Nä, behåll SweCon… bra varumärke på en utmärkt redaktionell produkt. SweCon måste få vara kvar. (Logotyp med internationell stavning och ”touch”, lätt att komma ihåg)

        Andersonszkans förslag till domän är inte alls dumt:
        http://www.sverigekonfiskerat.info  

        alernativt:.  
        http://www.sverigekonfidentiellt.info

        (båda svenska domännamn som associerar till Sverige och som matchar SweCon)

  • http://tveklost.wordpress.com/ Tourni

    Exponerat är namnet som fastnat lättast i minnet för mig. Dock anser jag att SweCon.info vore bäst.

    • j_london

       Bra!

    • http://swedenconfidential.info/ Kapten_Krok

      Swecon är Volvo-ägt tyvärr…

      • http://tveklost.wordpress.com/ Tourni

         Trist trist. :/

      • Andersonszkan

        Bara att ändra till SveKon.info

        • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

          Inte så dumt faktiskt. 

  • Tant_Stina

    Gjorde som andra härinne; frågade familjen (4st)
    Exponerat. info, kom alla 4 ihåg efter en stund och 2 st röstade på det.
    Ofiltrerad.info fick 2 röster. Dock, de trodde jag sagt: ofiltrerat.info

    Valde själv mellan exponerat och ofiltrerad, men ofiltrerad känns lite otympligt och för ”nära” avpixlat, så exponerat.info blev det för mig.

  • isleofavalon

    Nyhetsakuten. Exponerat och ofiltrerat påminner för mycket om det judiska avpixlat. Infomaten? Det första jag tänkte på var MAT och det är kanske inte tanken…jag röstade på Nyhetsakuten.Klart bäst:)

  • farsartat

    hmmm…..ska fundera vad jag ska rösta. Samtliga är helt ok. Mitt förslag annars: sverigevaknar.info Nåja, det lade min röst på ”ofiltrerat”.

  • Guest

    Av någon anledning måste jag hämta andan när ordet
    ”nyhetsakuten” uttalas, det bli nyhets- suga in luft -
    akuten. Ordet känns tungt att använda samt att det
    har en dyster klang.

  • knattefnattetjatte

    Sverigeakuten tycker jag är ett bra namn,man behöver ej undra över vad sajten avhandlar

  • Agera1

    Måste säga att av dessa namn hittar jag inget som är bra och klockrent….tyvärr…
    Exponerat känns minst dåligt men samtidigt ganska likt avpixlat i sättet att tänka runt namnet…

  • http://www.facebook.com/people/Olle-Hilmersson/1839672612 Olle Hilmersson

    När folk ska förkorta ”Exponerat” blir det vad då? Just det… dåligt namnförslag.

    • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

      Och varför skulle någon komma på idén att förkorta exponerat? Ungefär lika begåvat som att förkorta Giraff. 

      • http://www.facebook.com/people/Olle-Hilmersson/1839672612 Olle Hilmersson

        Det var en dålig jämförelse.

      • Andersonszkan

        Och då är vi tillbaka på ruta ett – om man skriver in ”sweden c” på Google så kommer sweden confidential upp som första förslag.

        Vad är problemet med detta namn?

        För långt och krångligt för en svensk med minst nioårig skola?

        • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

          Kanske för att vi inte har engelska som modersmål? :) Annars håller jag med dig där.

          Ganska kosntigt förresten. Jag brukar ha i stort sett samma uppfattning som du i de flesta fall men inte när det gäller det nya namnet. Det visar i alla fall hur viktigt vi tycker det är. Kämpa på! 

    • Rolexus

      Expo kommer väl att gå i spinn, se vad som hände med Fria TT.

  • http://www.facebook.com/people/Olle-Hilmersson/1839672612 Olle Hilmersson

    Dessutom är ofiltrerat.info och ofiltrerad.info dåliga förslag eftersom informationen faktiskt är filtrerad på sätt och vis.

  • http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm Gunilla Art

    Nyhetsakuten tycker jag är bäst. Säger allt.

    • http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm Gunilla Art

      Dessutom är det bra sökord – nyhet.

  • MrLeffe

    Jag tycker tyvärr inte att något av förslagen var speciellt bra, men röstade på exponerat.info. Jag tycker Sweden Confidential är klockrent

  • Kalle Kula

    SANNINGSPORTALEN

    • boonkaan

      sanningenomvadsomhänderisverige.info….nej det blir nog lite foer lång. Men det måste vara ett namn om folk hittar när dom googlar! sanningen Hoppas bara att beslutet blir att 80% av befolkningen hittar det när dom googlar. Det är MIN foerhoppning att svenskarna ska veta att det finns en sanningskanal i sverige, tvärt emot Helin och Melin. 

  • mspired

    exit.info

  • MartinA

    Ofiltrerat påminner för mycket om avpixlat. Det finns tre stora sajter, fria tider, avpixlat och …
    Så vore bra om namnet inte lät för snarlikt något av de andra två. Jag har inte läst swecon tillräckligt mycket för att veta er vinkling. Exempelvis är FT konservativt-liberterianskt-smånationalistiskt eller nåt sånt. AP är helt enkelt bara kritiskt till media och invandringspolitik och oberoende Sverigedemokratiskt. Vad är SweCon? Det bör avspeglas i namnet.

    • PKcensur

       Glöm inte realisten, väldigt underskattad sida

  • Andersonszkan

    Exponerat heter en foto- och reklambyrå i Stockholm med domänadressen http://www.exponerat.se (drivs av en arab eller perser).

    Blir det inte en krock igen om man väljer ett namn som redan är ett inregistrerat företag?

    exponerat.com är en fotoblogg. exponerat.nu är också en fotoblogg. exponera.org är en bildbyrå – det kan alltså finnas en hel del folk som inte vill sammanblandas med en ”rasistsajt” som exponerat.info.

    Däremot är exponerat inget registrerat varumärke i Sverige eller EU.

  • SM811

    Har man börjat och läst på denna sidan är man ”beroende” av ocensurerade nyheter så mitt förslag blir http://www.depend.info

  • bowlaren

    Nyhets tycker jag, ni är ofta ute med dom bra nyheterna först.
    Fortsätt med erat bra arbete Mvh Svensson :)
    http://svenssonsfunderingar.wordpress.com/

  • LindaDanielsson

    Inget av e utvalda är bra tycker jag, minst dåligt är  exponerat.
    -Varför inte kort och gott nyheter.info

    • boonkaan

      aftonsanning.info kanske……for det är ju helt emot aftonlognen! Som ju är så forbannat loegnaktig att den borde gå till historien som sveriges sämsta tidning någonsin.

    • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

      nyheter.info är registrerad av Shibstedt sedan 2002. 

      • LindaDanielsson

         Ah, då är det inget bra alternativ då ;)
        -jag skrev in det och fick inte upp någon sida så då tänkte jag i min stora enfald att det är ledigt :/

  • http://sqworl.com/gscvmo MENA:s problemas

    Kolla era mail, ni som har hand om Swecon. Har skickat en insändare som är lite av ett scoop. 

  • http://profile.yahoo.com/RGUTGMIQH3NYUKKIVD4UX5UGDE Neg-neg

    Varför inte gasajudarna.com? Dessa satans apor bör gasas och tas ner.

  • http://profile.yahoo.com/RGUTGMIQH3NYUKKIVD4UX5UGDE Neg-neg

    De val ni hade sög. PK-aktiga hela bunten.

    • PKcensur

       Det kan vara bra ha ett PK namn så folk tror annat i stället

      • Lucidor

        Exakt! Exponerat fick min röst av just den anledningen.

        • PKcensur

          Jag körde ett expo liknande namn på twitter och de blev förbannade de små liven :)

          • Lucidor

            Visst är det sånt som sätter guldkant på tillvaron?

    • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

      Och så hade du dina tre sekunder i rampljuset. Kunde du inte presterat lite bättre? 

  • http://friatider.se/ Allan Sethsson

    somduröstarfårduleva.info
    Å, Ä Ö fungerar numera.
    Annars exponerat.

  • Hell0

    De var så där alternativen. Eventuellt skulle http://www.exponerat.info funka i samband med en allmän uppfräschning. ;)

  • Sven Olsen – (argdansk)

    exponerat verkar på mig som det mest uppenbara!

    • boonkaan

      exponerat är for likt EXPO. 

      • boonkaan

        Tycker J A G ! !

      • Skeppsgossen

        Just därför är det bra, tycker jag.

      • PKcensur

         Det kommer reta upp EXPO mer än oss :)

  • boonkaan

    då jag är en trogen läsare, så vill jag inte roesa på nåt av forslagen. Tyvärr. Jag tycker swedenconfidential är bra. Men om det nu ska bytas server och namn, och det är tvunget, så har jag inte nåt forslag. Exop….ja, det låter ju som det goer. Det måste väl finna fri plats på servrar som även vill ha swedenconfidential som kund? Om det nu inte kostar foer mycket. Annars kan ju : sanningen om sverige: vara en adress. Men expo och allt det andra låter inte som nåt som någon letar efter på Google t.ex. Men jag vet inte, jag har ju hittat hit sedan tidigare, och foljer med vad än adressen blir, men blanda inte in denna sida med andra idiotiska sidor, utan håll er från ondo. som det står i bibeln. Det måste vara nåt som svensken reagerar over och som inte låter som en annan sida, som t.ex är nån sida som älskar strommande zoomalier till sverige. Låt oss inte foerväxlas. Lycka till, men jag roestar inte på nåt av foerslagen. Annars har jag varit väldigt deltagande tidigare. 

  • whitelibra

    Alla fyra förslagen är dåliga enligt mig. Ändra inte domännamnet, swedenconfidential.info är bäst.

  • http://www.facebook.com/people/Robert-Spannande/100001569228472 Robert Spännande

    Nyhetsakuten helt klart bäst och lätt att komma ihåg

    • kirre

       Jag röstade på förslaget Nyhetsakuten. Lätt att komma ihåg.

  • Lasselito

    Inget alternativ känns helt klockrent. Jag valde till slut ”Exponerat” trots att det är förvillande likt Expo. Själv hade jag nog föredragit ett klassiskt namn som kan ge ett seriöst intryck och locka breda läsargrupper. Fria tider är klockrent. Förslag skulle kunna vara Oberoende nyheter, Nyhetsbladet, Sverige från insidan, Sverigerapporten, Sanningsbladet, Nyheter direkt, Sverige direkt o.s.v.

    Det hade också kunnat fungera med ett mer udda namn, typ Grävlingen. Givetvis syftar det på att ni gräver fram nyheter under PK-dyngan. Det skulle dessutom vara enkelt att få fram en tydlig och minnesvärd logga. Mitt förslag är ett svartvitt grävlingshuvud och en tass som håller upp ett förstoringsglas.

    • http://pulse.yahoo.com/_QCW52FUFBEK33ETCCCODKX2H3A Västanfläkt

      Grävling är inte dumt. Men blir det inte problem med webadressen om namnet innehåller å,ä, ö.?

      • Andersonszkan

        Det funkar med å,ä, och ö.

      • Lasselito

        Det ska funka numera, även om jag antar att folk är ovana vid sådana bokstäver i url-adresser. Jag gillar flera av dina förslag ovan. Som sagt, det får gärna vara något annorlunda så folk kommer ihåg namnet.

    • Andersonszkan

      Grävlingen är inte så dumt.

  • svartpixlat

    Swecon är utan tvekan bäst. Det är redan ett varumärke/utbrett slangord i dagligt tal, ungefär som ”AP” är för Avpixlat.
    ”Läste du på Swecon om Kortedala-rättegången igår? – Aaa, jag läser alltid Swecon” osv.Om ni insisterar är Exponerat.info bäst. Som en nagel i ögat för Expo.

    Men snälla. Kör på Swecon.

    • Calaverra

       Exponerat kommer folk att förkorta ”expo”, vilket inte är så brakanske :P

      • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

        Varför skulle folk förkorta exponerat? Ungefär som om folk började kalla Atnonbladet för Afton. 

        • Calaverra

          Folk kommer att göra det. Dessutom är det bara dumt att heta något som ger associationer till EXPO.

  • http://pulse.yahoo.com/_QCW52FUFBEK33ETCCCODKX2H3A Västanfläkt

    Hej Swecon. Jag gillar verkligen den här bloggen och ert nuvarande namn är bra. Men inget av de fyra namnen ovan är särskilt bra eller gör er rättvisa. Jag tycker att ni ska behålla ert namn även om ni har haft strul med en avhoppare och Alexa. Ett inarbetat varumärke byter man inte ut sådär utan vidare.
     
    Om ni nu ändå bestämmer er för att byta namn så tycker jag att ni ska använda er fantasi lite. De fyra namnen ovan är dötrista och sticker inte ut det minsta. Detta är inte vilken nyhetssida som helst.
     
    Jag skulle fundera på namn med någon form av symbolspråk och koppling såsom snaphanen eller avpixlat eller politiskt inkorrekt. Jag vet inte men… Breidablick, Sanning, Stormvarning, Fimbulvinter, Fyren, Pilgrimsfalken, Spegeln, Svenska Folkbladet, Svenska Nyheter, Mörka moln över Folkhemmet, Storm över Folkhemmet, Solbanéret, Sanningsministeriet, Haverikommissionen, På vakt för Sverige, Tuvstarr, Vintertid, Motljus, Dimljus, NattochDimma, Lyktan, Sirenen, Dimmhornet, Gjallarhornet, Svea Banér, Folkungabladet…

    Titta lite bakåt i tiden om det inte finns någon gammal anrik tidning som vart nedlagd i Sverige någon gång och som hade ett bra namn?!

    • Calaverra

       Håller med, alla alternativen var fantasilösa. Dock var denna lista inte mycket bättre.

      • http://pulse.yahoo.com/_QCW52FUFBEK33ETCCCODKX2H3A Västanfläkt

        Nej, jag inser det. Hade jag haft ett riktigt bra namn i huvudet så hade jag bara skrivit det. Men något mer åt det symbolladdade snarare än det slätstrukna vore bra.

        • Allanoskar

          Lägg inte ut bra namn, som ännu inte är registrerade. Risken finns annars att någon tar namnet och reggar det till annat syfte.

  • PKcensur

    Sanning svider?

     

    • cinoma

      Den var bra. Den kommer man ihåg. Perfekt.

  • zelotai

    Jag tycker SweCon är det bästa namnet, det är ett inarbetat varumärke.

    Att byta är som att låta Flora heta Milda.

    • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

      SweCon? Som ny domän? Det går inte. 

  • Guest

     Sverigenytt.info verkar vara ledigt, förkortat SN

  • Gaggas

    Jag lägger inte min röst på någon av förslagen. Inget hade riktigt den där ”DEN är det” känslan… :(

  • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

    Även om fyra kandidater är utvalda kommer det in intressanta förslag. Jag bidrar lite jag också. Det skadar inte att röra om i grytan.

    sverigesnyheter.info
    svenskanyheter.info
    svenskanyheterna.info riksnyheter.info
    riksnyheterna.info 
    riksdagbladet.info
    sverigesdagblad.info

    Alla är lediga.

    Jag har redan röstat för exponerat.info så då var det färdigt för mig i den här frågan. Tillbaka till valiumburken så jag kan läsa vidare. .

    • Andersonszkan

      Första gången jag hittade hit var pga att jag tyckte att Sweden Confidential lät spännande och intressant och nåt bättre har jag inte lyckats komma på, så då var det väl färdigt för mig också.

      • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

        Jag gillar också Sweden Confidedential. Det låter seriöst på något vis. Nåja, vi har kämpat väl.:) 

  • Orregyllensnorre

    Kan tänka mig att skriva några krönikor eller artiklar i framtiden… Det gäller bara att få tid.

  • Gunnar Finkel

    1: Ovanstående namn är INTE bättre än SwedenConfidential!

    2: Varför fanns inte en ”SwedenConfidential” som val?
    (Ett voterings-trick som man kanske kunde förvänta sig av PK-media)

    Jag avstår sonika att rösta… Att läsa av kommentarerna så är det många med mig som gör samma sak.

    —–
    Ni gör ett fantastiskt jobb, men ta namnändringen på allvar… snälla!

    • Allanoskar

      Håller med. Varför byta bort något som låter bra och är inarbetat? Jag anser också att de föreslagna namnen är sämre än nuvarande!

  • Guest

    Sista gången jag skriver i detta ärende, oavsett vad SweCon
    beslutar sig för kommer jag förstås att acceptera det och stödja
    beslutet.

    Tycker fortfarande att sverigenytt.info samt sverigenytt.com är
    både enkelt och bra. Baklänges blir det ”Nytt Sverige” ,
    någonting Vi alla här strävar efter.

    Förkortningen av Sverigenytt.com kunde ev bli SN eller varför
    inte Sven.
    Namnet påminner mig om en favoritfilm – Sjöfartsnytt.

    Jag avundas inte SweCons förmodade våndor inför namnbytet,
    men Ni kommer säkert göra det rätta valet.

    • Lasselito

      En logga med förkortningen SveN skulle kunna fungera riktigt bra! Slagkraftigt och lätt att komma ihåg. Känns i alla fall bättre än Exponerat.

  • j_london

    De fyra förslagen tilltalar inte.

    Förresten… varför byta namn på ett vinnande koncept? Efter nästan ett år på nätet/marknaden är SweCon bra etablerat. Nytt namn blir nästan som att börja om på ruta ett. Vilket förefaller vara alldeles onödigt.

    Nä, för allt i världen, behåll SweCon… Starkt varumärke på en utmärkt bra redaktionell produkt.

    Andersonszkans förslag till domän är inte alls dumt:
    http://www.sverigekonfiskerat.info  

    alernativt:.  
    http://www.sverigekonfidentiellt.info

    SweCon passar till båda domänerna…

  • johan persson

    Jag kan som sagt hjälpa till och har gjort med massvis av artiklar och kommer fortsätta:D
    MvH

  • Erk23

    Jag tycker att ni ska behålla swedenconfidential.info! Det var det namnet som fick mig att hitta hit!

    Keep up the good work!

  • mrsmarlowe

    Jag vet inte om jag har missförstått det hela. Men ni ska väl fortsätta heta Sweden Confidential och endast byta domännamn?
    Swecon.info och swedenconfidential.info går inte längre. Kan man då inte byta till swedencon.info, nyaswecon.info, sweconmagasin.info, sweconbloggen.info, sweconnyheter.info osv. Ja, ni fattar nog utan att jag ger fler exempel.

    Jag tycker att det blir konstigt att ha ett domännamn som avviker helt från namnet på sajten. Men jag respekterar vad ni än väljer. Ni är den grymmaste nyhetssidan i Sverige/världen! Tack!

    • Erk23

      Sweconnyheter.info låter kanon tycker jag!

    • Lasselito

      Personligen tycker jag det är bra att byta namn till något som är lättare att säga och komma ihåg. 

    • j_london

       mrsmarlowe… har rätt!  ”Rör inte mitt SweCon!”

  • stressad_skattebetalare

    Med anspelning på dagens nyheter kan bli DagensDoldaNyheter. 

  • Mariah_Magdalena

    Varför inte kalla den för ”Fri Press”…..eller ”Sweden – Fri press” eller liknande?