Namninsamling mot böneutrop

Namninsamling mot böneutrop

Populära artiklar

Prenumerera

Prenumerera

Senaste Kommentarer

Flest kommentarer

Äldre inlägg

Kategorier

Flyktingboende klart för 380 000 kronor dygnet


VANSINNE Om två veckor vill migrationsverket börja skicka 200 flyktingar till gästgården i Glava för 380 000 kr dygnet. De hyr i andra hand och vet inte vem de hyr utav. – De binder ris åt hela flyktingpolitiken när de gör så här, säger Arvikas kommunalråd Claes Pettersson (S).

Klicka för större bild så texten syns ordentligt.

Noterbart:
Glava är en småort i Arvika kommun med 201 invånare.

Relaterat:
Migrationsverket intresserat av gigantiska Glava gästgård

  • Talibananas

    Binder ris åt egen rygg? Gillar de inte ris eller? Wokad mat garnerad med khat smaka very good. ; )

  • mike ohlson

    Klart att de vet vem de hyr av, eller skulle du själv ge ut 380.000 / dygn kontant i handen på torget i Arvika eller? Gräv på, här finns mycket roligt att hämta, Arvika kallas inte för Knarkvika bara för att, merparten av allt som smugglas till/från Norge kommer den här vägen, merparten som äger allt i Arvika ägs av ”vissa” och det skulle inte Arvika kommun känna till? Vem betalar deras löner *egentligen* tro…

  • surkart

    Give me a breake ! pallar inte mer. Det finns tydligen ingen limit för galenskapen. Placera dessa människor uti den miljön känns som en oerhörd skymf! Ur gammal bondekultur och som värnare av Sverige, känns det här som att bli pissad rakt i ansiktet!  Vad kommer ex. brandförsäkringen att kosta?

    • Johan Rydberg

      Jag haller med och även om det kan, av vissa känslia individer  uppfattas som ett vulgärt uttryck. Att läsa om tillstandet i sverige är att bli pissad i ansikte av  hanflabbande. människor

  • 585961

    Den gården blir inte gammal, mögel, vägglöss och kackerlackor  fulla huset om några veckor, grattis ni som hyrt ut, hoppas hyran täcker för vi skattebetalare betalar inte , era idioter och någon försäkring tror jag inte är möjlig att ta (försäkringsbolag låter inte lura sig)ni får ligga som ni bäddat

  • TorgnySund

    Om man med skattebetalarnas pengar hyr boende från okänd, så låter det som svindleri. Nu måste Arvika kommun omedelbart komma med besked till kommuninvånarna som klargör vad/vilka som ansvarar för upphandling och vem hyran betalas till? Övriga Sverige – med hundratals kommuner - förväntar sig svar! 

  • GudrunSpyman

    Någon som är ute efter att tjäna storkovan, det är som bekant big business sådant här.

  • Gatlykta

    Det här är absurt, tvekar på att invånarna i denna stackars kommun inte vill att det ska komma 200 odemokratiskt flyttade flyktingar.
    Sen att ingen kan svara på var pengarna ska betalas spelar ingen roll, blir skattebetalarnas uppgift att betala hur man än vrider på det.
    Jag tycker var kommun själv ska låta invånarna rösta om de vill ta emot flyktingar eller ej, dvs. i demokratisk anda, men det verkar inte existera i Sverige i nuläget.
     

  • http://www.facebook.com/people/Carl-Johan/641563881 Carl Johan

    ”bara” 138 miljoner om året….  670.000kr per skalle. Hur fan lyckas dom bränna så mycket pengar?????

  • http://swedenconfidential.info/ Kapten_Krok

    Reagerar inte Svenne-banan på detta så är Sverige kört.

    • Erik_den_Helige

      är det inte redan kört? Vi kommer aldrig få tillbaka vårat land för många PUT beviljade, eller är jag helt insnöad.
      .
      Detta kan dock hjälpa om någon orkar ta itu med det
      .
      http://www.namninsamling.com/site/

    • Johan Rydberg

      Jag är övertygad att Sverige redan är kört.Tyvärr

      För trettio eller fyrtio ar sedan kalldes Sverige ” Landet lagom” Knappast längre eller hur. Landet extremt skulle jag kalla mitt forna fosterland.Lämlarna kommer att fortsätta rösta pa alliansen eller de rödgröna och Sverige gar mot avgrunden.

  • mike ohlson

     Nu är det allt desperata på regeingsnivån, detta kostar alltså Arvika 136.800.000 kr/år plus omkostnader, de pengarna har de inte bara så där, staten betalar, med andra ord VI i Värmlandsregionen också, är det någon som tycker att det är värt nedläggningarna och nedskärningarna av skola och alla äldreboendena i vårt län? Har någon ens frågat oss?!  Undrar just hur stora de extra omkostnaderna blir (Skadegörelse, stölder, personal, socialbidrag, kommunikation, polisutryckningar, sjuk och tandvård osv) Runt det dubbla kanske? i så fall pratar vi om nästan en halv miljard om året. 
    Dags att sätta STOPP! FOLKOMRÖSTNING KRÄVS! Dags att avsätta regeringen med eller utan, för vår egen skull, och det nu och inte 2014, vi har inte tid att vänta!

    • terrormc

      För att en folkomröstning skall genomföras krävs ett beslut av riksdagen och då den består av landsförrädare, vänstermiffon och haschrökande palestinakramare så kan vi på förhand utesluta att så kommer att ske. Istället har vi inga andra maktmedel än en ren revulution, som i detta knyt-näven-i-byxfickan-land aldrig kommer att ske. Så då återstår att i allmänna val försöka övertyga så många som möjligt att rösta på SD 2014. Väl mött i valstugorna!

      • mike ohlson

        EU kan fälla Sverige för demokratibrott om tillräckligt många kräver en folkomröstning och regeringen inte lyssnar. Så står det i EU-unionens regler, vilket betyder att Sverige kan råka ut för handelsembargon, exportförbud, utestängning ur EU osv. jag har ingen koll på hur många det behövs för att få fram en tvingande folkomröstning, men det kan man säkert hitta på nätet. 

        I vilket fall som helst, spelar det ingen som helst roll, eftersom vi ha fler invandrare som går till valurnorna än Svenskar, för de är så förbannat upptagna med att hellre titta på sport än att bry sig om vad som händer i landet. Så gick det till vid sista grundlagsändringen t.ex. när VM på TV fick Svensken att bry sig om 22 män i kortbyxor på en gräsplan med en boll leker med varandra för miljonlöner, Att demokratiska rättigheter försvann i samma ögonblick struntade de totalt i. Så det verkar som om vi är vad man kallar ”fucked”. 

        SD har blivit alldeles för timida och eftergivna att folk löper som råttor från ett sjunkande skepp, inte ett vrål, inte en enda sak har jag sett under året som påverkat ett enda dugg från Åkesson, så varför tror du själv att så många i deras KF hoppar av? SD har störst tapp bland alla partier i Sverige just på grund av kompispolitiken och att de inte bryr sig om vad som händer de som ställer upp i kommunerna på landsbygden. 

        Hade de offrat några procent av sin egen lön för att kunna anställa de som förlorat sina inkomster på grund av att de representerar SD i kommunerna, hade det sett annorlunda ut. Fråga de många fd SD kommunpolitker på *varför* de är fd SD numer för att få mat på bordet och kunna betala räkningarna. Fråga t.ex varför en sådan populär person som Victoria Wärmler lämnade SD totalt och det inte finns någon SD-representant i Grums längre? Och hon är långt från den enda. Där rök en massa röster, finns det någon SD-representant i KF för Arvika? Charlottenberg? Årjäng? Säffle? Hagfors? Kil? – Listan är oändlig för folk som varit tvungna att hoppa av för att kunna försörja sig, så var är SD-ledningens stöd? Sverige består inte av Stockholm och runt om liggande fäbodar (citat av en kamrat till mig) som de tycks tro. något måste alltså hända NU, och inte 2014 eller 2018.

        • Erik_den_Helige

          http://www.namninsamling.com/site/

          • mike ohlson

            Jamen, starta en själv då istället för att pusha på andra.. ;)

          • Erik_den_Helige

             Därför jag skulle få sparken om jag gjorde det. Hade cheferna kunnat hade dom skjutit mig.

        • terrormc

          Enligt de senaste opinionsmätningarna är SD Sveriges tredje största parti och om det hade varit val idag så hade SD fått en riktig vågmästarroll och hade därmed styrt landet i praktiken.
           Huruvida kommunvalda SDpolitiker har det rent ekonomiskt har jag ingen koll på men det är klart man skall ha en skälig lön för att man ställer upp för sitt parti. Allt annat är oacceptabelt.  

          • mike ohlson

            Värmland har väl tappat flest kommunpolitiker i landet och har flest avhoppare, det händer inte ett dugg i regionen och folk som är SD politiker stängs ute från sina försörjningsmöjligheter, vi är MÅNGA i Värmland, men de flesta som är SD bor, arbetar och försörjer sig i små kommuner som har haft S-styre i över 40-50 år, när de stängs ute från fack, arbetsmöjligheter och rent ut sagt, mobbas av de övriga kommunpolitikerna och arbetsgivarna, finns det absolut inte en spänn eller ens ett stöd till hjälp.

            Till Petzäll fanns det, men varför inte till de som kör 8-16 mil varje dag bara för att arbeta och sedan lägger ned en helsickes massa tid på motioner som kastas i papperskorgen redan innan de lästs för att kommunen har redan bestämt sig? 

            Och på bekostnad av familjen och vänner? Jag tror inte SD kommer att få så stort stöd från Värmland längre, och det finns län och orter som är värre ute, hur är det med Hofors t.ex? 

            Nej, vi tappar allt, även om det finns en massa sympatisörer, men när det väl kommer till valdagen, så blir det samma sak som vanligt, de vågar inte, för de kan bli utan jobb, utfrysta och utan försörjningsmöjligheter. 

            Enda sättet att vinna det här, är att HA en helsickes massa lokala kommunpolitiker så att folket känner att de vågar och har stöd från de som de tror på, men de kan inte jobba gratis som  de gör idag när de förlorat jobben just därför ATT de jobbar för SD. 

    • Johan Rydberg

      Ja det är en hel del pengar, men det finns mycket som man kan spara in pa för att finansiera asylsökares lyxboende 
      ( ironi! )

       Maste nödvändigt vis svenska aldringar pa äldreboende ha en kopp kaffe varje dag. och maste de ha annan mat än havregrynsgröt ?

      Är det nödvändigt att ha en lärare per trettio elever när vi skulle kunna rationalisera det och ha lärarfria lektioner i stället ?

      Det finns mycket pengar att spara i skola, vard och omsorg. Att Sverige blivit hela världens socialbyra ska vi vara stolta över, alla vi som gatt och stampat pa jordgolv halvas livet och livnärt pa rötter som vi hittat i skogen.

  • RobRoy75

    Helt j*vla sjukt…..nästan ETTHUNDRATRETTIOSJU MILJONER om året för dessa 200 personer. F* fan säger jag bara…..blir äcklad!

  • Brummelisa

    Flyktingpolitiken binder inte bara ris, utan dessutom enorma skattebördor på Sveriges arbetande befolkning.

  • robban1

    hmm är lite too much tycker jag, i princip så räcker det med 200 byggmoduler för dessa människor och skulle tippa på att du får många sådana för 1900 spänn per dygn. en flykting som kommer hit och får smaka på slotts-liv kan ju få lite fel uppfattning om saker och ting. menar, för 1900 spänn per pers och dygn så kan de bo på valfritt hotell med helpension i city

    • Johan Rydberg

      1900 kronor för valftitt hotell i Stocxkholm ?

      Ok jag kan bara priserna i Stockholm. Nej, du kan bo pa ett bra hotell, visserligen i nte i cty, men närbelägen förort, för 800 kronor.Ett rum i ett hyfsat vandrarhotell kan du fa för runt 500.

  • http://www.bostadsbristen.n.nu/ Bostadsbristen

    Migrationsverket bör känna sig oroade – nu kartläggs bostadsbristens Sverige 2002-2012 kontra tvinga kommuner flyktingar

    Vi har 10000 hemlösa som inte får bostad pga bostadsbrist.

  • farsartat

    Vad är det för fel på byggbaracker? Det ska ju handla om en flyktingförläggning, inte permanent boende. Eller är målet att driva bort Svenskarna från hus o hem helt?! Ja, antagligen.

  • YOTHI_TARZAN

    Jag blir sjuk när jag läser detta

    • boonkaan

      Den som inte blir sjuk av att läsa detta, är inte frisk redan från boerjan. 

  • http://www.bostadsbristen.n.nu/ Bostadsbristen

    När jag söker bostadsbrist på deras webbtidning

    Dom har 2 artiklar om flyktingar, ett är 100 flyktingar till slottet, det andra är 1300 syrier nästa år. Inte nånstans nämns det om det finns bostäder i Värmland?

    http://www.nwt.se/search/advanced.do

    Jag ska såklart granska så mycket jag kan så jag får så mycket fakta om Värmland 2002-2012 samt kommunerna för sig

    Värmland är redan påbörjad.

  • AnalytikernII

    Måttet börjar bli rågat!!
    Stolligheterna bara fortsätter!
    Mer stake i polisen!
    Polisen har ett våldsmonopol av lätt insedda skäl.
    Nyttja det. Låt inte mobben ta över.
    Om det inte blir stake i polisen så kommer
    det växa fram medborgarden.
    Absolut ingen önskvärd utveckling.
    Men som bekant — För alla människor
    går det en gräns.
    Jag anser att eliten sedan en lång tid har skitet i det
    Blå Skåpet.

    • Johan Rydberg

      ”Mattet börjar bli ragat”

      Det har det varit i minst tio ar.

  • http://tveklost.wordpress.com/ Tourni

    Helt jädrans otroligt, så många gånger man tappat hakan för alla dessa idiotier så lär den snart lossna.

    Vet inte vem man hyr av? 380 000 per dygn?!

    Svensken måste vakna ur dvalan!

    • http://www.facebook.com/people/Carl-Johan/641563881 Carl Johan

      Satsar mina pengar på dom hyr stället av en av politikernas målvakts företag….

    • boonkaan

      Dom vaknar, men det tar några år ännu, kanske 50. Men jag är glad att jag vaknade i tid iaf och många med mej som jag känner. 

  • http://www.bostadsbristen.n.nu/ Bostadsbristen

    Jag har nu kartlagt Malmö, Malmö och Södertälje bostadsbrist 2001-2012 på prov

    Malmö

    http://www.bostadsbristen.n.nu/15

    Stockholm

    http://www.bostadsbristen.n.nu/13

    Södertälje

    http://www.bostadsbristen.n.nu/14

    Jag har flera städer klara, eller håller på att uppdaterar, detta är väl det enda sätt att bevisa det är bostadsbrist i Sverige kontra antalet asylsökande varje år kontra hur många bostäder det byggs i landet?

    Om det ligger intresse att se detta ökat kanske jag lägger ut allt

  • http://www.facebook.com/people/Peter-Nilsson/100002161299559 Peter Nilsson

    Klart de vet vem de hyr av. Min gissning är att det står en lokal eller regional politiker i bakgrunden som finns med i bolagsstyrelsen
     

  • http://profile.yahoo.com/G3QZBFCCPDXFTMQCKEUA4G4DW4 Blackstaff

    Inte för att vara sådan, men hur i HELVETE kan man inte veta vem man hyr av? Hur kan man ens skriva på ett kontrakt utan att veta vem man skriver kontrakt med? (imho, de vet till 99% vem de hyr av, men de vågar inte gå ut med det officiellt dock. Så det är väl någon politiker som skor sig)
    Sen 380.000 om dygnet? 11.780.000 per månad. Någon kommer tjäna grymma pengar på det här iaf.
    Nej fy f*n, det är dags att resten av Sverige vaknar upp snart. Innan dess dessa politiker *harkel*, landsförrädare menar jag ju så klart, har tömt Sverige på vartenda öre i kapital.

    • mike ohlson

      Jag instämmer med dig, detta luktar korruption och mygel, frågan är kanske om någon på regeringsnivå sitter och håller i boendet genom någon i något bolag också, det handlar ju om stora pengar för en liten insats på 3.8 miljoner som Glava var till salu för, jag menar, kan jag tjäna 100 millar på businessen och dessutom inkassera för en massa annat, vad är då 3.8 miljoner? Här behövs det rotas ordentligt. Det stinker rejält.

  • NE_Mannen

    Läge för att köpa sommarstuga i Glava, huspriserna lär ju rasa ned till 20% av marknadsvärdet, dessutom är det lätt att få tag på ‘svart’ arbetskraft till renovering och gräsklippning, om nu huset inte blir nedbränt efter en vecka ?!

    • boonkaan

      Som sagt, ta en redig brandfoersäkring innan du koper huset, om det finns kvar mellan beslut att kopa och kontrakt. 

  • micklaren

    ”– De binder ris åt hela flyktingpolitiken när de gör så här, säger Arvikas kommunalråd Claes Pettersson (S).”

    Vilken flyktingpolitik?
    Jag måste missat något helt.

    • Erik_den_Helige

       Den där Svenskar flyr från landet.

      • boonkaan

        Har flytt foer 11 år sedan, och tänker inte återvända, forrän att ev gravsättas, men bränns goer jag i mitt nya hemland. Skulle A L D R I G droemma om att bosätta mej i cirkuslandet sverige igen. Numera så är invandrare som är analfabeter mera värda än en vanlig svensk! Dom får arbete foere svenskar, men kanske mest pga bidrag for dom. Det är ju som sagt inte dessa stackares fel, utan dom som betstämmer hur det ska vara och vad som ska hända. En regering som foeraktar det egna folket och tänker mera på att utbilda halva afrika med våra svenska skattepengar, Men dom är snart slut, och då kommer dom på en ny skatt, eller hoejer nuvarande skatter, så det ska räcka några månader till, Tills nästa skatt ska hoejas. Fattar inte hur folk kan stanna kvar där? Det går att flytta, även med familj till andra länder och få mera betalda arbeten, t.ex Norge, USA bl.a. Och foer oss pensionärer så får vi 80% mer här i Thailand foer pengarna än vad vi får i sverieg. Ett paket cig foer 7 kr, en middag foer 10 kr och en oel på restaurang foer drygt 10 kr. Men jag vet ju hur jag själv var, jävligt svårväckt efter alla år, men jag hoppas att fler ska vakna och dra därifrån. 

        • ren_svensk

          Själv ska jag brännas och begravas i Atlanten eller Nordsjön.
          Vill inte ligga i ”Svensk” jord. Idealet hade varit att begravas i rymden.

  • Johan Rydberg

    Förra sommaren gick jag och min flickvän omrking i Alsten och Äppelviken. Ett av Stockholms mest exklusiva villoaomromaden. 

    Trevligt, naturskönt, nära Mälaren och överhuvudtaget ett mycket trevlit omrade. 100 procent svensk medel- och överklass. Vi gick förbi Aftonslaskens chefredaktör Jan Helins villa som ligger alldeles intill Alstensvägen, känt för att Per Albin Hansson bodde där.

    Jag är inte helt uppdaterad när det gäller priserna pa radhus, bostadsrätter eller villor i detta omrade, men en fyrarummare pa Alstensvägen gar för runt tva miljoner.

    Jan helin gillar olika, men bor i ett helsvenskt omrade där det inte finns sa manga olika  att gilla..Om jag finge besätmma skulle Migrationsverka köpa ett par radhus och villor i detta omrade och hysa in ett par hundra syrier, somalier, Afghaner och zigenare. Jag tror att jan Helin skulle uppskatta dett tillskott till den trakiga svenska konformiteten.

    • SWEbuilder

      Jag har haft samma funderingar på att starta någon form av konto/insamling för att kunna köpa upp ett stort jävla hus i ett välbärgat område (helst där det bor flyktingvurmande journalistdrägg och politiker) och där starta ett flyktingboende. Tyvärr saknar jag kunskapen om ”logistiken” till ett sånt projekt, men alltid hoppats på att någon organisation eller liknande skulle göra en sån grej. Skulle vara STOR HUMOR :)

      • Johan Rydberg

        Efter att förvaret har avvecklats finns ju massor av tomma regementsbyggnader där man utan vidare kan hysa in hundratalspersoner. varför gör man inte det ?

        Om ett par ar om detta vansinne fortsätter tro jag att vi har tätläger, eller möjligtvis baracker av enkel standard  runtom i Sverige.

        • SWEbuilder

          Vettifan, men det kan man undra. Varför hyser man inte in dem där i regementsbyggnaderna?

          Ja det tror jag också att det är självklart att det inom snar framtid kommer finnas stora läger av araber och somalienegrer. Men då i allt större utbredning i förorterna, liksom det finns just nu.

          Vad är din teori om att man inte ville lära parasiterna militärutbildning? För att det skulle innebära en potentiell fara för Sverige i form av militärt övertagande?

          • Johan Rydberg

            Det kanske later langsökt och ingen politiker skulle nagonsin säga det. 

            Detta ämne är mycket tabubelagt.
            - Trots detta tro jag att det finns en tanke bakom även om fa skulle ens vaga sig pa att formulear denna tanke.Jag tror inte pa nagot militärt övertagande, eller ens inbördeskrig. Svenskarnas missnöje formuleras i att skicka in dagens ris till Expressen eller skriva en fadd insändare. Attt utbilda araber och somalier i vapenbruk skulle visa sig vara ett ödesdigert misstag.

          • SWEbuilder

            Håller med om det, i detta landet är vi plågsamt bekväma och verkar befinna oss i något kollektivt skygglappstillstånd. Inget kommer hända innan det är för sent, känns det som.

        • zoegaz

          Dom har börjat inhysa invällare i gamla tullinge militärflygplats regementen som nu står tomma… Glad nyhet för alla som har köpt sprillans nytt hus i samma område som byggdes för bara 3 år sedan…

        • http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm Gunilla Rasmusson

          Man såg nog framtiden an med rasande Allahu Akbar – ropande svartklädda testestorinstinna män framförsig – och gav upp…….

          Eller är det så som du säger. Det blir väl så i framtiden att vi exporterar försvarsteknik istället – till Saudi Arabien *dubbelsuck*

        • Andersonszkan

          Tältlägren är väl till för de svenskar som har skapat det svenska välståndet och fått ge plats för parasiterna som väller in som gräshoppssvärmar i det Nya Sverige:

    • boonkaan

      Helin gillar inte svartskallar. Därav anledningen. 

      • Johan Rydberg

        Nu ska vi inte vara orättvisa mot Jan ” Olika ” Helin.Jag har hört att de har en arabisk städare pa Aftonbladets tryckeri i Akalla—-

    • bravabest

      Kan inte  du icen sätta detta ?
      Snälla … ngn måste sätta ned foten

  • tokless

    Men lustigt att det finns pengar till detta men inte till en SVENSK handikappad som behöver mycket vård. 

    • http://www.bostadsbristen.n.nu/ Bostadsbristen

       Man undrar vilket parti deras anhöriga röstar på?

  • http://www.bostadsbristen.n.nu/ Bostadsbristen

    I åratal har vi fått läsa om ”avtal” men varför får vi aldrig läsa om beloppen Migraitonsverket betalar ut?

    22 miljarder kommande 4 åren! Vidrig! Skam att det inte sker folkomröstning om detta!

    • boonkaan

      Jag tror inte 22 miljarder räcker! vi hade kunnat ha ett land i lyx och overfloed for invånarna om det inte hade varit foer 1000 flyktingar i veckan, som nu är lovade livstidsfoersoerjning av Ullenhag! Och det ska vi vanliga svenskar betala? Fyfan, rent ut sagt! Konstigt att inte fler folk óppnar ogonen? det går sakta, men fan så sakta innan svenska folket vaknar. Men jag är glad foer varje svensk som oppnar oegonen och inte bara munnen foer att svälja ytterligare ett soemnpiller. Har tyvärr inte O med prickar over på min dator. 

      • http://www.bostadsbristen.n.nu/ Bostadsbristen

        2009 kunde vi fått 5000 bostäder för 3 miljarder – då pumpar man in 22 miljoner åt ”flyktingar” det inte finns bostäder åt, kommer gnälla trångbott och köpa upp villor runt om i landet.

    • bravabest

      Du Skämtar?_

  • j_london

    Den första tanken som slår en, då man läser den surrealistiska rubriken är: Kan det verkligen vara riktigt?

    Och efter att läst resten av texten, tillsammans med kommentarera, undrar man åter igen: Kan detta verkligen vara riktigt?

    Så tänker man efter en sista gång, och konstaterar: jo, det är med allra största säkerhet alldeles riktigt.
    I och med att Sverige låtit sig degraderas och erhållit status som ett IQ-reducerat muslimträsk – i likhet med länderna i Koranbältet i Mellanöstern, Turkiet, Zoomalia, Nordafrika… måste man givetvis anpassa det nya medlemslandet så det hamnar på samma mentalt kollapsade nivå som broderländerna.
    Man måste oreserverat medge att man lyckats över all förväntan; mycket naturligtvis tack vare alla överlöpare, landsförrädare och beundrare som låter sig fascineras av massmördarideologin islam.

    Vi blir i allt större omfattning avtrubbade av alla de vansinnigheter som dagligen präglar det nya muslimska Sverige. Det skall till mer och mer för att vi skall reagera och öppna ögonen. Ribban höjs så att säga för varje vecka.

    Det blir först vid sådana groteskt sjuka händelser som artiklen beskriver, som vi hoppar till och undrar om vi drömmer eller fortfarande är vakna. Men vi är naturligtvis vakna. Klarvakna. Och vi befinner oss fortfarande i muslimträsket Sverige.

    Vi kommer i både accelererande och eskalerande omfattning att konfronteras med ännu värre vansinningheter, den rådande situationen med en sedan lång, lång tid totalhavererad massinvandring av araber/muslimer ger belägg för vad jag skriver. Vansinnet kommer att öka med kvadraten.
    Detta eftersom då araber och islam och svenska numera muslimanpassade myndigheter finns inblandade, finns inga som helst gränser för hur långt vansinnet kan drivas. Det finns ingen bortre gräns…!

    • snuffid

       Bra skrivet, trevlig helg.

      • j_london

         Tack det samma…;-)

    • Andersonszkan

      Du har så rätt, dom kör med avtrubbningstaktiken – för 10 år sen gick svensken i taket när JAS blev 5 miljarder dyrare än beräknat, ändå finns det betydande vinstpotentialer – men när den muslimska kolonisationen visar sig  bli 50 miljarder dyrare så blir det inga reaktioner, trots betydande förlustpotentialer.

      • j_london

        Ja, jag börjar bli allvarligt både oroad och rädd. Jag är av den absolut bestämda uppfattningen att, vi snarast möjligt måste ingripa… och sätta plan A i verket!

        Detta för att dels stoppa den totala ekonomiska utarmningen av Sverige, men givetvis också för att dra i nödbromsen då det gäller inslamiseringen av landet!

        I denna plan finns varken utrymme för parlamentariskt tjafs eller någon väntan på att det skall bli september 2014… för att rösta på SD. Då det hinner att hända så mycket tills dess att, vi inte ena kan föreställa oss hälften!

        Dessutom. Om SD mot all förmodan skulle masa sig över 10-procentsspärren, kommer röstfusk à la marxistiska/kommunistiska/muslimska och numera muslimsvenska bananrepubliker/monarkier att effektivt sätta stopp för vidare avancemang på den politiska skalan.
        Detta kommer MPK-systemet* med sina politiker och funktionärer att se till.

        *Muslimskt Politiskt Korrekta-systemet.

        • Johan Rydberg

          Jag bor utomland och läser svenska tidningar pa nätet. Jag hoppas att de ej tjänar pengar när jag surfar pa internet.

           Ursäkte-vad i hel…-är det som pagar ?

          Hur kan svenska skattebetalare sta ut med att bli skinnade in pa bara kroppen och spottade i ansiktet varenda dag.

          det är som en svart komedi tänkte jag säga, men snarare en tragedi-Betala ingen tv-licens.  försök undvika betala skatt. sa här kan det inte fortsätta!

          • j_london

            Johan… jag har också tillbringat mycket tid utomlands. Och jag gör precis det som du ”anbefaller”. Jag har aldrig under merän 30 år betalt TV-licens, och eftersom jag har enskild firma vägrar jag betala skatt. Skall snart försättas i personlig konkurs!

            Men vad gör man inte för att INTE bidra till islamiseringen av muslimträsket Sverige, och INTE betala till sin egen undergång!

            Tänk på detta alla ni andra som läser detta!

          • bravabest

            HOW DO YOU MANAGE ??
            Berätta hur man fixar det då?

        • bravabest

          Starta  PLAN AA

          • j_london

             Hur skiljer den sig från plan A? Som du förstår är jag lite nyfiken…

        • Susanne Lehmus

           2006 var jag rösträknare och såg hur enkelt man kan fuska, om alla är överens. Men tillsätter man sina ”själsfränder” som rösträknare så är det ju inga problem. Därför skulle det vara fint om varje person som inte gillar massinvandringen kunde ta en varsin lokal vid rösträkningen och sitta och ha översyn så det inte fuskas. Vem som helst får närvara vid rösträkningen, man behöver inte anmäla sig eller något utan bara knalla in 20.00 och sätta sig. Men förmodligen är det viktigare för Svensson att inte missa bingolotto…

        • 585961

           Ja Mulla  Reinfelt regeringen är nog tillräckligt rasistiska svenskfientliga och odemokratiska att göra detta

    • 585961

       Ja och nu ska Björklund desperat börja men 1 årig gymnasieskola  utan teori för att få dessa lata dumsnutar i arbete, ännu fler skattemiljarder i sjön

  • Sweetasplumpie

    1900 spänn per asylsökande å dygn. Dessa är då inte lika kostnadskrävande som Baaaaarn- trodde jag.

    Lite ironiskt att kommunen skulle kolla upp ”betalningsförmågan” vilket inte lär var några som helst problem efter några dygn.

    Skönt att man som skattebetalare kan vara lycklig över att få med att finansiera detta(obs ironi)

  • naviclima

    Det är ett stort frågetecken hur kan dessa kulturberikare kosta så fruktansvärt mycket???
    Det är nog nu,,vi pratar om en persons årslön som dessa kostar per dag????? Fy f-n!!

  • http://twitter.com/isarixi Victoria Wärmler

    Lantortskommunerna klagar över avflyttning och avflyttningar sker därför att det inte finns några arbetsmöjligheter, allt sämre service och nästan noll allmänna trafikförbindelser kvar. Allt indraget. Vårdavdelningar stänger en efter en. De flesta ger sig inte av frivilligt. De har inget val. På dem satsas inga pengar.

    Jag vet precis hur dom tänker nu och det är att: för sådana här ändamål kan staten frigöra deras egna skattemedel, men inte för att rädda deras jobb eller ordna med nya och fler, trots att behoven finns- invånarna behandlas i princip som värdelösa. Deras vedermödor och skatter har inte gått till välfärd eller några självändamål, utan till att bekosta sitt eget befolkningsutbyte. Det är nu det blir så tydligt.

    Hur levande landsbygd – rent av blomstrande sådan – skulle vi inte få om 136,8 miljoner per år istället satsades på de egna invånarna?

    Det här är väl Mauds nybyggare, alltså? Genom att köra dit en hel ny by i antal på alltigenom helpension/försörjningsvillkor, så kör man ut den gamla som bott där i många generationer och som ofta tvingats pendla för att gno ihop sin försörjning och snålat för att kunna klamra sig kvar i sin älskade hembygd. Till vilken nytta? Och hur många kommer att kunna sälja sina hus nu, när värdena rasar och ingen vill flytta dit? Det är den effekten vi sett hittills överallt.

    Ingen by klarar en boom som dubblerar deras befolkning över en natt och detta dessutom med människor från kulturellt väsenskilda länder. Det här slutar med katastrof.

    • surkart

      Och berikarna kommer ju inte ha minsta intresse av att stanna kvar, de samlas hellre bland de egna i storstädernas förorter. Så likt förbaskat kommer de som är kvar att stå med rumpan bar när gräshoppsvärmen dragit vidare. Hur ska dessa ökenfolk och ofta födda i gigantiska jättestäder som Damaskus, Kairo etc kunna anamma svensk landsbygskultur och kunna göra något av det. Tanken faller på sin egen orimlighet, det förstår varje sunt tänkande person, men inte multikultisarna. Man kommer ju aldrig få någon skattekraft ur dessa analfabeter och getaherdar. Enbart tärande.

  • naviclima

    Städning,bädda sängar, fixa mat,handla mat,fixa tolk,berätta Sveriges historia (skiter man fullkomligen i)Dalta mer och dalta ännu mera.Svedala i ett nötskal!!

  • http://sqworl.com/gscvmo MENA:s problemas

    136 miljoner kronor om året. Våra förrädarpolitiker, journalister och andra enablers, borde samlas ihop och arke******.

    • http://sqworl.com/gscvmo MENA:s problemas

      Sen ska dessa ”flyktingar” ha fickpengar, soc-tanter, sjukvård, nyttja vägar, bussar, och en massa annnat också. 

      Det är mer än det dubbla på det. Och tänk på att detta bara gäller 200 stycken. Det ska ju komma 200 tusen minst, de närmsta 2 åren (är ju prognosen).  

      200 stycken ”flyktingar” = 136 miljoner gånger minst 2 = 272 miljoner.

      100.000 flyktingar per år ska väl då blir (500 x 272 miljoner), alltså 137 tusen 500 miljoner?  137 miljarder!?!

      Hjälp gärna med matten, det låter helt sinnesjukt, får bara inte stämma.   
       

      • ren_svensk

        Det stämmer säkert. Orkar inte räkna mer. Sedan allt de förstör i samhället också som kostar. Nedbrända skolor, bilar. Kast med liten sten.
        Våldtäkter, rån, mord.Advokatkostander, domstolskostnader mm. mm i all oändlighet.
        Jag tror du räknat lågt.

  • ren_svensk

    Dessa sandstampande kamelryttare ska alltså bo på något mindre slott?

    Vad fan är detta? 380.000 kr per dygn. = 11  400.000 kr/mån =136 800.000/år Detta är ju för fan kriminellt.

    • http://sqworl.com/gscvmo MENA:s problemas

      Men kostnaden är ju standardkostnaden: 1900 kronor per dygn och skalle. Det här är inte dyrare för att det är på ett slott. Slottets utgifter får ju den som hyser mussarna betala. Han får ju bara betalt per somalie/afghan och dygn.

      • ren_svensk

        Ja det stämmer på öret. 

    • 585961

      Som SVENSK pensionär har jag inte ens häften 9000:- mån inget bostadsbidrag ingen gratis sjukvård eller tandvård ,inget gratis busskort , jobbat i 50 år och betalar EU:S HÖGSTA skatt, ska ju försörja kamelryttarna

  • Susanne Lehmus

    Alla vet vi ju att skattebetalarna betalar 1900:- / dygn / person för en sängplats. Jag är ganska säker på att jag har sett ett dokument där det står att Migränverket även betalar 500 000 per person som typ ett engångsbidrag. I detta fall, räkna själva 500 000 x 200, det är onekligen big business detta. Vet ni något om det stämmer?

    • bravabest

      Ok Sus nu får  vi väl ändå stoppa detta tflöde  av stålar…Hur GÖR vi?

  • http://www.gillasportal.st/gillasart_fram.htm Gunilla Rasmusson

    Någon måste väl skämta aprilo med oss!
    Kolla på hemsidan

    http://www.glavagastgard.se/

    • Susanne Lehmus

      Vem vill inte bli miljonär? Starta ett boende du också… (IRONI) Ska sätta på en skiva jag med och drömma mig bort, till tiden som var innan det nya Sverige blev av…

      Visst mår man illa…

    • ren_svensk

      Jag är lite äldre men drömmer mig tillbaks till 60-talet. Då var Sverige Svenskt.

    • bravabest

      O en pinne till eller hur

  • http://sqworl.com/gscvmo MENA:s problemas

    Nu har jag noggrant räknat ut skiten:

    1900 kronor per ”flykting” och dygn står det i tidningen. Det är standard, inget extra för att detta handlar om ett slott. I kommuners egen regi har det kostat än mer.  

    Vilket betyder att kostnaden för detta är 136.800.000 kronor per år 136 miljoner 800 tusen), för dessa 200 ”flyktingar”. (Uträkning: 1900 per ”flykting” x 30 dagar x 12 månader x 200 ”flyktingar”) 

    Under kommande 2 år beräknas 200.000 ”flyktingar” komma till Sverige: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/varfor-ska-just-sverige-ge-en-fristad_7499414.svd

    Tar man då årskostnaden per ”flykting” beräknat på 1900 kronors summan, och multiplicerar det med 100 tusen flyktingar (dvs, utgår från att 100.000 kommer per år, under dessa 2 år), så får man fram att kostnaden för detta samhällsförgörande kalas – enbart i utbetalningar från Migrationsverket – är  68 miljarder 400 tusen  kronor per år! 

    (Uträkning: 1900 per ”flykting” x 30 dagar x 12 månader x 100.000 ”flyktingar” = 68.400.000.000 kronor. Denna summa delat på 1000, för att få fram det i miljarder, är: 68.400).

    Det är mer pengar per år, än vad staten år 2007, lade på:

    * Rikets styrelse, 
    * Samhällsekonomi och finansförvaltning. 
    * Skatt, tull och exekution,
    * Rättsväsendet,
    * Internationell samverkan,
    * Försvar samt beredskap mot sårbarhet,
    * Internationellt bistånd,
    * Migration,
    * Hälsovård, sjukvård och social omsorg,
    * Ekonomisk trygghet vid ålderdom,
    * Ekonomisk trygghet för familjer och barn,
    * Arbetsliv,
    * Studiestöd,
    * Utbildning och universitetsforskning,
    * Kultur, medier, trossamfund och fritid,
    * Samhällsplanering, bostadsförsörjning byggande samt konsumentpolitik,
    * Regional utveckling,
    * Allmän miljö- och naturvård,
    * Energi,
    * Kommunikationer,
    * Jord- och skogsbruk, fiske m.m,
    * Näringsliv,
    * Statsskuldsräntor m.m,
    * Avgiften till EG-budgeten,

    Ja, varenda budgetpost förutom ”Allmänna bidrag till kommuner” och ”Ek. trygghet vid sjukdom och handikapp”, är lägre – ofta mycket mycket lägre – än vad som ska spenderas på alla syrier och somalier per år (endast i utbetalningar från Migrationsverket!). 

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Sveriges_statsbudget#Budgetf.C3.B6rslag_f.C3.B6r_2007_.28Sveriges_statsbudget.29

    Men i själva verket är ju detta lågt räknat. Undersökningar har ju t.ex. visat att staten t.ex. enbart ersätter kommunerna för 22% av den faktiska kostnaden för flyktingintroduktionen: http://www.dn.se/nyheter/bonus-till-flyktingvanliga-kommuner Och även om detta ju är asylsökare, som ännu inte kommit in i introduktionen, så måste ni tänka på att alla dessa ”flyktingar” ska ha: 

    * fickpengar, 
    * soc-tanter, 
    * busskort, 
    * sjukvård, 
    * tandvård 
    * och en massa annnat också. 

    Dessutom ska dom ju som alla andra nyttja vägar, bussar, etc vilket är en kostnad utöver enbart busskort osv, som alla vi andra finansierar med skattesedeln. 

    Så lågt räknat måste man ju dubbla denna summa, och då handlar det alltså om minst 136 miljarder 800 tusen kronor per år för dessa 100 tusen ”flyktingar”. Ja, etthundratrettiosex miljarder åttahundra tusen kr per år! 

    Vilket gör dessa somalier och syrier till den största ekonmiska års-satsningen som Regeringen kommer göra! Ingen annan budgetpost är så hög!

    Men, lugn, lugn, det är inte över ännu. Dessa 100 tusen ”flyktingar” som kommer komma första året, kommer antagligen att bo kvar år 2 också, när resterande 100 tusen somalier och syrier kommer. Och i så fall måste vi räkna ursprungs-summan gånger 3 (100 tusen ”flyktingar” i 2 år, plus 100 tusen ”flyktingar” i 1 år). Vilket i alltså innebär att dessa 200 tusen somalier och syrier, kommer kosta oss hiskeliga 410 miljarder 400 tusen kr på två år!

    Och då har jag inte tagit hänsyn till inflationen, och att allt är dyrare idag, än det var 2007. Och jag har inte räknat in alla andra invandringskostnader som kommer belasta rättsväsendet och hela samhället i övrigt. Ej heller har jag sagt ett ord om Ullenhags somaliebonusar, och skattefria zoner etc!

    … Om det någonsin är dags för en revoultion i detta land, då är det nu!

    • bravabest

      Men Börja  du då….

      • j_london

        Du bör nog ganska omgående plocka bort ”brava” (det är ett spanskt verb i femininum…) ur din din signatur… Det passar inte med ditt svar!

    • Johan Rydberg

      Det är betydligt värre än sa. 

      Var finns arbetsmarknaden för ett par hundratusen människor fran MENA. ?I Arvika. Forserum , Malmö, Eskilstina, Borlänge eller Stockholm. ?Nej det finns ingen arbetsmarknad för analfabeter och extremt lagutbildade sa vi far räkna med betydligt högre kostnnder i form av socialbidrag.Grattis Sverige!

  • Johan Rydberg

    Jag skrev tidigare om sjukhuset Serafimerlasarettet i Stockholm ( Kungsholmen) som tvingades spara 3 miljoner. En spottstyver i jämförelse med vad mottagandet av asylsökare kostar.

    Min uppmaning: skriv till lokalpotiker och riksdagspolitker samt journalisteroch tänk pa att om ni inte far svar sa betyder det inte att de läst era brev

    .Lat dem känna av var vrede !

    Det finns  dessutom program gratis tillgängliga pa internet som visar om mottagren har läst era brev.

  • ledsen_farfar

    Hjälp, vad är det som pågår? Eftersom vi har skrotat försvaret borde det ju finnas en uppsjö av tält med kamin att tillgå. Duger väl åt dem, Näe här i Sverige skall alla som kommer hit bo ståndsmässigt. I Falkenberg skall det köpas villor och här är det värsta lyxboendet . Snälla, snälla, snälla sluta slösa med mina och alla andras skattekronor på dessa analfabeter som 7 klövern tar hit. SD 2014

  • http://sqworl.com/gscvmo MENA:s problemas

    Det här är så sinnessjukt att jag var tvungen att starta en tråd om det på Flashback:

    https://www.flashback.org/t1963592

    • H@ck£r

       Vi får väl göra som ”Muslimerna” lärt oss Svenskar, vi bränner ner deras slott till grunden så ska vi se hur kul det blir, lär det knappast betalas den summa som anges.
      -
      Om vi utraderar ALLA deras möjligheter till bostäder, och ger igen med samma mynt så kanske, bara kanske vi kan få politikerna att fatta att det är dags att lägga ner detta.
      -
      Hellre ett slott mindre, än 200.000 flyktingar i slottet!!

    • fyfyfy

      De galningar som bestämmer om flyktingpolitien skulle tvingas att ha minst
      två flyktingar i sina hem. Kan dom inte tänka eller räkna.Jag kan räkna ut att 380000 gånger 365 är  138 miljoner 700 tusen (138700000). Kan man då som
      Bert ha två sådana boenden blir det mer än en kvarts miljard.

  • http://www.bostadsbristen.n.nu/ Bostadsbristen

    Jag vet kommunen skulle fått 82.000 per flykting, frågan är om det går till de andra nu, kommunen blir helt utan ersättningen, men får ta konsekvenserna på helt annat sett

    Detta är lysande ex vara EXTREMIST på!

    • http://www.facebook.com/hakan.thuren.9 Håkan Thurén

       det går fort nu,svenson sover fattar ingenting,men allt har sin gräns bara att flyta med.självbevarelsedriften är  vapnet,då börjar mobiliseringen,vi eller dom.

    • loofon

       Då kommer pengarna att räcka i 43 dagar …
      Sedan får kommuninnevånarna själva ta hand om kostnaden …
      Grattis Arvika.

      Man vet av erfarenhet att politiker inte är de vassaste knivarna i lådan och att de är extremt kortsiktiga.
      Men 1½ månad torde vara bland det mest kortsiktiga jag hört talas om …

      • http://www.bostadsbristen.n.nu/ Bostadsbristen

        2002 låg ersättningen på 150.000, för att höjas till 180.000. När AF 2010 tog ”ansvaret” för nyanlända asylsökande skulle registreras på AF med förslag från Billström ”asylsökande söka jobb förta dagen”

        Ändrades 180.000 till 82.000

        Varför tiger kommuner och PK om dessa utgifter? De gnäller om etableringsreform i 2 år. Dessa 82.000 räcker ju bara några månader med 6.700 för en vuxen i ”etableringsstöd”?

        Att staten tar in 10000 utifrån som direkt går in på bidrag, det som är tolerans och solidaritet?

        • volvo11

          Svårt med matten tydligen denna person. Enligt det jag lärt mig blir 82000:- delat med 6700:- drygt tolv, Inte ”bara några månader”: men SD har ju tydligen svårt med matte. Finns flera exempel på detta.   http://www.youtube.com/watch?v=pPpcdTzALWE

          Riksdagsdebatt 10 februari 2011, sverigedemokraten Margareta Sandstedt visar sina matematiska färdigheter genom att ge en snabb räkneövning i huvudet. Tyvärr blir det lite fel. €400 000 blir tyvärr inte 40 000 miljarder SEK. Synd att inte Sandstedt jobbar på forex när man växlar pengar. 

  • http://www.facebook.com/people/Maria-Lindstrom/630692648 Maria Lindström

    Nämen se där…  Grattis Arvika  – det nya boende kommer att ge er mordbränder, våldtäkter, rån, hot, m.m. Hoppas att ni är nöjda nu med detta….  

  • MN10

    Inte så
    farligt, skall vi lyckas attrahera kvalificerad arbetskraft till Sverige så
    måste det få kosta. Tänk på att vi talar om våra pensionsräddare. Se positivt
    och tacka även våra politiker för deras kraftfulla insatser i att rekrytera all
    världens driftiga muslimer och att dessutom få dem känna sig som hemma i vårt
    land.

  • Susanne Lehmus

    Lägg därtill 440 000:- per skalle i grundersättning också:

    ”Grundersättningen motsvarar tio prisbasbelopp
    enligt 2 kap. 6 och 7 §§ socialförsäkringsbalken, det vill säga 440 000
    kronor för år 2012.”

    http://www.migrationsverket.se/info/3163.html

  • PETER NYMAN

    Detta är glada nyheter,för varje person i egendoms branchen. Tack skattebetalare nu kan barnen få gå i privatskolor utomlands,för att slippa se skiten vi tjänar pengarna på

  • Sveagarde

    Perfekt! Arvika kommer nu att bli en ledande kommun där kunskap, kulturbehov, gastronomi och fin gemenskap över gränserna kommer att finnas.

    Grattis Arvika, glöm inte tacka ert förtroendevalda kommunalråd Claes till sitt bidrag!

    P.s Glöm heller inte att Tacka ER själva för att ni tillät detta och informera gärna era barn och barnbarn om att ni nu tryggat deras uppväxt och frihet ute i Arvika! Jag tror personligen att era barn skulle valt att byta föräldrar om nu det hade varit möjligt…

  • 585961

    Undrar hur mycket Arvika kommer att dra ner på äldreomsorgen nu när dom fått kamelskötare  med HIV och AIDS och en massa kryp i kommunen

  • mspired

    Kommer osökt in på denna låt http://www.youtube.com/watch?v=Jdjtqu3XK4U

  • tokeskil

    Jag föreslår massharakiri för hela jävla regeringen, helst idag.

  • tokeskil

    Detta är väl ett utmärkt tillfälle för Kungen att hyra ut slottet . Då slipper han leva på socialbidrag som han ju har gjort sedan födseln.

  • Pingback: Flyktingarna på väg till Glava gästgård « Sweden Confidential

  • Pingback: Glavas asylsökande demonstrerade mot dålig ”mobiltäckning” « Sweden Confidential

  • Pingback: Glavas asylsökande demonstrerade mot dålig ”mobiltäckning” | UmeNytt.SE - Nyheter Umeå - Nyhetsportal

  • Pingback: Livat och glatt på asylboendet Glava « Sweden Confidential