Namninsamling mot böneutrop

Namninsamling mot böneutrop

Populära artiklar

Prenumerera

Prenumerera

Senaste Kommentarer

Flest kommentarer

Äldre inlägg

Kategorier

Stor bostadsbrist när fler flyktingar väntas 2013


VANSINNET FORTSÄTTER Antalet flyktingar kommer att öka kraftigt nästa år enligt Migrationsverket. Till Gävle väntas en stor grupp anhöriga till somalier men också ensamkommande flyktingbarn. Bristen på bostäder är ett bekymmer. Många invandrare har levt utan sina familjer under lång tid.

Förra året kom regeringen och miljöpartiet överens om att underlätta anhöriginvandringen för somalier även om de saknar giltiga handlingar. Hittills har inte mycket hänt men nu tror Migrationsverket att betydligt fler anhöriga än tidigare ska ta sig till Sverige under 2013.

– Det här slår olika från kommun till kommun men i Gävle finna många somalier. De som kommer behöver ofta större bostad, ekonomiskt bistånd och undervisning på SFI.

Redan förra året var bostäderna ett bekymmer. Gävle kunde inte ta emot så många nyanlända invandrare som avtalet mellan länsstyrelsen och kommunen sa.

Enligt prognosen kommer det också att bli en viss ökning av asylsökande från Norra Afrika och Syrien.

Också för dem är bostadsbristen påtaglig men det saknas också platser på anläggningarna och Migrationsverket hyr tillfälliga boendeformer i bland annat Gävle.

– Bosättningen av nyanlända, som Arbetsförmedlingen sköter, har blivit en flaskhals. Personer som får uppehållstillstånd blir kvar i Migrationsverkets boenden i väntan på en kommun att flytta till. Och det är ju inte bra. Det fördröjer den enskildes möjligheter att komma igång med svenskundervisning och andra insatser som kan skynda på etableringen i samhället och på arbetsmarknaden, berättar Robert Larsson, integrationssamordnare på länsstyrelsen.

Ungefär samma situation är det för de ensamkommande flyktingbarnen. Även den invandringen kommer att öka enligt prognosen. Av de åtta ankomstkommuner som finns i landet är det flest som söker asyl i Malmö men även till Gävle kommer en del och eftersom det är svårt att få ut dem till andra kommuner blir många kvar på orten och behöver så småningom en bostad.

Gävle kommun har en överenskommelse om ungefär 200 flyktingar per år. Kan den siffran komma att justeras nu?

– Under hösten kommer vi från länsstyrelsen att ha samtal med kommunerna om vilken beredskap man har och vilka möjligheter och svårigheter man ser inför den förväntade ökningen av framför allt anhöriga. Hur det kommer att påverka respektive kommuns överenskommelse är för tidigt att säga nu. Det kommer att se olika ut från kommun till kommun eftersom de anhöriga kommer till den kommun där de närstående finns. Och så kommer det ju att bli oavsett vad som finns reglerat i överenskommelser, säger Robert Larsson.

GD

  • PETER NYMAN

    Att dom behöver större lägenheter förstår väl alla,när det är fastställt att var barn skall ha eget rum,då är den normala Zoomaliska behovet 9sov 2toa och bad större kök och vardagsrum Där föll skaparna av fri anhörighets-innvandring MP falla i ett inlägg om små och billiga lägenheter Dom små,enkla och billiga var avsedda för ETNISKA-SVENSKAR,så måste det vart

    • http://avpixlat.info/ Morningstar

      Vad ska dom med toa till? Dom bajsar ju ändå i trappan, hissen, bakom buskar och dylikt?

      • Pantertanten

        Dom har för få toaletter. Det är alltid upptaget.

    • Andersonszkan

      Du har så rätt; somaliska familjer är vana vid att varje barn har eget rum med bredband, telefon och blatt-TV höll jag på att skriva, platt-TV ska det ju vara och toaletter vända mot Mecka,- 2-3 gemensamma vardagsrum där dom kan umgås med sina syskon som har en annan mamma, ett kök till varje mamma och förtur till tvättstugan under ramadan när det ska halalslaktas extra mycket, biljardrum, pingisrum och så minst ett bönerum i direkt anslutning till varje rum och en moské direkt utanför dörren – att inte tillgodose dessa elementära behov när dom har flytt från krig, elände och frånvaro av socialbidrag är höjden av rasism.

  • TorgnySund

    Varför är det Arbetsförmedlingen som ska sköta boendefrågan?

    • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

       För dom tar ansvaret för ”flyktingar” att ”få jobb” så man slipper ”hamna mellan stolarna”

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Trångbott

    http://misslyckande.wordpress.com/2012/08/31/1359/

    Jag har Sveriges största kartläggning om brist på bostäder men som aldrig kommer erkännas med ökad asylvåg

    Varför, varför förnekas bostadsbristen? Hur är lösningen ta in fler och tvinga kommuner?

    Är desperationen av billig arbetskraft så stor? Då måste kommuner drabbas pga girig arbetskraft ska få sin billiga arbetskraft?

    • http://3kronor.wordpress.com flumnisse

      argumentet billig arbetskraft håller inte, alla har ”rätt” till existensminimum..
      om du kan få 2st arbetare till samma peng som 1st så är det fortfarande samma peng som skattas, inget klirr i skattekistan typ men fler munnar att mätta…

  • http://misslyckande.wordpress.com/ Misslyckande

    Dags lyfta upp de obekväma argumenten nu

    År 1990: 50 utsatta bostadsområden – år 2005: 156 utanförskapsområden år 2012: xxx utanförskapsområden??

    http://misslyckande.wordpress.com/2012/08/31/1354/

    1997: Minska arbetslösa 50% år 2000 – 2000-2012: Arbetslösa invandrare ökat 100.000

    http://misslyckande.wordpress.com/2012/08/31/1353/

    1997: fempunktsprogram minska arbetslösheten – 2000: 100.000 arbetslösa invandrare – 2012: 200.000 arbetslösa invandrare

    http://misslyckande.wordpress.com/2012/08/31/1358/

    1997: fempunktsprogram minska arbetslösheten – 2012: 400 av 10.000 flyktingar fick jobb

    http://misslyckande.wordpress.com/2012/08/31/1357/

    1996: Många projekt startats som inte märks – 2012: 400 av 10.000 flyttningar jobb i “projekt”
     
    http://misslyckande.wordpress.com/2012/08/31/1356/

  • kokoo

    Rekomenderar  SAGERSKA PALATSET

  • http://3kronor.wordpress.com flumnisse

    vi måste sluta vara ”hjälpande” vi klarar inte mer nu, stäng gränsen f-n även sossarna insåg att de behövde stänga gränsen, varför ser inte vår elit vad som är på väg att hända, det är ju enkel matte såvida inte det skall delas ut tält,,
    vi har inte bostäder så det räcker, och klarar inte bygga nya inom rimlig tid, vi har inte byggare så det räcker även om pengarna finns, så varför fortsätter vansinnet ?

    från hydda till modern lägenhet, varför skall alla som beträder svensk mark plötsligt få tillgång till en standard de inte är vana vid, mänskliga rättigheter ?

    ser framemot den dagen systemet krashar pga av vår välvilja till främlingar som inte har bidragit med en enda krona, dagen då vår välfärd inte existerar mer, men då är det försent då är det överlevnad per individ som gäller, det kommer bli extremt då bidragen inte längre kan betalas ut, folket kommer leva på gatan, arbetslösa kommer slåss för mat för dagen, alla mänskliga rättigheter försvinner, grymma dåd kommer utföras…

    vi är inte tvingade att ta emot allt skräp som söker en bättre tillvaro, vi har ingen skuld till någon, vårt välfärdsystem var inte ämnat till andra än etniska svenskar som byggt upp välfärden med surt förvärvade slantar.
    systemet var inte tänkt att försörja främlingar livet ut bara för att de sökt sej till sverige.

    f-n vilken pessimist jag är, men ärligt jag ser ingen annan lösning än att montera ner systemet som gör detta vansinne möjligt, hur man än vrider och vänder så kommer vi se bistra tider framöver, hur extremt läget blir beror på hur eliten reagerar när det är ett faktum..

    alla ”vurmare” kommer gråta blod när de inser att alla inte är lika till sinnet när mänsklighetens mörka sida kommer fram, skygglapparna slits av och de inser att verkligheten inte är uppdiktad efter pk-moral, en verklighet de blundat för länge kommer brutalt väcka ångest bland de icke medvetna.

    det finns ingen återvändo längre eliten har tagit sej vatten över huvudet, vi har idag alldeles för många främlingar i vårt land som vill ha särbehandling ställer orimliga krav utan att ge något tillbaks som vi tvingas försörja pga av ett system som inte har reformerats på många år, inte är kompatiblet med dagens verklighet, finns inte en chans att det kan sluta bra, såvida inte systemet ändras radikalt, men även då sitter vi med svarte petter och blir inte av med bördan.
    försörjningskrav är ett måste för främlingar som befinner sej på svensk mark, vi måste ställa krav på de som kommit hit sedan 1975, är de inte villiga att hjälpa till så,, UT.
    vi har inte råd att ömka för parasiter som tär på samhället, till slut tar parasiten över och värden dör.

    vad är det som är så j-a svårt för de styrande att förstå…..
    att det finns främlingar i vårt land som inte lyft ett finger på 30år
    att vi går i skola minst 9år för att överhuvudtaget kunna ta ett jobb och försörja oss, en analfabet kan inte läsa in den kunskapen på 2år, men det spelar ingen roll för det finns inga tillgängliga arbeten ens för en etnisk svensk..

    • jumalauta

      Det kanske är detta som krävs för att svenskarna ska börja hålla ihop? För att det ska finnas en riktig nationell solidaritet behövs en fiende och hårda prövningar? Jag tror att vi klarar allt och lite till  bara vi börjar hålla ihop mot alla dessa parasiter. Värre saker har ju hänt genom historien och det är iallafall lätt att identifiera oönskade element, den dagen vi har makten över vårt eget land. Genom historien har vita folk alltid organiserat sej effektivt och en sån lätt sak som att strypa kassa flödet till staten skulle få svåra konsekvenser för fienden. Inga pengar betyder inga soc-bidrag- Parasiterna kan ju inte organisera sej eller ens försörja sej själva, så hur ska dom kunna ta över vårt land om vi håller ihop? Totalt odugliga individer som inte kan bygga eller skapa något av verkligt värde. Allt dom kan är att parasitera på vita samhällen. Det har gått ett tag och funkar säkert ett tag till men en vacker tag tar det slut. Vi är i början på slutet på  det mångkulturella experimentet både här och i alla vita länder. Varför kan inte vi Svenskar börja överutnyttja välfärden, betala så lite skatt som möjligt och bara handla Svenskt? Lågintensiv gerilla taktik för att långsamt strypa ulven och när tiden är mogen ta makten över vårt land. 

      • 530729

        Det här kan vara intressant att veta i sammanhanget…
        http://www.sq.4mg.com/NationIQ.htm
        Var hittar vi t.ex. Ullenhags framtidsresurs somalierna på denna lista?

        västeråsaren

        • jumalauta

          Parasiterna är lätt att bli av med. Värre är folkförrädarna som har makten men det börjar gunga under fötterna på dom. Blev inte Hennix nyss fälld för HMF när han hänvisade till obekväma sanningar? Otroligt att dom lägger resurser på att kriminalisera åsikter.  Men egentligen är ju allt som kostar staten pengar bra för det innebär ju mindre i kassan att försörja parasiterna med.

          • 530729

            Om ändå Sverige fortfarande vore en demokrati… Men sedan länge lever vi i en demokratur.

            västeråsaren

      • http://3kronor.wordpress.com flumnisse

        jo det börjar röra på sej nu, vi skall inte underskatta fi idag kan de mobilisera stora ”styrkor” inom landet inom kort tid vilket vi måste motverka genom organisation och nätverk.
        att de inte kan utverka något vettigt är en sak, de kan ställa till stor skada innan vi reagerat, utan tvekan så kommer vi befria vårt land, de behöver inte organisera sej på samma sätt som vi, de har sin mötesplats och gör vad de blir tillsagda utan att blinka.
        vi nordmän behöver ruskas om lite innan vreden vaknar,, 

        konsekvensen av strypta bidrag lär inte dröja och vi vet ju hur missnöjda mörkermän reagerar..

         vi är många som väntar på budkavlen, medvetna om vad som krävs..

  • jumalauta

    Fyfan va bra!  Om folk röstar på 7-klövern så låt dom ta smällen hårt och länge.
    Synd att inte ännu fler kommer redan i år. Endast 1000 extra parasiter beräknas till Borlänge?  Det borde vara 100 000 st som rånar, våldtar och mördar  så att Svensson äntligen sliter blicken från Dallas och Robinson . Detta mångkulturella vansinne kan inte gå under fort nog. För varje dag inser fler och fler vansinnet med massinvandringen men tyvärr måste många drabbas hårt innan vi är tillräckligt många för att rösta in rätt folk i regering och riksdag.Låt hela skiten brinna upp så bygger vi ett bättre samhälle utan parasiter och folkförrädare. Vi ska ompröva alla uppehållstillstånd sedan 1975 och ansvariga folkförrädare ska ställas till svars. Till att börja med.

    • 530729

      Bra sagt! Jag tycker numera inte ett dugg synd om kommunerna som drabbas så hårt ekonomiskt, för att inte tala om hur otrevligt det måste bli att bo i skiten. Men ändå röstar folk på de som är ansvariga… vilket blir mer och mer obegripligt.
      Jag känner en stor sorg blandat med en vrede som växer för varje dag.

      västeråsaren

    • Bolivera

      Bra talat.

  • j_london

    Ja, det blir inte lätt. Inte nog med att det saknas 10 000-tals och åter 10 000-tals jobb åt alla ”nyanlända svenskar”, som istället erhåller FÖRSÖRJNINGSBIDRAG för en livstidsbetald semester, på skattebetalarnas bekostnad.

    Bortsett från ”jobbet” på  SFI (Svenska För Invandrare), handla på Lidl,
    bilda assistansbolag och plundra staten på skattemiljarder samt hänga
    på Coop:s cafeteria förstås!

    Nu saknas det även bostäder till de ”nyanlända svenskarna” i muslimträsket.  Här tycker jag verkligen alla landsförrädarna solidariskt skulle kunna ställa upp.
    Politiker i riksdag och regering, kommunalpolitiker, alla mähän till tjänstemän inom statliga och kommunla förvaltinger… samt alla stalinister, marxister och bolsheviker  bland de som låtsas vara ”journalister”. Det vill säga hela journalistkåren i samlad trupp.

    Varför inte bjuda in en zoomalisk storfamilj att bo på övervåningen, eller adoptera ett par skäggbarn och inhysa dem i gästrummet. Eller kanske upplåta semsterstugan åt några män från syrien eller irak… Eller varför inte åt en zigenarfamilj!

    Våra kungliga har ju föregått med gott exempel; ja, ja syftar förstås på Tosse & Christina som tog sig an en ”papperslös”. Även om det inte blev som man tänkt sig!

    • http://avpixlat.info/ Morningstar

      Istället kommer det att bli vi som tvingas att ta emot skiten i våra hem. Troligtvis genom ändrad lagstiftning. Fast 95% av Sveriges befolkning förtjänar det faktiskt. När familjen Svensson sitter samlade framför tv:n och kollar på Dallas, melodifestival eller vad det nu kan vara, så kommer inneboende muslimer och kräver att dom stänger av tv:n, för att det stör dem när de skall be. Eller att dom flippar för att dom hittar öl i kylen och slår sönder flaskorna. Fläsket får naturligtvis inte vara i samma kyl som deras halal-käk. När det är ramadamadingdong så kommer dom inte kunna äta förrän efter solnedgången, annars flippar mussarna. 12-åriga dottern kommer få besök av Abdallah på nätterna. Plus massor av andra problem. Undrar hur länge dom kommer fortsätta älska mångkultur efter en sådan berikning.

      • j_london

        Hoppas den lagen kommer mycket snart. Det skulle få fart på en och anna svensk.
        Fast det fungerar på sätt ovh vis redan så… Titta bara i Laholm, där kommunen sedan längre måste spara, spara och åter spara på alla verksamheter.
        Men då det gällsw att skapa fram pengar till 8 skäggungar fanns det plötsligt 8,5 miljoner för att köpa ett hus åt skäggungarna och renovera det!

        Kommunpolitikerna i Laholm – bortsett från SD – uppträder precis i likhet med alla de andra Quisling-lärljungarna och landsförrädarna runt om i Sverige.

        Så nu blir det att ytterligare spara, spara och spara in på svenska verksamheter.

        8,5 miljoner… sedan tillkommer kostnaderna för uppehälle och  lika många assistenter, då skäggungarna måste ha tillsyn 24 tim/dygn då de inte kan lämnas ensmma, med risk för att de våldtar grannflickorna, slår sönder det nyrenoverade huset och sedan täner eld på det.

        Islamiseringen och kriminaliseringen kommer att knäcka muslimträsket Sverige.

        OCH INTE EN VETTIG MÄNNISKA I HELA LANDET PROTESTERAR OFFENTLIGT!

        • http://www.facebook.com/jeanette.muster Jeanette Muster

          ”OCH INTE EN VETTIG MÄNNISKA I HELA LANDET PROTESTERAR OFFENTLIGT!”Som svar på denna kommentar från j_london Jodå! Finns MÅNGA vettiga människor i landet! Men de motarbetas och blir kallade rasister och nazister!  De kämpar för vårt land med demonstrationer och med alla medel ideellt, lägger ut stora summor i respengar, tid, blir angripna av vänsterpack och EXPOS små älsklingar AFA! De kämpar för dig som etnisk svensk, och sitt älskade land medan de FLESTA sitter hemma i soffan och glor ögonen av sig på ”Allsång på Skansen, IDOL, m.m. (och klagar på massinvandringen, våldtäkterna,o.s.v.)De här KÄMPARNA precis som den här nättidningen swedenconfidential kämpar för att ge oss SANNINGEN!!Lyft röven ur  och soffan och gå med i demonstrationerna som de NATIONELLA anordnar på alla platser i vårt land!  I stället för 100-800 personer, är det verkligen på plats att minst 5000 personer dyker upp på dom!! (Sen tror jag de blir fler) Orkar/vågar inte ”Svensson”….så kan han sluta gnälla och ta skiten som händer!! Och vi har alla som är VAKNA ett ANSVAR att VÄCKA de sovande skaran! För vår och våra efterkommandes existens!! 
           

          • 530729

            Du har helt rätt, Jeanette, men jag tror jack london menar politikerna från sjuklövern och den politiskt korrupta media. De som har makten att verkligen påverka och upplysa svenne om hur illa det står till i Sverige. Men som bara ljuger och slår blå dunster i folk. Det är de som är de stora svikarna och landsförrädarna! Oss lyssnar inte den sovande svensken på utan avfärdar oss som okunniga hjärtlösa rasister som med vår främlingsfientlighet vill kasta ut stackars flyktingar som flytt från krig och svält. Det har ju PKmedia och det offentliga Sverige talat om för dem att vi är! Både jack och jag själv är lite till åren komna… och då har man kanske lite mindre lust att gå ut på gator och torg för att protestera.
            Vi hoppas på den yngre generationen och det är trots allt den och kommande som kommer att verkligen få lida av det som nu händer, mer än vi som faktiskt föddes och växte upp i ett land som var demokratiskt och tryggt att leva i. Ett land med social välfärd som fungerade.  
            Sverige var fantastiskt en gång, det är det vi ser utplånas framför våra ögon. Vi vill att Sverige åter ska bli det land vi trodde vi skulle få fortsätta leva i, men som nu säljs ut till lägstbjudande. Av högern och vänstern i en ohelig allians.
            Men vi gör alla vad vi kan, Jeanette! Läget är akut och förvärras i rask takt. Det är bråttom nu.  

            västeråsaren 

          • http://www.facebook.com/jeanette.muster Jeanette Muster

             Det var inte meningen att kritisera j_london! Håller med fullkomligt , det är politikernas fel, om det INTE framgick av min kommentar.Jag är inte heller purung… men som tur är har hjärnam kvar..än så länge! och drar mig inte för att ställa upp för de här Nationella, om jag så ska krypa dit på deras demonstrationer!! Gör det du med!! Uppmanar ALLA!!

          • mrsmarlowe

            Ord är jättebra, men jag tror att vi även behöver synas. Jag hade gärna demonstrerat och protesterat, men det är inget man åker iväg och deltar i helt ensam. Inte jag i alla fall.

            Det är inget svårt att hitta andra svenskar som är emot invandringen – det är bara att fråga vem som helst i sin bekantskapskrets (dock inte 40 och 50-talister). Men det finns ingen som bryr sig tillräckligt och vill engagera sig det minsta. Alla är antingen bekväma eller rädda.

            Jag är en riktigt livrädd fegis, men jag kan inte sitta och titta på medan det Sverige, som mina tre barn ska växa upp i, blir islamiserat och förstört. Det måste börja hända grejer snart och jag funderar på att bli aktiv i SD.

          • j_london

             mrsmarlowe, känner du Oleg…?

          • mrsmarlowe

            Känner inte honom, men har länge funderat på att kontakta honom. Jag har inte speciellt mycket tid och ork över, men kunde jag bara göra något litet så skulle jag känna att jag bidrar mer till kampen.

          • j_london

             Du har rätt, engagemang av det här slaget suger…

          • mrsmarlowe

            Nej, men det suger och är frustrerande när jag vill kunna göra skillnad, men inte är bra på att skriva artiklar och kommentarer. För mig vore det lättare att bidra med något praktiskt där jag inte behöver vara bra på att argumentera och debattera. Att du och många andra klarar att göra vår röst hörd med ord på internet är inte bara imponerande utan nödvändigt och helt avgörande för att sprida sanningen och få fler att vakna. Det är så enormt viktigt att hela tiden kritisera och föra debatt. Men själv vore jag nog bättre på att dela ut flygblad…

          • j_london

             Tack för kommentar Jeanette Muster…Jå då, du har så rätt. jag uttryckte mig väl lite otydligt.
            530729 förklarar på ett utomordentligt sätt vad jag egentligen menar; tack min vän för tillrättaläggandet…

            Ja, jag menar att ingen från etablissemanget, absolut ingen, fäller en enda bokstav innehållande kritik mot det vanvettiga som sker med vårt land. Och det är ju härifrån debatten måste komma – eftersom vi andra precis som säger är: just ”rasister och nazister”, och konsekvent bara tigs ihjäl. Vi finns helt enkelt inte!

            Så länge ingenting hörs från PK-lägret i landet, händer  ingenting – eftersom det är här som agendan bestäms.

            Själv har jag väl lte svårt för manifestationer och demostrationståg. Använder då hellre bokstäverna som vapen. Kanske har du haft möjlighet att läsa mina krönikor här på SweCon.
            Du hittar dem här till höger under. Blogroll.

          • 530729

            ”Och nu över till något helt annat…” Hej jack, vill bara förklara varför jag har siffror som nick. Då jag skulle registrera mig på disqus för att kunna kommentera här, kunde jag omöjligen registrera mig som ‘västeråsaren’ som jag helst ville… disqus godtog bara siffror, antagligen för att jag varken har något facebook eller twitter-konto. Vet inte. Därför tog jag mitt födelsedatum för att få ett någorlunda personligt nick, och istället undertecknar jag mina inlägg med vad jag egentligen vill det ska stå bredvid mitt foto.
            Hur jag än försökt säger disqus att de bara godkänner numeriska alfatecken…
            Så… kalla mig gärna ‘västeråsaren’ istället för 530729, det är just därför jag bemödar mig om att underteckna med ett riktigt nick. Om jag bara inte var så dum vad gäller datorns underbara värld…

            västeråsaren

          • j_london

            Jörgen, västeråsaren… jag det låter bra.
            Ovillkorligen mycket bättre än födelsenummer ( och ”de fyra sista”) som följt oss stackare genom hela livet…

            I övrigt önskar jag dig en riktigt trevlig söndag, i vilandets tecken!

          • j_london

            Tack för kommentar Jeanette Muster…Jå då, du har så rätt. jag uttryckte mig väl lite otydligt.
            530729 förklarar på ett utomordentligt sätt vad jag egentligen menar; tack min vän för tillrättaläggandet…

            Ja, jag menar att ingen från etablissemanget, absolut ingen, fäller en enda bokstav innehållande kritik mot det vanvettiga som sker med vårt land. Och det är ju härifrån debatten måste komma – eftersom vi andra precis som säger är: just ”rasister och nazister”, och konsekvent bara tigs ihjäl. Vi finns helt enkelt inte!

            Så länge ingenting hörs från PK-lägret i landet, händer  ingenting – eftersom det är här som agendan bestäms.

            Själv har jag väl lte svårt för manifestationer och demostrationståg. Använder då hellre bokstäverna som vapen. Kanske har du haft möjlighet att läsa mina krönikor här på SweCon.
            Du hittar dem här till höger under. Blogroll.

    • mrsmarlowe

      Ha ha, jag känner igen det där med Coops cafeteria. Jag stör mig något fruktansvärt på de arbetslösa berikarna som sitter där och spelar, snackar skit och dricker kaffe dag ut och dag in. Har länge funderat på om vi två bor i närheten av varandra. Någon gång borde vi samla ihop folk till demonstrationståg och protestmöten…

      • j_london

         Bor du i väster, bor vi i samma stad!

        • mrsmarlowe

          Japp, i väster. Fast på dåliga sidan av stan ;-)  Jag redigerar bort mitt inlägg ovanför.

          • j_london

             ;-)

      • http://www.facebook.com/jeanette.muster Jeanette Muster

        Se min kommentar…:)) 

      • Bolivera

        Inte en dag for tidigt.

  • Talibananas

    Det skulle lätt och ledigt kunna tryckas in åtminstone 1000 somalier i Stockholms slott… Stora familjen leker kurragömma och grillar inomhus i fina salongen. ; )

    • 530729

      Deras anhöriga får nog också plats.
      Finns det hjärterum, finns det stjärterum, som min kära mor brukade säga.

      västeråsaren

      • Talibananas

        Ja, det är en svensk klassiker. En fin formulering som på något vis blir ett minne av en barndom av Kalles Kaviar, fläderblomssaft och fluortanten. Nu när vi inte längre har hjärterum - eftersom kärleken inte är besvarad – så har vi Forserum…

        • 530729

          :-)

          västeråsaren

      • Andersonszkan

        Kan bara hålla med – hemma hos Tosse och Christna fanns det tydligen gott om både hjärterum och stjärterum :)

        • Bolivera

          Kanske var det stjaretrum Tosse tankte pa.Det ar ju 
          sa modernt numera.

    • http://avpixlat.info/ Morningstar

      Och målar burka på alla gamla drottningar och prinsessor med sina spray-burkar. LOL

  • 2xtom

    Jag börjar fundera på om jag skulle kunna tjäna på detta med invandrare. Jag hyr ut mitt hus hus för mellan 15000 – 20000 kr månaden. Jag skulle få en nätt vinst på detta, stat och kommun skulle tjäna på det.

    Dessa pengar skulle jag kunna leva gott på, Filipinena, thailand eller kanske något annat land där det inte finns några berikare. Men vem bryr sig, bara du kan visa att du tjänar fett med stålar.

    Dessa svikare som överger Sverige, är inte värdiga att tala det Svenska språket.

    • http://avpixlat.info/ Morningstar

      Fast har du inga kontakter inom nomenklaturan så kommer det nog bli en förlustaffär för dig. Som svenne kommer du få skatta för merparten av stålarna. Samt att efter ett halvår kommer kåken vara fallfärdig. Hade du haft rätt kontakter så hade du kommit undan sådana fällor. Men är du vanlig svenne så kommer du själv få pröjsa renoveringen som långt kommer att överskrida vad du har tjänat på att hyra ut den.

  • humanalltoohuman

    De kan väl flytta in på slottet hos knugen eller hos PK-kronprinsessan … Herr Magnusson har ju redan visat vägen när han hade ”otur” med ett ensamkommande somaliebarn som visade sin tacksamhet genom att stjäla kronjuvelerna – i bokstavlig bemärkelse.

    • http://profile.yahoo.com/7QLCY6BSESRBSPNNECWO2KLALA PK

      Tosses egen lille stjärtgosse och loverboy?

  • valfisken

    Vore perfekt om den antisvenska kungafamiljen tvangs upplåta Stockholms Slott och kanske några andra av oss svenskar betalda fastigheter.
    Princessan Christina och hennes man blev ju frivillgt berikade för inte så länge sedan.
    Kungen är antisvensk och tilltalar oss sedan många år med ”medborgare” istället för ”svenskar” vid sitt nyårstal.
    Den nyss födda prinsessan fick inte ett enda svenskt/nordiskt namn bland de fyra namn hon fick.  Det säger väldigt mycket om hur denna snyltarfamilj ser på det som en gång för länge sedan var deras folk men som numer endast är deras mjölkko.

    • http://avpixlat.info/ Morningstar

      Fransoser och tysk skit är vad dom är. Repatriera slöddret till respektive hemländer.

  • Oberst

    Inhys berikarna i Rosenbad. 

  • 585961

    Man tar helt enkelt inte emot fler än  man har bostäder och arbete till , enkel matematik, sluta pracka på oss mer skit från utlandet era odemokratiska landsförädare och se till att dom ni tar hit är VÄLUTBILDADE och talar flytande svenska, kam arbeta direkt och alla bidrag ska dras in var och en som vill hit ska försörja sig själv från första dagen, avskyr dumma själviska utsugare från andra länder som inte vill anpassa sig för fem öre, dom ska inte ha  EN KRONA av mina skattepengar, SD 2014

  • gteborgaren

    Nu kan även göteborgare i lite bättre områden få del av den berikning som utlovades när de röstade på sjuklövern. Kålltorps sjukhem, Kastenjebacken i Härlanda och Lillhagsparken föreslås som förläggningar för somalierna.

    Det skrivs om det i GP idag men inte på hemsidan, än.

  • white_eagle

    Arbetsförmedlingen har en massa stora lokaler i bra lägen, varför inte bygga om dessa till boende för somalier och zigenare ?

    AF kan göra sig av med 50% av kontorsytor utan att det påverkar verksamheten,
    de gör jo ändå ingenting,

    i kontorsrummen kan man sätta in sängar , de större lokaler kan lätt delas upp gipsväggar,
    toaletter finns redan, även personalkök finns,

  • http://www.facebook.com/people/Maria-Lindstrom/630692648 Maria Lindström

    Tja, kära politiker – det är bara att slå upp tältläger för våra nya svenskar. Något annat val finns det väl inte? För inte räknar ni väl med att ni kan kasta ut svenskar ur deras hem för att ”flyktingarna” ska få tak över huvudet på grund av att ni räknat matematik med knäskålarna???? Eller?…. _ELLER?_

    Nej kära politiker – har ni väl öppnat svängdörrarna till Sverige då får ni tamefarao öppna era egna dörrar och hysa in de stackars flyktingarna  – eller som sagt, så får ni sätta upp tältläger….

    Dock – lite tältläger – det kanske ger negativ syn på Sverige – och minskar strömmen av ”flyktingar”? Hmmm, kan dock vara en tanke då….