Namninsamling mot böneutrop

Namninsamling mot böneutrop

Populära artiklar

Prenumerera

Prenumerera

Senaste Kommentarer

Flest kommentarer

Äldre inlägg

Kategorier

Små töser drar ihop en manifestation mot rasism


MANIFESTATION En rasistisk demonstration i Bollnäs väckte tre 17-åriga tjejers ilska. De har nu dragit igång en egen manifestation mot rasism och främlingsfientlighet, som hålls 25 augusti på Brotorget i Bollnäs. Trots att de blivit både trakasserade och hotade ger de inte upp utan får istället stöd från flera håll.

Det berättar Nadja Olofson, en av initiativtagarna till motdemonstrationen som är nöjd med uppslutningen. Mitt i all uppståndelse kände vi att vi fick stöd av tunga politiker som Lars Ohly och andra. Det kändes bra, säger hon. (Läsare i Bollnäs får gärna tipsa flickorna om Swecon, så kanske de öppnar sina ögon.)

Nadja Olofsson, Kaisa Eriksson och Ester Rogalski Åkerström

Upprinnelsen till tjejernas manifestation var en demonstration som motståndsrörelsen Nordfront anordnade i Bollnäs för ett par veckor sedan. Flera upplevde den som mycket obehagligt, däribland 17 åringarna Ester Rogalski Åkerström, Nadja Olofsson och Kaisa Eriksson.

Tjejerna kände att de måste göra något för att istället manifestera för mångfald och mot främlingsfientlighet. Deras initiativ har emellertid ifrågasatts och de har blivit trakasserade och hotade via telefon och anonymt brev.

Jag trodde aldrig att det fanns så mycket hat i Bollnäs och sanningen är väl att det inte heller gör det. Aktivisterna från Nordfront kom från andra håll i landet, konstaterar tjejerna.

Men stödet har alltså varit massivt på både facebook och Twitter och nu får de även stöd av Rättevis Alfta som har sin Rättvisefest samma helg. Det lovar Sven Jansson vid Rättevis Alfta.

Vi har i år lagt tonvikten på mänskliga rättigheter. När vi sedan hörde att tjejerna skulle hålla sin manifestation samma lördag tog vi kontakt direkt. Det blir ju en fantastisk uppställning för mänskliga rättigheter, säger han.

Ester Rogalski Åkerström kan bara instämma: Man kan aldrig manifestera för mycket FÖR mångfald, fred och kärlek, säger hon.

SR

Hela hälsingland: Vi låter oss inte skrämmas av nazisterna

Relaterat:
Svensk flicka gruppvåldtagen – då anordnas manifestation mot rasism

Kommentarerna avstängt i denna tråd då det blivit personlig vendetta. Ni får mötas någon annanstans. RED

  • Denoroligedemokraten

    Men vad gör man om många av MENA-invandrarna INTE gillar mångfald, fred och kärlek, era små naiva varelser. Nej visst – rasism fungerar bara åt ett håll i er anti-vita värld.

  • http://www.swedenconfidential.info/ Jan Ove Allan Malmgren

    Tre lallande flickor som förr eller senare hamnar på islamisternas offeraltare. Flickorna plockar inte en enda poäng hos blattarna. För blattarna är de bara svennehoror och målet för dem är att se till att flickorna blir berikade så fort som möjligt. Välkommen till verkligheten flickor. 

    En annan sak; Lallarna (inte bara flickorna i artikeln) skriker sig hesa med mantrat ”Mänskliga rättigheter”. Var tog ”Mänskliga skyldigheter” vägen? I min värld levererar man innan man blir belönad. Ganska basic faktiskt.

  • MN10

    Stackars tjejer, de ser inte skogen för alla träden.

  • lenasvn

    Att skapa en demonstration mot rasism efter en svensk flicka blir våldtagen av berikare i Bollnäs är sjukt. 

  • http://petterssons.bloggsida.se/ Stefan K

    Har personligen inget emot att man manifesterar mot rasism. Vi har ju i dagarna sett hur vita utsätts för rasism under Prideveckan och vi har ju tidigare läst om judar i Malmö som utsätts för rasism och trakasserier av stadens unga muslimer.
    Det jag vänder mig mot är att tjejerna på bilden inte reagerade över att en jämnårig flicka utsattes för misshandel, rån och våldtäkt. Varför inte istället arrangera en manifestation till förmån för de flickor och kvinnor som redan utsatts och kommer att utsättas för våldtäkter i år?
    Kanske att de tre tänker ge sin förklaring till detta, vem vet?
    Sedan är det givetvis oacceptabelt att tjejerna utsätts för hot.

  • http://www.facebook.com/people/Jonathan-Lejonhjärta/100001516719804 Jonathan Lejonhjärta

    Tycker att dom är helt bakom flötet som inte har förstått att det är invandrare som står bakom nästan alla överfallsvåldtäkter i landet och att dom sviker varenda offer som blivit utsatt!

    Är det rasism att peka ut en ras som är överrepresenterad när det kommer till brottslighet?
    Vad ska man då kalla det för när 100% av en viss brottslighet utför av likasinnade män med en viss hudfärg? 

    Etnicitet/ras elller hudfärg är en skillnad och tillhör man en ras så skiljer det sig genom bla hudfärg som är det första man ser skillnad på sen kommer typ värderingar, moral, etik bla.
    OCH det är inget fel i att vara olika raser det enda som är fel i det hela är ens synsätt och värderingar i gruppen eller i varje enskild person.

    Dessa 3 flickor ser precis ut som urtypen av flickor som tycker det är romantiskt med brunögda, påträngande invandrare som ger dom komplimanger för deras utseende som går obemärkt förbi svenska pojkar.
    Sen att i nästa andetag våldta dom och eventuellt göra dom gravida med ett ”kärleks” barn.

    Jag minns i en liten stad/by för ett antal år sedan närmare 20 år där det gick en våg av graviditeter pga av nyanlända invandrare som ville ha uppehållstillstånd.
    Dom gav sig på alla tjejer med ett utseende som faller under mindre aktaktiva och dom föll som käglor efter att ha varit kärlekstörstande i många år.

    Numera så lever dom tjejerna som singlar med 1-2-3 barn utan några berikande pojkvänner.
    Dom fick även smaka på donjuans ”vänliga” sätt gentemot dom i form av misshandel, otrohet och ett allmänt miserabelt förhållande med berikaren i den korta tid det varade.  

    SD2014! 

  • World Traveller

    Om jag vore foralder till nagon av dom forvirrade flickorna saa skulle jag ta ett allvarligt snack med henne och om inte det hjalpte saa skulle jag avbryta all kontakt med henne.

  • Bajen666

    Är ni avundsjuka för att ni inte blev utsatta för våldtäkt…man spyr när man ser såna här snorungar, nu är det dax föräldrar….börja UPPFOSTRA era barn..!

    SD 2014.

  • ghost22

    ”Vi har lagt tonvikten på mänskliga rättigheter”
    En mäsklighet är att slippa bli våldtagen av invandrare!
    Men det förstårdom väl inte
    fören dom själva har blivt gruppvåldtagen i flera timmar.

  • bibo57

    Dom är väl kära i var sin lite flyktingpojke kanske? Svenska tonårstjejer är kända för att vara naiva. Normalt växer det bort, men med dagens vänstervridning och politiskt dravel, så kommer de nog bara bli värre med åren!

    • snuffid

       När damerna fått tillräckligt mycket stryk så börjar dom fatta.

  • Svensk_Tiger

    Anti-vitt slödder. Att den psykiskt sjuke sissela nordling blanco nyligen anordnade separatism-möte genom att utestänga vita människor generar givetvis inga protester från dessa ”mångfaldsförespråkare”. Det är nämligen inte mångfald som är det slutgiltiga målet…

  • Orregyllensnorre

    Hon längst till vänster skyltar ju med att hon är anarkist på en websida, så vad kan van i övrigt förvänta sig…

  • Suecote

    Mångfald, fred och kärlek är en bisarr kombination! När har mångfald någonsin medfört fred och kärlek? I Sydafrika? I Jugoslavien? I Sverige? Nähä, trodde inte det.

    • Josef Landström

      Är inte nationalism och fred en mer bisarr kombination? 

      • Suecote

         Har vi haft något inbördeskrig sedan Gustav Vasa?

        • Josef Landström

          Sverige har haft väldigt många krig i nationens namn sedan Gustav Vasas tid, inte minst mot Danmark och Norge. T.ex så tog vi ju Skåne, Blekinge och Halland från danskarna… Dessutom så har ju Sverige ett mycket mörkt förflutet vad gäller etniska rensningar i dom krig vi deltog i runt om i Europa… 

          • Suecote

            Blanda inte ihop individers girighet och maktgalenskap med nationella intressen! Ta och skärskåda islams jihad som vill ta över hela världen med våld istället. Vad kallar du det för?

          • Josef Landström

            Så nu går det alltså bra att skilja på individer och grupper? Varför inte göra det även när det gäller personer i vårt samhälle? 
            -
            Nationalismen är ett betydligt större hot mot vårt samhälle än religiösa fanatiker. Med det sagt så vill jag bara påpeka att religiös fanatism absolut kan vara ett problem. Men jag skulle inte säga att fanatiska islamister skulle vara ett större hot mot samhället än kristna fanatiker som vi t.ex ser i den kristna högern i USA. Där har du en religiös grupp som verkligen lägger både tid och pengar på att åka jorden runt och ockupera länder och döda folk i sin guds namn! 

          • Suecote

            Låter som att du behöver skaffa dig en historiebok! Kungar har enväldigt beslutat att gå ut i krig och erövra andra länder, det var ingen folkomröstning om detta. Religiösa ledare likadant. Vad gäller muslimernas jihad kan du finna stöd för den i stort sett i hela världen, om du frågar en handfull muslimer. Eller känner du huvudmuslimen som tvingar sina underlydande att sprida sig runt hela världen för att avliva lokalbefolkningen? I så fall får du gärna ringa CIA eller Interpol med ett tips så att vi kan få leva i relativ fred och trygghet i väst igen.

            Du borde själv ta och lära dig skillnaden mellan individer och grupper när du pratar om den kristna högern. Muslimer som människor kan mycket väl vara bra folk, jag har inte mött dem alla personligen. Däremot är deras ideologi en blodtörstig, våldsförhärligande, förtryckande pedofildoktrin som måste stoppas.

            Den amerikanska kristna högern åker jorden runt och dödar folk?? Var då t ex? Var det i den kristna högerns namn som det flög två plan in i World Trade Center, som det sprängdes tunnelbanetåg i London, eller som en skäggig fanatiker sprängde sig själv i centrala Stockholm i julruschen? Ser du ett mönster eller måste jag rita en bild åt dig? Islam är en cancer som måste bekämpas med alla medel.

            Så nu kan du börja tuta i din vuvuzela när argumenten som vanligt tryter på vänsterkanten…

          • Josef Landström

            Historieböcker har jag! Och vad har envälde och folkomröstningar med detta att göra? Krig är krig och nationalism är nationalism oavsett om det är förankrat i en folkomröstning eller utförs av en diktator! Båda vägarna är lika förkastliga! 
            -
            Jag har träffat mer än en handfull muslimer och ingen av dom har förespråkat jihad! Dom har alla varit ”som folk är mest” så att säga… 
            -
            Att vissa muslimer (menar du Imamer?) ”tvingar sina underlydande att sprida sig runt hela världen för att avliva lokalbefolkningen” är en myt och rent skitsnack, på rent svenska! Det är en retorik som är, om inte exakt lika, så i alla fall skrämmande lik den retorik som nazisterna använde om judarna på 30-talet! Och vi vet ju båda vad det ledde till…
            -
            Ja, USA är ett land där religionen är starkt förankrad i både landets ledning och befolkning. Och värst är det så klart inom den kristna högern! Var dom har åkt jorden runt för att ockupera och döda? Ja, 2 ggr i Irak, sen har du Afghanistan, och dom hetsar mot flera andra länder som inte delar deras religiösa inriktning, Iran är ett exempel… 
            -
            Om det är något som man skulle kunna jämföra med ”en cancer” som tär på samhällskroppen så är det nationalism, främlingsfientlighet, intolerans etc! Det skapar splittring och motsättningar och leder aldrig till ett fredligt och tryggs samhälle! 
            -
            Eh, vuvuzela? Nä, skulle inte tro det, här finns det argument så det både räcker och blir över!! 

  • http://www.facebook.com/akehugo Åke Bengtsson

    Mkt. bra skrivit. Kort och koncist. Fakta. Utan en massa idiotiska tillmälen och puckade kommentarer. Var och en med bara en liten hjärna kan ju sen dra sina egna slutsatser. Fortsätt så. detta är den enda vägen att få tyngd i SC´s argumentation och en väg bort från de eviga argumenten om att alla som skriver på SD´s sida är rasistiska idioter.

  • Oxis

    Ja, men vilka älskar dessa flickor? Inte verkar det vara den våldtagna flickan i Bollnäs de ömmar för.

  • Jarnsida

    Jaha, så afrikaner som våldtar är inte hat utan kärlek?

  • Svensk_Tiger

    Resultatorientering är helt främmande för de s.k. antirasisterna. Det är inte vilka mål man når som är viktigt utan istället känslan man får av att stå och gapa på torget. Just därför kommer de heller aldrig lyckas bekämpa vad de påstår sig vilja bekämpa eftersom de använder sig av en värdelös arbetsmetod.

  • ledsenfarmor

    Ursäkta min kommentar i förväg.
    Jag tror inte dessa småtjejer har hunnit bli berikade än.

  • Calaverra

    Det var då ett jävla tjat om ”rasism” hela tiden. Kan inte dessa anti-vita bara ge sig nångång. 

  • http://profile.yahoo.com/G3QZBFCCPDXFTMQCKEUA4G4DW4 Blackstaff

    ”Mitt i all uppståndelse kände vi att vi fick stöd av tunga politiker som Lars Ohly och andra. Det kändes bra, säger hon.” <<< rofl! Vem f*n vill ha stöd av ett kommunistiskt s**n som Ohly? Mer negativ kritik kan man väl inte få?
    Det som är mest ledsamt är dock att flickorna i fråga är så fruktansvärt blåögda. Fast antar att V behöver väljare även dem.

  • Svensk_Tiger

    Vore trevligt om motståndsrörelsen dök upp på den här demonstrationen och protesterar mot de rasistiska våldtäkterna av svenska flickor. Då får vi även se hur mycket ”fred” dessa förvirrade gymnasieelever verkligen vill ha.

  • mrsmarlowe

    Nästa gång en kvinna våldtas av ett gäng invandrare så hoppas jag att dessa tre småtjejer förstår att det är deras fel – tillsammans med våra poltiker (bland annat kommunisten Ohly) och alla batikhäxor. 
    Istället kunde ni valt att ta våldet på allvar och stödja utsatta kvinnor. Kanske kunde ni propagerat för hårdare straff och obligatorisk utvisning. Men icke, ni tycker synd om dessa skäggiga baaaarn - Svenskarna är ju sååå dumma mot dom.
    Skäms på er flickor!!

  • Eyes Only

    ”FÖR mångfald, fred och kärlek”…
    Jag blir så äcklad av alla dessa jävla idioter med hippiementalitet. Kärlek åt alla och så sjunger vi ”We shall overcome”, så kommer alla problem i världen att försvinna.
    Krävs det att de själva också ska bli kulturberikade för att fatta hur verkligheten ser ut?

    Dessutom, vem fan har mössa på sig på sommaren?!

    • http://www.facebook.com/ragnar.jellback Ragnar Jellback

       Det där med mössan! Kanske finns hackspettar i närheten ?

    • ledsenfarmor

      De utan uppfostran, kanske. Eller ska det föreställa hip hop

  • http://farligatankar.wordpress.com Farliga Tankar

    De här tjejerna är resultatet av flera års indoktrinering i samhället. De har inte en aning om vilken risk de utsätter sig själva eller andra tjejer för. Våldtäktsstatistiken är tydlig, men det är ingen som vill berätta det för dem.

    När de själva blir offer eller ser till att andra tjejer blir offer så kommer de här tjejerna inte förstå varför journalisterna inte vill belysa deras fall utan hellre sopar det under mattan och påkallar ytterligare en ”antirasistdemonstration”.

  • Faktatrivia

    Med andra ord hånar de offren och försvarar de invandrare som våldtar

  • Mariah_Magdalena

    PK-drogade småjäntor som inte vet något om livet än, och ännu mindre om verkligheten runt sej.. ..

  • 585961

    Ja dessa småglin har väl inte blivit berikade av muslim sluskarna ännu, tror alla om gott och tror på PK media som ljuger dom blå, men dom vaknar väl en dag, hoppas det inte är för sent då och all vård, skola och omsorg är indragen till förmån för utsugarna och dom står där med näsan i brevlådan och inte begriper hur det gick till, SD 2014

  • PilskUtter

    Fröken Kaisa har psykiska problem och har varit inlagd tidigare under sin barndom.
    Vet även en hel del annat om henne.

    • ledsenfarmor

      Sänd ett mail till redaktionen. Tippar på att de vill veta mer.

    • http://www.facebook.com/profile.php?id=100001082931011 Kaisa Eriksson

      Jasså? Och vad vet du om mig om jag får fråga? 

      Så vitt jag vet så har jag aldrig varit inlagd :)

    • http://www.facebook.com/lisa.rasmussen Lisa Rasmussen

      Konstig kommentar, vad har det med saken att göra? 

  • JumalautaVoiVittuHelvetti

    Gruppvåldtäkt ingår i psykologisk krigföring. Detta är således ett brott mot mänskligheten enl Genève kommissionen och bör straffas på samma sätt som andra krigsförbrytare.

     Frågan är bara hur ”högt” man ska gå? Ullenhag, Olofsson, Reinfeldt, Persson?

    5i12-rörelsen hade väl samma problem med att se verkligheten. Invandrare våldtar och mördar – pappan (?) ordnar antirasistisk förening.

    • denaknakejsarna

      Det var den mördade dottern som startade föreningen. Fadern tog över rörelsen efter att dottern och hennes väninna blivit ihjälslagen av en av nykomlingarna hon inlett ett förhållande med…

      • JumalautaVoiVittuHelvetti

        EPIC -  a mega fail

  • snuffid

    Det är inte nazister ni skall vara rädda för det är sådana som mördade Tommy ni skall passa er för.

  • AggeCwGuruBolmort

    När ska svenskarna vakna upp ur sin törnrosasömn?

    • Simon Hansson

      när nazisterna drivs ut ur Sverige. Svenskare gillar inte nationalister, svenskarna gillar invandrare, svarta, vita, gula, bruna, röda men inte nationalister.

      • 530729

        Vilka ‘svenskar’ menar du då? Jag är vit etnisk svensk, och jag kallar mig nationalist därför att jag älskar mitt fosterland Sverige. Vad är det för hemskt att vilja sitt land gott? Med nationalist menar jag att jag är Sverigevän, patriot och demokrat. Men du menar antagligen att är man nationalist är man nazist, rasist och annat ‘otäckt’. Så om nu svenskar födda i Sverige har andra politiska åsikter än du… då räknas inte de som svenskar? Men är man mörkhyad anti-demokratisk muslim… då är man en riktig svensk och älskad och får en kram av dig.                                   Under OS och fotbollsVM får man vara patriot och blå-gul, tillochmed hålla i den svenska flaggan, men är det ingen landskamp på gång… då är man väl nazist och rasist helt plötsligt om man håller i den svenska flaggan?
        Eftersom du är så blåögd och indoktrinerad och lever i en drömvärld där alla är lika, skulle du säkert bara skrika att ‘det är ju bara propaganda!’ om du skulle råka läsa lite sanningar, t.ex. här på SweCon, om konsekvenserna av massinvandringen.
        Tänkte smula sönder din rosafärgade begreppsvärld, men inser att det går nog inte att argumentera med dig och dina gelikar… vänta tills det flyttar in några somaliska släkter i din trappuppgång och säg sedan att du välkomnar alla som invandrar till Sverige.
         Klicka du på Aftonbladets Vi gillar olika-knapp, så känner du dig så tolerant och god och kan fortsätta tro du lever i ett utopia som aldrig någonsin kommer att finnas i verkligheten.

        västeråsaren
        nationalist och sverigedemokrat

  • http://pikd.myopenid.com/ pikd

    De spär på myten om att kvinnor innerst inne drömmer om att bli våldtagna. Eller är det kanske ingen myt i deras fall?

  • Oberst

    Man kan bara konstatera: Vilka jävla ärthjärnor!

  • Bent Larsen

    En del flickor våldtas på klassiskt vis. Men värre är att hela folket våldtas intellektuelt av PK. Och detta mitt i en demografisk kristid. Våra egna opinionsbildare pumpar oss fulla med lugnande PK-medicin när vi i stället skulle förbereda oss på försvar.

    Man kan ropa och skrika, sparka och knuffa utan att folket vaknar.

  • http://pikd.myopenid.com/ pikd

    Ja, är det inte märkligt att de är rädda för nationalister, som ju vill ha lag och ordning i landet och försvarar kvinnors rättigheter, och samtidigt tar tjejerna parti för utlänningar som kommer dragandes hit med en kvinnosyn från helvetet. Vad är det de saknar att tänka med egentligen?

  • O_Rolig

    Vänstervridna naiva lurade fjortisar. PK eller WT är frågan. Kanske både- och?

  • Calaverra

    ”Anti-rasist” är bara ett kodord för anti-vit. 

    • http://www.facebook.com/people/Mariann-Karlsson/1074753978 Mariann Karlsson

      Vad menar du med att vara ”vit”?

      • Bajen666

        Spela inte dummare än vad du är, bara onödigt..!

        SD 2014.

        • http://www.facebook.com/people/Mariann-Karlsson/1074753978 Mariann Karlsson

          Det var inget tydligt svar. KAN du inte svara på frågan?

      • Calaverra

         Jag vet inte vad du menar med ”vem är
        vit”. Alla hyllar ju Obama som USAs första svarta president, trots att han
        är mulatt, så uppenbarligen finns det svarta. Ingen skulle heller förneka att
        det fanns asiater och kineser. Det är bara vita man ifrågasätter. Det är bara
        anti-vita som ifrågasätter vitas existens och deras rätt att existera.

    • Josef Landström

      Med antirasist menas en person som står upp för alla människors lika värde! Oavsett varifrån man kommer, hur man ser ut, vad man har för tro eller åsikter etc. Alltså kan en antirasist per definition inte vara ”antivit”!
      Så, vad exakt menar du? 

      • 530729

        Men kära nå’n, har SweCon fått fint främmande från Expo-vänstern? Är ni på studiebesök? Fortsätt gärna läsa här på denna utmärkta sajt om sanningen hur det ser ut i Sverige nuförtiden. Ni kanske får en chock därför att i den PKmedia ni antagligen suger i er lögnerna ifrån ser verkligheten säkert lite annorlunda ut. Där klickar man glatt på Aftonbladets Vi gillar olika-symbol och känner sig så rättfärdig och tror alla människor om gott, bara de inte är hemska sverigedemokrater eller andra ‘rasister’ som tänker själva och vill prata om hur verkligheten egentligen ser ut. Nej, dessa människor ingår inte bland de som ni menar med Vi gillar olika! Allas lika värde! Det är bara tomma floskler som ni skriker och som får er att tro att ni står på den goda sidan. Ni vill ha ett Sverige där mångfalden råder, vilket aldrig kommer att bli det paradis ni fantiserar om.

        västeråsaren

        • Josef Landström

          Jag tror absolut inte gott om alla människor, däremot så dömer jag folk efter deras individuella handlingar och inte efter deras ursprung. Att gå den ”lätta” vägen och använda sig av kollektiv skuldbeläggning är bara korttänkt… 

          …dessutom väntar jag fortfarande på ett svar på min tidigare fråga…

        • ledsenfarmor

          Du har så rätt så.

      • Calaverra

         Men de gör det ju inte då de som kallar sig själva ”anti-rasister” vill att vi vita ska dö ut och ersättas som befolkning i våra egna hemländer. :P Så fort ni öppnar munnen så leder det till en värld utan vita barn. ”Anti-rasist” är ett kodord för anti-vit.

  • http://www.facebook.com/nils.svensson.3994 Nils Svensson

    Låt oss hoppas att de håller sin demonstration. De, likväl som andra anti-vita, kommer garanterat inte att hålla en till…

    • http://www.facebook.com/people/Mariann-Karlsson/1074753978 Mariann Karlsson

       Vad exakt menar du med det?

  • denaknakejsarna

    Vi vet ju hur det fungerar. Det funderas en del om att folk ska vakna om de själva blir utsatta, men om våldtäktsoffer själva närmast kan ta parti för sina förövare, då finns det inte så mycket man kan göra.

  • http://www.facebook.com/lisa.rasmussen Lisa Rasmussen

    Det som är lite konstigt är att man glömmer bort att det var några som började med att skylla våldtäkten på invandringen, och det var vad de här tjejerna ville protestera emot. Inte att det är ok att våldta under några omständigheter, vilka det än må vara. Men de som skyllde våldtäkten på invandring är de som faktiskt är skyldiga till att utnyttja situationen för sin politiska agenda.

    Sen har jag sett att det finns de som hittar på saker om tjejerna här som vill ordna manifestationen, t.ex. att nån av dem skulle ha varit inlagd på psyke. Nu är det ju inte sant, men även om det hade varit sant, vad har det med saken att göra? Har man inte rätt att ha åsikter och organisera aktiviteter för sina åsikter om man varit inlagd på psyke? 

    • 530729

      Men vad fan? Vad menar du med att säga att ”det var några som började med att skylla våldtäkten på invandringen”? Det är ju den våldtagna, svårt misshandlade samt bestulna flickan själv som sagt till polisen att det var tre mörkhyade invandrare som inte talade svenska, som gjorde detta emot henne! Och reaktionen bland några jämnåriga flickor i Bollnäs blir att ”nu måste vi ordna en manifestation emot rasismen!”. Från polisens sida verkar utredningen ha blivit liggande utan mycket åtgärder.
      Nu är ju de här tre små trallande jäntorna bara i 18årsåldern och då vet man ju bättre än alla andra. Nu ska de minsann gå ut på stadens gator och torg, antagligen tillsammans med mörkermännen som gruppvåldtog den stackars flickan, och skandera att Alla är lika mycket värda! Vilken floskel! Vad betyder det egentligen? Bara någonting som låter så bra och självklart, ‘det måste ju alla hålla med om!’
      Hur tror du den stackars våldtagna flickan har haft det i sommar, hur tror du hon mår efter att ha blivit utsatt för detta avskyvärda, fruktansvärda övergrepp? Och sedan bli sviken av både polisen och sina medsystrar. Har du ingen medkänsla för henne, har du som kvinna ingen empati för ett våldtäktsoffer? Jag vill bara säga till de här tre godtrogna vänstertjejerna att det lika gärna kunde ha varit någon av dem som råkat ut för denna våldtäkt. Eller för den delen även du, Lisa. Våldtäktsmän överfaller vilken kvinna som helst när de bara får tillfälle.

      västeråsaren

      • http://www.facebook.com/disa.flensburg Disa Flensburg

         Nej, det var inte alls så de bestämde sig för en manifestation mot rasism, det var efter en rasistisk organisation bestämde sig för att använda våldtäkten som ett slagträ mot invandring. Hur kommer det sig att sidor som dessa bara bryr sig när våldtäktsmannen är mörk och offret vit?

        • 530729

          Nej, ni påstår det, men det uppfattas av väldigt många som ett stöd för mörkhyade våldtäktsmän och ett svek mot tjejen.
          SweCon skriver då och då om våldtäktsmän med utländsk härkomst därför att de är kraftigt överrepresenterade i statistiken, och i den Politiskt Korrekta (läs:Korrupta) media som dominerar i Sverige får man sällan eller aldrig läsa sanningen. Och även när en våldtäktsman är vit kan man ofta läsa om det här.

          västeråsaren

          • Josef Landström

            Men om det ”uppfattas av många” så kanske ”många” borde ta reda på fakta och inte bara gå på lösa rykten… 

            …för övrigt så är det en lögn att personer med utländsk härkomst skulle vara ”kraftigt” överrepresenterade, eller ens överrepresenterade i statistiken… 

      • Josef Landström

        Om jag inte minns fel så sa väl flickan, enligt er som sympatiserar med den här sidan, att gärningsmannen/männen hade utländskt utseende och inte pratade svenska. Det är att ge ett signalement, att sen ta det och skylla det hela på invandringen är bara ogenomtänkt. 
        -
        Vi här har ingen rätt att döma någon på förhand. Det är polisen och rättsväsendet som ska utreda vad som hänt och efter det lagföra dom eventuella gärningsmännen, vilket jag verkligen hoppas att dom gör för sådana här brott måste bekämpas! Dock inte genom att kollektivt beskylla en hel grupp med människor bara för att kanske en individ har gjort en kriminell handling. I så fall så är ju hela mänskligheten kriminella stjälande, bedragande & mördande våldtäktsmän/kvinnor!!!

  • http://www.facebook.com/linnea.lahenkorva Linnea Lahenkorva

    Vad jag vet så är det inte bevisat att det ens varit en våldtäkt? Det står i tidningen att dom söker EN gärningsman? Det står absolut INGENSTANS att det är invandrare som misshandlat denna tjej, kan ni bara GE UPP!?

    • 530729

      Vi har lyssnat på flickan själv och hon har sagt detta till polisen. Det står i tidningen, säger du… Du menar väl den Politiskt Korrekta (Korrupta) kommunistblaskan Ljusnan? Där får du säkert veta mycket om hur verkligheten ser ut i Sverige nuförtiden. Naturligtvis antyder de inte ens att det var några mörkhyade kulturberikare… de är väl inte rasister heller!

      västeråsaren

      • http://www.facebook.com/marita.engstrom.9 Marita Engström

        Vilka ”Vi”? Gör mig väldigt beklämd om några personer tagit kontakt med en ung kvinna strax efter ett övergrepp för att förhöra henne om det inträffade

        • 530729

          Den våldtagna flickan i Bollnäs har själv sagt detta till polisen! Det är vad jag har läst och det tror jag på. Blir du beklämd över att hon talade med polisen efter övergreppet? Med ‘vi’ menar jag alla som tror på henne och som blivit upprörda över vad hon råkat ut för, och som är väldigt illa berörda av att hennes medsystrar sviker henne och istället ska manifestera emot rasism. Med ‘vi’ menar jag alla oss nationalister som älskar vårt fosterland Sverige, och nu är väldigt oroliga över dagens otäcka utveckling.

          västeråsaren

  • Bajen666

    Till Lisa……

    Var det invandrare som utförde våldtäkten.?

    SVAR: JA alltså är det helt rätt att skylla på det samma, vad är det som är så himmla svårt att förstå….?

    SD 2014.

    • Josef Landström

      För det första så är det väl ingen som är lagförd för detta vedervärdiga brott? Så vänta med att döma på förhand! Dessutom, om det nu skulle vara en person med invandrarbakgrund som har gjort det så kan man ju omöjligen skuldbelägga alla personer som har en invandrarbakgrund för det? Det är ju som att säga att alla etniska svenskar är våldtäktsmän! För glöm inte att dom flesta våldtäkter begås av infödda svenskar… 

  • Bajen666

    .Till Linnea..

    Nää du vet inte ett skit, så låt bli att trolla, och du läs inte bara Lögnen eller sexexpressen…man kan nästan tro att du är en Blondin…!

    SD 2014.

    • http://www.facebook.com/people/Mariann-Karlsson/1074753978 Mariann Karlsson

       Vad många fördomar du har

  • Josef Landström

    Jag blir både glad och hoppfull inför framtiden när jag ser vad dessa tjejer gör! Mycket starkt att fortsätta stå upp mot rasism och främlingsfientlighet trotts alla hot och trakasserier! Jag blir både ledsen och arg när jag ser alla som försöker använda denna tragiska händelse för att kunna sprida sin rasistiska agenda. Jag har vid flera tillfällen sett personer försöka smutskasta dessa tjejer och deras kamp genom att påstå att dom skulle försvara en våldtäktsman, men detta kan inte vara mer fel! Manifestationen tar dels ett kraftigt avstånd från denna och alla våldtäkter, dels så står dom upp för alla människors lika värde!

    Jag vill rikta ett stort TACK till tjejerna för deras mod och engagemang!! Jag önskar att fler i samhället skulle våga stå upp för medmänsklighet och visa sin avsky för rasism, främlingsfientlighet, nazism och intolerans!!! 

    • 530729

      Försöker du vara ironisk? Nej, du menar säkert vad du säger. Men du säger iallafall att det var en tragisk händelse, alltid något när en kommunist kan visa lite empati…

      västeråsaren

      • Josef Landström

        Nix, jag är allt annat än ironisk! ”Alltid något när en kommunist kan visa lite empati för ett brottsoffer”? För det första så är det vänsterpersoner som i princip alltid är först ut att fördöma sådana här gärningar, samt är dom som driver kampen mot alla sexuella och fysiska övergrepp mot kvinnor. Och med alla så menar jag verkligen ALLA! Inte bara när det misstänks att förövaren kan vara av utländsk härkomst! Många SD-symatisörer samt folk ännu längre ut på den bruna högerskalan brukar tendera att höja sina röster enbart när dom kan koppla ihop dådet med sin rasistiska och främlingsfientliga agenda. V däremot jobbar för att få stopp på allt kvinnoförtryck, oavsett vem som utövar det! 

  • Bajen666

    PIVA där håller dessa småflickor till, när dom inte försvarar våldtäktsmän…….f-n vad sorgligt…!

    SD 2014.

    PS: För dom som inte vet…..PIVA= Psykiatik intensiv vård avdelning

    • Josef Landström

      Om du nu ska beskylla dom för att ha varit intagna på psyket så kan du väl komma med bevis på detta? Annars är det ju bara lögner… 

  • http://www.facebook.com/people/Nicke-Grozdanovski/100000653737130 Nicke Grozdanovski

    Oavsett vem som utför en våldtäkt är det en brottsligt och en handlig som ska beivras och fördömmas. Men ni verkar enbart bry er om när en våldtäkt utförs av en invandrare bara för att de passar in eran förvrängda idévärld? Vem fasiken påstår att de här tre modiga kvinnor som nedlåtande kallas ”små töser” är för våldtäkter?

    Det är väldigt viktigt att kämpa för allas lika värde och att stå upp för de männskliga och antirasisitiska världeringarna.

  • http://www.facebook.com/marita.engstrom.9 Marita Engström

     Att Nordfront demonstrerade utan tillstånd och spred rasistiska budskap 14 juli var sjukt. Manifestationen 25 augusti behövs så väl. Eloge till de modiga tjejerna och fy f-n för alla som hotar trakasserar och sprider lögner

    • 530729

      En eloge till nationalisterna i Nordfront som står upp för den våldtagna flickan i Bollnäs när polisen, vänstern och hennes medsystrar sviker henne! Att socialistiska drömmare går ut i en demonstration för mångfald och kärlek och ‘mot rasismen’, som reaktion på en gruppvåldtäkt utförd av, enligt flickan själv, några mörkhyade män som inte talade svenska, det är sjukt och skrämmande!

      västeråsaren

      • Simon Hansson

        Så jävla sjukt att du inte demonstrerade mot att vita får finnas i Sverige när hagamanen härjade. 

        känner du igen retoriken?

        • 530729

          Nej.

          västeråsaren

          • Josef Landström

            Tänk ett varv till, retoriken blir exakt den samma! 

      • Josef Landström

        Kalla inte Nordfront för nationalister, kalla dom för det dom är: Nationalsocialister! 

  • zousanna

    som Hela hälsingland säger: vi låter oss inte skrämmas av nazisterna. bara dom kan rasa över en manifestation för mångfald, fred och kärlek. för det är just vad dom själva är så rädda för.

    • 530729

      som hela hälsingland säger: bla bla bla nazister bla bla bla rasister bla bla bla manifestation bla bla bla mångfald fred och kärlek bla bla bla nazister bla bla bla

      västeråsaren

      • Simon Hansson

        blablabla rasister är inte välkomna i mitt land blablabla

  • 530729

    Vi gillar olika! Alla är lika värda!
    Utom dem och dem och dem förstås… för de tycker ju inte som oss! Usch, nazister… usch, rasister… Om vi gapar och skriker i kör allihop så slipper vi tänka själva! Väldigt enkelt att stänga öronen och blunda för verkligheten. Snart lever vi i underbar mångfald där alla är snälla mot varandra och ingen blir rånad eller våldtagen.
    Om någon svensk tjej blir våldtagen och sedan påstår att det var några mörkhyade som gjorde detta emot henne… då går vi ut i en demonstration emot rasismen!
    Om några inte tycker som oss här i den enda rätta läran socialismen, då går vi ut i en manifestation för mångfald, fred och kärlek! Vi gillar olika! Alla är lika värda!
    Och om några inte tycker som oss och håller ett demokratiskt möte på ett torg för att uttrycka sina åsikter… då samlas vi i en enda skock och skriker och blåser i lurar så högt vi kan och slår på soptunnor så ingen hör vad de vill säga. Det är vår demokratiska rätt att störa ett demokratiskt möte! För vi, vi gillar olika och vi tycker att alla är lika värda!

    västeråsaren

    • Simon Hansson

      Din mamma kramade inte dig så mycket när du var liten va? 

      • 530729

        Jag hade en kärleksfull mamma som kramade mig mycket och hon och pappa gav mig en trygg uppväxt. Vi var en riktig folkhemsfamilj och jag fick lära mig vad demokrati var och att vara hänsynsfull och känna empati för andra som hade det fattigare och sämre än oss.
        Men det var i en annan tid. En tid jag saknar och sörjer. Jag växte upp i ett Sverige som nu tagits ifrån mig.
        Det jag trodde på i min ungdom har blivit något annat, något främmande som skrämmer mig. Jag läste mycket redan som barn och har alltid läst, för att försöka förstå livet och människor. Att jag som vuxen skulle leva i ett orwellskt skräcksamhälle där sanning är lögn och lögn är sanning, hade jag aldrig kunnat föreställa mig. Men det är vad Sverige håller på att bli, om vi inte redan är där.
        Det som har stannat kvar hos mig är en tro på demokratin, en tro på att tänka själv och att leva efter Den Gyllene Regeln och Tio Guds Bud.

        västeråsaren

        • Adamanko

           Du har inte lagt märke till den högerpolitik som ökat på klyftorna i samhället? Som även sossarna har fört? Även om vi visat ut varenda invandrare från Sverige så hade vi haft alla dom fattiga vi har idag, bara det att dom hetat Johansson och Andersson istället.  För vi för en högerpolitik, och högerpolitik leder alltid till stora klyftor Och det är den politiken som tagit bort den tid som du nu sörjer och saknar.

          • 530729

            Det är ingen som vare sig sagt detta eller vill kasta ut alla invandrare från Sverige, varken SweCon, Sverigedemokraterna eller jag. Däremot måste islamiseringen av vårt land stoppas. Läs gärna mer på denna utmärkta sajt, eller avpixlat och fria tider, om hur skrämmande utvecklingen faktiskt är i Sverige.
            Nu har jag nog sagt nog i denna tråd och hänvisar eventuella intresserade till mina övriga inlägg här. Vill inte börja upprepa mig alltför mycket.
            Låt mig bara säga att jag varken är höger eller vänster. Jag kallar mig social-konservativ, vilket för övrigt är Sverigedemokraternas ideologiska beteckning.
            Läs gärna SDs partiprogram, ni kanske blir förvånade att ni möjligen håller med om mycket.
            Jag kallar mig nationalist, vilket inte betyder varken nazist eller rasist, därför att jag älskar det Sverige jag växt upp i och vill leva i.
            Vänliga hälsningar,
            västeråsaren

          • Josef Landström

            Jag har läst SDs partiprogram (lixom jag har läst alla övriga riksdagspartiernas program) och det finns i princip inget jag kan hålla med om i det dom skriver! SD är ett främlingsfientligt och konservativt parti med kristna värderingar vars politik enbart bidrar till att splittra och skada Sverige! 

          • 530729

            Sverigedemokraterna är absolut inte främlingsfientligt, det är bara en av alla lögner som skamlöst påstås om dem. Däremot är SD social-konservativa och sverigevänliga, vilket stämmer väl med min egen hållning i samhällsfrågor, därför är jag medlem i partiet och röstar för ett framtida bättre Sverige. Det sista Sverigedemokraterna vill är att skada Sverige!
            Vänliga hälsningar,
            västeråsaren

            PS Kul att snacka lite med er här i denna tråd! Ha det så bra!

          • Josef Landström

            SD är i största grad ett främlingsfientligt parti! Man påstår ju att problemen vi har i samhället beror på att vi ”tar hit” eller ”importerar” en massa folk som inte inte kan/vill bidra till samhället. Alltså är man fientligt inställ till dom som kommer hit. I alla debatter och frågor som SD uttalar sig i så kommer dom alltid fram till lösningen på problemet är att minska invandringen. Om dom, som du säger, vill Sverige väl så skulle dom föra en politik som går ut på att minska klyftorna och splittringarna i samhället istället för att driva på för det motsatta. 

          • 530729

            Bara en kort kommentar här, har redan sagt det mesta jag har att säga på annan plats. Förutom att jag tycker du har fel om SDs inställning, detta är lögner och förtal som PKmedia och andra politiska rörelser försöker pådyvla de.
            Du tycker säkert lika lite som jag, att klyftorna och splittringarna minskar i dagens Sverige, där Sverigedemokraterna i praktiken hittills har noll att bestämma om, eller hur?

            Jörgen

          • Josef Landström

            Jepp, blir diskussion i flera trådar här… :-)  
            -
            Men jag vill bara förtydliga att min bild av SD inte kommer från vad som sägs i media, utan av att jag själv har läst deras partiprogram och lyssnat på vad deras företrädare säger i debatter och intervjuer! Att säga att SD skulle vara nazister skulle vara att sprida lögner, men att säga att dom är främlingsfientliga och ibland även rasister är däremot att hålla sig till sanningen! 

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=1417182969 Lars B Andersson

    Väldigt modigt och bra initiativ av tjejerna att manifestera för Mångfalden och mot rasismen. upprinnelsen är att en nazistisk grupp genast anklage invandrare för en gruppvåldtäkt som det visar sig inte ha ägt rum. Men arrangörerna har blivit uthängda och hotade av rasisterna som ogillar att fler än dom får uttrycka sin åsikt. Så mycket bra initiativ all eloge till dem

  • Oberst

    De har inte långt ifrån land rott.

  • http://twitter.com/anhov Anna Hövenmark

    Jag blir glad av att dessa unga tjejer vågar stå upp för mångfald och stå emot främlingsfientligheten! De gör min tro på framtiden ljusare!

  • 530729

    Roligt att se att några blåögda, naiva vänstermänniskor hittat in på SweCon! Välkomna ut från er vanliga politiskt korrekta mediavärld. Läs gärna några artiklar här, med öppna ögon utan era vanliga skygglappar, så får ni en liten inblick hur verkligheten ser ut utanför er inbillningsvärld.
    Mångfald leder bara till enfald i ett samhälle, det är som att tillåta höger- och vänstertrafik samtidigt. Det leder bara till kollisioner och kaos. Det kommer aldrig att fungera. Speciellt inte i en modern demokrati som Sverige, när mörkermän från muslimska länder släpps in och välkomnas med öppna famnen av socialistiska drömmare. Muslimer hatar och föraktar er nämligen. När ni ropar och skanderar Vi gillar olika! Alla är lika värda! förstår de inte alls vad ni menar, eftersom de aldrig kommer att förstå eller respektera begrepp som demokrati och jämställdhet.
    Om någon av er tillfälligt tagit av er skygglapparna, kanske ni till-och-med kan läsa Sverigedemokraternas partiprogram. Då kanske ni skulle förstå att ni blivit itutade lögner och falska påståenden i flera år, om vilka vi är och hur vi vill att Sverige ska se ut.
    Vi är inte ett enda av alla epitet ni försökt klistra på oss. Vi är helt vanliga svenskar som har vaknat ur törnrosasömnen som tyvärr alltför många ännu lever i och vi vill rädda vad som räddas kan av Sverige.
    Jag personligen kallar mig kristen och nationalist, därför att jag älskar vårt kära fosterland Sverige.

    västeråsaren

    • http://www.facebook.com/people/Mariann-Karlsson/1074753978 Mariann Karlsson

      Är inte speciellt intresserad av er verklighet så jag passar artikel-läsandet. Har redan läst ert partiprogram (och alla andras också). Blev inte det minsta imponerad. Min verklighet innehåller inte invandrarhat…..så jag håller mej till den.

      • 530729

        Min verklighet innehåller inte heller invandrarhat. Inte heller har Sverigedemokraterna någonsin uttryckt något sådant.
        Däremot måste invandrarpolitiken diskuteras och förändras. Men jag är starkt emot förtryckarläran Islam och islamiseringen av Sverige. Och massimporten av somalier är kanske inte det bästa beslut som Allians-regeringen tillsammans med miljöpartiet har fattat.
        Vänliga hälsningar
        västeråsaren

        • Josef Landström

          Så du har inget invandrarhat, men gillar inte ”massimporten av somalier”, hur får du det att gå ihop??

          • 530729

            Jag hatar inte somalierna som personer, men att vi importerar denna folkgrupp till vårt land är helt galet och absurt. Det är en vansinnig invandringspolitik i Sverige och den måste förändras!
            Somalierna är inte flyktingar eller arbetskraftsinvandrare, utan är väl bara glada att Sverige låter dem komma hit, få lägenheter och försörjer dem med våra skattepengar. De flesta somalier är faktiskt analfabeter och kommer antagligen aldrig att bidra med någonting överhuvudtaget till vårt lands utveckling, eller sin egen försörjning.
            Och som om det inte var nog tokigt med denna stora mängd somalier som redan bosatt sig här, så har miljöpartiet tillsammans med Allians-regeringen gett samtliga rätt att även ta hit hela sin släkt! Bara denna sommar flyttar runt 30000 släktingar hit. Du och jag får betala deras uppehälle.
            Jag är starkt emot Islam som är den i särklass farligaste totalitära lära som finns, jämte nazismen och kommunismen, som hotar vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Och somalierna är muslimer, vilket inte gör mig speciellt positiv till dem som folkgrupp.

            västeråsaren

          • Josef Landström

            För cirka en vecka sedan så skrev du i ett inlägg på den här artikeln att: 
            -
            ”Ja dessa småglin har väl inte blivit berikade av muslim sluskarna ännu”. 
            -
            Hur kan du få det till att stämma ihop med att du inte skulle ha ett invandrarhat?

          • 530729

            Nej, snälla du, det var verkligen inte jag som skrev så! Det var en annan person som också har siffror som nick. Jag skulle aldrig uttrycka mig så! Även om vissa på den här sajten har en rå och provokativ ton i sina kommentarer, försöker jag hålla en kultiverad ton i mina kommentarer och samtal. Det är bättre att debattera med argument än nedsättande glåpord. Och SweCon själva uttrycker sig absolut inte så aggressivt, däremot tillåter de flesta gäster här säga vad de har på hjärtat och plockar sällan bort kommentarer.

            västeråsaren

          • Josef Landström

            Ok, jag erkänner mitt misstag och ber om ursäkt! Siffror var det men inte samma som dina. Tyckte även att det var lite märkligt med tanke på att du inte använder den råa tonen när vi diskuterar nu. :-)  
            -
            Men jag kan ändå inte få ihop att du inte skulle vara emot invandrare/invandring och samtidigt vara med i SD. Dom är ett invandrar fientligt parti som i princip hela tiden, oavsett ämne, kommer fram till att lösningen ligger i invandringspolitiken och att få ner antalet personer som kommer hit. SD är även bra på att sprida fördomen att, om inte alla, så iaf att en övervägande majoritet av alla som kommer hit skulle vara personer som bara kommer hit för att ”utnyttja” vårt system och inte vill eller kan bidra med något. Detta är bara ytterligare ett exempel på alla dom lögner och felaktigheter SD sprider och som bidrar till att ytterligare spä på misstron och splittringen i samhället! 

          • 530729

            Hej igen! Försök skilja på fientligt invandrarhat och att vara emot en galen invandringspolitik. Det finns faktiskt en hel del personer inom SD, både medlemmar och  sympatisörer, med invandrarbakgrund. Det är vår regerings politik, och även de andra partiernas alltför frikostiga och släpphänta inställning till invandringen man vill ändra på. Det handlar ju alltid till slut om ekonomi och när det inte finns pengar till äldrevården och allt möjligt annat viktigt i samhället, måste vi som land faktiskt besinna oss.
            Men SD har så mycket annat på sitt program, checka gärna upp Jimmie Åkessons sommartal som han höll nyligen i  Sölvesborg. Om bara etablissemanget släpper in SD i finrummet och lyssnar istället för att vägra de att vara med i det offentliga samtalet…
            Sverige ska ju trots allt föreställa en demokrati, men ofta undrar man var respekten för demokratin finns. Sverigedemokraterna blev faktiskt invalda av cirka 350000  medborgare. Och jag har sett några opinionsundersökningar i år där siffrorna är 10% för SD! De är alltså kanske Sveriges 3e största parti!
            Jag vill påstå att det mesta som sägs om SD är lögner och förtal, insinuationer och smutskastning. Själva håller de sig till sanningen och jag har hittills inte hört någon som t.ex. kan få omkull Åkesson i en saklig debatt. De få gånger han tillåts komma in i finrummet.
            Tack för ett trevligt samtal, Josef! Ha en bra dag!

            Vänliga hälsningar, Jörgen

          • Josef Landström

            Ja, jag kan absolut skilja på att vara ”hatisk” och ”kritisk” mot invandringspolitiken. Men det som är problemet är att båda inställningarna bygger på ett synsätt som går ut på att kollektivt lägga skulden för samhällets problem på en grupp människor som man anser ”inte hör hemma här”. Detta synsätt bidrar enbart till att öka motsättningarna i samhället och gör absolut inget för att öka sammanhållningen samhället. Det som behövs för att få bukt med problemen av finansieringen av våran välfärd (som vi för övrigt inte skulle ha om vi inte hade haft invandring) är att man inte tar tillvara på dom resurser vi har i samhället, samt att man lägger pengar på att sänka skatterna, pengar man till stor del har fått genom att sälja ut våra gemensamt ägda välfärd! Skattesänkningar som SD för övrigt har stött…
            -
            Att bygga hela sin samhällssyn på att vi inte skulle ha råd med välfärd för att vi skulle lägga för mycket pengar på invandring och att alla som kommer hit bara kostar och inte tillför något kallar jag inte för att hålla sig till sanningen, tvärt om… 
            -
            Vad gäller debatter med Åkesson, och alla övriga representanter från SD, så skulle jag snarare påstå att dom blir överkörda i alla debatter jag har sett, vilket är en hel del. Jag tycker det var fel att SD inte fick komma till tals så mycket innan förra valet, hade dom det så är jag övertygad om att dom hade fått betydligt färre röster, med tanke på dom fick väldigt många ”missnöjesröster”. Bl.a för att folk tyckte just det att dom inte fick komma till tals. Detta är vad jag själv har hört från ett stort antal personer jag talat med som sa sig rösta på SD förra valet… 
            -
            Tack själv för en bra diskussion, är skönt att kunna diskutera med en person, som förvisso har diametralt skilda åsikter mot en själv, men ändå kan föra en saklig debatt. Det är tyvärr ganska sällsynt… 

    • Josef Landström

      Jag har nu kollat igenom dom flesta av artiklarna som ligger på förstasidan och det det första man tänker på att denna sida som påstås föra fram nyheter som inte ska vara ”censurerade” eller skrivna av ”PK-maffian” i princip enbart skriver om invandrarrelaterade ”nyheter”. Dessutom med ett kraftigt föraktfullt tonläge. Så att säga att vi i ”PK-maffian” borde öppna våra ögon är totalt missriktat. Det är snarare ni som borde öppna ögonen! 
      -
      …dessutom känns sidan inte helt seriös med tanke på att dom ansvariga inte skriver under med sina riktiga namn utan med sina anonyma ”bloggnamn”… 

      • 530729

        Kul att du har kollat lite här på SweCon. Fortsätt gärna med det, för det händer hela tiden saker.
        Nu är ju inte jag någon talesperson för denna sajt men jag läser den därför att jag har stort förtroende för den. Men jag kan säga att SweCon är emot islamiseringen av Sverige och övriga Europa, och försöker med sanningen och argument som vapen informera om faran med vad som faktiskt händer framför våra ögon. Det som skrivs läser du sällan eller aldrig i vanliga media.                  Dessutom har de som skriver på den här sajten humor, vilket kanske av vissa kan uppfattas som ‘föraktfullt tonläge’, men eftersom muslimer inte har någon humor och mycket med denna förtryckarlära är så absurt, måste man få skämta med ironi och satir.
        Att den handfull eldsjälar som driver denna sajt arbetar med alias beror mycket på att de får emotta diverse hot, en del synnerligen allvarliga, och måste naturligtvis skydda sig och sina privatliv. För övrigt är den partipolitiskt obunden, men är varken extrem-höger eller dito vänster.
        Som sagt är jag inte denna sajts talesperson, men jag är glad att den finns och de gör ett fantastiskt jobb i sanningens tjänst.

        västeråsaren

        • Josef Landström

          Nja, kul och kul… Vet inte direkt om jag kan kalla det för en rolig upplevelse, ev intressant men definitivt inte kul! 

          För övrigt så ser jag inte att dom skulle framstå med större sanningshalt än annan media… Jag läser alltid med ett kritiskt öga och artiklar på en sida som den här får varningsindikatorn att slå i topp! 

          • 530729

            Kritisk ska man alltid vara! Och jag har hittills inte sett att SweCon farit med osanning på något vis, möjligen några grammatiska fel emellanåt… Skulle något sakfel smyga sig in i någon av deras texter, kan du vara säker på att någon observant läsare påtalar det.

            västeråsaren

          • Josef Landström

            Grammatiska fel har absolut inget med sanningshalten att göra! Däremot så kan det vara svår att se sakfelen om man läser med intoleransens glasögon på näsan… 

  • Adamanko

    Man blir väldigt glad när man läser om dessa tjejer. Det ger en framtidstro. Ni är så jävla bra.

  • Josef Landström

    Kan inte annat än bli ledsen och arg av all intolerans och allt hat som det ges uttryck för i kommentarsfältet till den här artikeln… Det som dock ger mig hopp inför framtiden är att jag vet att, tvärtemot vad det kan verka när man läser på sådana här sidor, så är rasister, främlingsfientliga och andra intoleranta element i minoritet i vårt samhälle! 
    -
    Dessutom är det väldigt beklagligt att personer som i ena meningen ger uttryck för att man skulle stå upp för kvinnors rättigheter genom att lägga skulden för våldtäkter och kvinnomisshandel på personer med utländsk härkomst, för att i nästa mening ge uttryck för ett stark kvinnoförakt genom att ge dom tappra tjejerna nedvärderande etiketter som ”små töser”, ”lallande små jäntor”, ”naiva fjortisar” och ”white trash”, samt att komma dragande med påståenden att ”tjejer egentligen drömmer om att bli våldtagna”. Fy fan säger jag bara för dessa grovt kränkande och nedvärderande kommentarer!! 

  • http://www.facebook.com/lisa.rasmussen Lisa Rasmussen

    Om nu alla ni som skyller våldtäkter på invandrarpolitiken skulle läsa brottstatistiken lite bättre, så skulle ni istället föreslå att utvisa samtliga män från Sverige, alternativt ge män utegångsförbud kvällar och helger. Eller nej, det senaste blir heller inte bra när det gäller våldtäkter, eftersom övervägande andel våldtäkter är sk relationsvåldtäkter. Så vi borde istället förbjuda män att bo ihop med kvinnor.

    Dessa slutsatser drar jag alltså med hjälp av ”sluta-ta-emot-indvandrare-så-upphör-våldtäkterna”-logiken ni använder, eftersom män är mer representerade som grupp än invandrare i brottstatistiken. Själv anser jag inte att man ska kollektivt bestraffa någon grupp för brott individer gör.

    • scarface_sweden

      Det är dags att börja inse sanningen fröken.

      http://www.swedenconfidential.info/2012/08/12/affes-invandrarna-och-brotten-5-valdtakt/

      • Josef Landström

        Det som tyvärr ofta ”glöms bort” och som även fastslås i Brås rapport (2005_17 Brottslighet bland personer födda i Sverige och i utlandet) är att 95% av alla personer som är utrikes födda faktiskt INTE misstänks för brott!!!
        -
        Denna statistik som av ”Affe”, som du hänvisar till, läggs fram som faktiskt statistik för 2011 är enbart uppskattningar, baserade på statistik från 1985-1989 samt 1997-2001. (Läs det finstilta och nedtonade under rubrikerna.) Så det är absolut inte aktuella, fastställda data för 2011, så som rubrikerna försöker göra gällande! I rapporten som ”Affe” anger som källa kan man läsa: ”Den brottsperiod som belyses är femårsperioden 1997–2001, det vill säga tolv år efter den period som Brå studerade förra gången (1985–1989).”
        -
        Det är även mycket intressant att läsa Brås analys till varför det finns en viss överrepresentation till att personer med invandrarbakgrund i vissa fall riskerar att begå vissa brott. Dom slår bl.a fast på sidan 13 i rapporten att:”Utbredda fördomar om invandrargrupper bidrar enligt flera forskare till att myndigheter och olika institutioner ibland utsätter invandrargrupper för en strukturell negativ särbehandling”.
        -
        Dessutom så kan man inte bara se till personers ursprung utan man måste även ta in faktorer som klass och kön i det hela. Brå slår även fast detta i avsnittet ”Överrisker efter standardisering medavseende på vissa demografiska variabler” som börjar på sidan 39 i rapporten. I inledningen till det avsnittet skriver man: ”Det finns ett grundläggande problem med den jämförelse mellan grupper med svensk respektive utländsk bakgrund som hittills gjorts. De redovisade siffrorna talar visserligen om hur mycket vanligare det är att grupper som inte är födda i Sverige av två svenska föräldrar är misstänkta för brott under åren 1997-2001 jämfört med dem som är födda i Sverige av två svenska föräldrar. Men dessa olika grupper i befolkningen har lite olika samman- sättning med avseende på till exempel kön, ålder, boende, utbildning och inkomst, det vill säga demografiska faktorer som samvarierar med registrerad brottslighet. Det innebär att deras risk för att vara misstänkta för brott kan variera av skäl som inte hänger ihop med deras utländska bakgrund utan beror på att grupperna varierar när det till exempel gäller ålders- och könsfördelning. Om så är fallet blir ju de siffror som hittills redovisats lite missvisande.”
        -
        Slutsats: Att bara se till härkomst ger en starkt missvisande bild av dom problem som finns och att skylla brottsligheten på invandringen/invandrare/flyktingar bidrar enbart till att öka dom splittringar och det utanförskap som finns i samhället. Splittringar och utanförskap som är den grundläggande orsaken stora delar av den brottslighet ni kritiserar! Att bekämpa dom grundläggande orsakerna är det enda sättet att komma fram till en hållbar lösning!

      • 530729

        Tyvärr tror Lisa och hennes kamrater att det som skrivs på SweCon och även Affes statistik, det är ju bara nazist och rasist-propaganda. Det har ju inte stått att läsa om i Aftonbladet och helahälsingland, alltså måste det vara lögner.

        västeråsaren

        • Josef Landström

          Allt handlar om hur man väljer att läsa statistiken. man kan inte bara ta ut en del och visa på att det skulle vara hela svaret. Man måste alltid se till helheten! 

  • denaknakejsarna

    Intressant att de som är här och predikar ”allas lika värde” och ”antirasism” inte ser våldtäkten som rasistisk. ”Varför reagerar ni inte likadant inför alla våldtäkter?”, frågar någon. Givetvis är alla våldtäkter ett problem, men enligt antirasistisk logik är ju ett rasistiskt brott, som det här tex, så mycket värre, så reaktionen borde vara fullt förståelig. Och vad beträffar utvisning av alla män så blir det problematiskt då svenska män redan är i sitt hemland. De kan vi inte skicka till någon annan nation, men väl i fängelse. Det är så tragiskt att se vilket självförakt man lyckats inympa i folk, hur man fördummat befolkningen, trasat sönder intellektet.
    Eftersom svenskar begår brott så är det fullt logiskt att importera fler brottslingar, de kan aldrig bli för många.

    • Simon Hansson

      Det är väl självklart att man kan utvisa vem som häls? Om en somalier utvisas, vart ska denne då ta vägen? Somalia har ingen stat. Eller en kurd? Eller en palestinier?  Du förstår att utvisning kommer inte på fråga för medborgare. Asylsökande är däremot en annan sak men alla medborge ska behandlas lika, det är en helig princip. 

      • denaknakejsarna

        Nu talar du om något annat än det jag skrev.

      • 530729

        Huh? Är Somalia ingen stat? Är det bara ett fantasiland? Finns det inte ett land som heter Palestina? Hur kunde då Palestina delta i OS under egen flagga?

        västeråsaren